FAB sunday

Inatt har jag haft lillskruttan Emilia här.
Hon har fått sova i spjälsängen i Affes rum, gick ju bra det med ;)
Klockan 8 i morse hörde jag någon som ropade "moster Therese" och sen hade vi morgonmys alla fyra i vår säng!!

Efter frukost så begav vi oss alla västerut mot Stöde där vi har spenderat dagen hos kära svärmor/farmor.
Vi har varit ute nästan hela dagen, trots att det blåst kallt som fasen. Inte hade jag vett att klä på mig heller :(
Pockade med oss massor av äpplen hem så nu är frysen full med äppelmos till Alfred. Jag och Abbe har hunnit smälla i oss lite äppelpaj också ;) Tog en mysig prommis bort och kollade in de söta kossorna som var minst lika nyfikna på oss :) Emilia har lekt av sig med hunden Vito, de har kastat äpplen!!
Fick även ett gammalt fönster av svärmor som jag ska sätta in spegelglas i, det blir nog veckans projekt :-)
Måste även leta rätt på ett gammalt mindre pelarbord på loppis som ska få målas vitt...

Soffa har vi varit och kikat på idag, hittade ingen som föll oss i smaken. Skam den som ger sig ;)



Puss och Kram



Ps. Blogg.se strular mycket ikväll :(


Kommentarer
Postat av: Anna S

Vilken härlig söndag ni verkar ha haft! Fina bilder! Kramar

2009-09-27 @ 22:11:56
URL: http://lakelanders.blogg.se/
Postat av: -c-

Konsum, Bergsåker.



Ja, och det roliga i kväll var att ena pojken kom till mig och sa "du måste kolla min lillebror hela tiden. Gå efter honom. För han sno saker hela tiden. han har inga pengar.."



Mycket riktigt lillkillen hade plockat på sig en sak som han så snällt fick lägga tillbaka =)



Sen sa en pojk till en annan av pojkarna "mamma kommer att slå dig då vi kommer hem. Slå dig med en kvast! Jättehårt!"



Låter ju inte alltför trevligt =S



Tur det bara är barnen numer. Förr var det ett gäng vuxna med de där jättekjolarna som kom och plockade på sig saker.

2009-09-27 @ 22:41:16
URL: http://-c-.bloggagratis.se
Postat av: Nikita

hihi ett pelarbord var ja till fränsta och köpte i fredags, 150kr fick ja betala, som hittat =)

nu är det vitt :D

2009-09-28 @ 01:57:57
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: dessi

Idas favorit när hon va liten var havregrynsgröt ihoprört med äppelmos.Så jag köpte aldrig nån "barn"gröt.Vilken mysig dag ni haft med Emmie :)

FAB moster det e vad du e ;-)

2009-09-28 @ 08:26:42
URL: http://frudeseree.blogspot.com
Postat av: Erika

mysigt

2009-09-28 @ 09:29:05
URL: http://erikaostberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0