Avlastning

Ibland är det kämpig att vara ensam dygnet runt i en veckas tid. Speciellt när Affe har haft sina jobbiga nätter, har jag otur så får jag inte ens besöka en toalett i min ensamhet. Men ikväll har det hänt.... Jag har haft avlastning, i en hel timme :) Jag hann städa, vika undan tvätt, sortera kläder som vi fått av kusinerna (tusen tack, speciellt för den ascoola nike-mössan), besöka damrummet med mera....
Vem har avlöst mig då?? Jo men grannens dotter, hennes kompis och en annan grannes son :) Affe älskade sin barnvakter (10 och 7 år gamla). Nu sover min trötta prins :) Ska kanske tillägga att grannbarnen kom upp och lekte av fri vilja ;)

Idag har vi haft en mysig dag.
Varit på stan med Maria och hennes barn. Jag bytte overallen till en med flera lager, då kan jag ha den även till våren :) Gick runt och letade ett fik där jag kan äta lunch.... DET FINNS INTE!! Försökte verkligen få killen bakom disken att göra en specialare, men allt innehöll visst bulgur... Så vet ni vad.... Jag har syndat, men tro nu inte att jag njöt av det för jag hade fetångest för varje tugga. Sa till Maria "vad ska jag nu skriva i bloggen??" Sanningen sa Maria, försök inte att ljuga för då kommer du göra om det här... Ja, så är det nog. Vad åt jag då? En focaccia med halloumiost. Gott? Ja, det var det väl men min LCHF-middag var godare ;)
Gjorde mig en ceasarsallad med knaperstekt bacon till.
Har även gjort pannacotta till ikväll, istället för socker har jag valt att ha i lite snabbkaffe, får hoppas att det smakar lite latte av den ;) Men med hallon så går den ner oavsett!!

Nu blir det en lugn kväll, tror jag ska krypa ner och njuta av ett hett skumbad, kanske med ett glas rött på sidan ;) Sista avsnittet av Sommarkrysset är det också, kanske vinner jag 100000, haha!

Ha en underbar kväll alla kära läsare ;)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Känner igen det där att inte ens ha tid att fisa...

Det blir bättre när barna kan gå, då hjälper de till.

Ok, på sina väldigt egna fast trevliga sätt.

Bons första "riktiga" ord var städa...

Kram!

2009-09-05 @ 20:13:14
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Postat av: ella

tjingeling!

Fin blogg du har och så söt prins.. ang lchf så brukar jag be dom på lilla charm på birsta city att göra en specialare åt mig med lchf kost,

prova det. ha en trevlig lördag kväll.

Kram Ella

2009-09-05 @ 20:19:41
Postat av: Bodil

Jag vet hur det kan vara och så har jag rätt ofta. dels jobbar Danne borta under veckorna i bland flera isträck och dels har jag tre barn varav två småttingar som verkligen har kommit in i en fas där de gråter mycket båda två! Också vill ju Klara ha sin hjälp sina skjutsar och hjälp med sina läxor så ibland får man ringa in det tunga kavalleriet-MIN ÄLSKADE MAMMA-



Min pappa äter ju som du och när vi var till stan beställde han hamburgare(utan bröd och strips så klart) med sallad till och fetaost rätt gott ändå sa han så ett litet tips kanske men jag håller med URUSELT utbud för bättre kost!



Kramiz

2009-09-05 @ 21:03:07
URL: http://trollmammas.blogg.se/
Postat av: dessi

Hoppas du fick njuta av ett skönt bad och ett glas rött!! Jag har hört att det ska finnas nåt nyttigt cafe i stan men är inte säker på vart...

2009-09-05 @ 21:13:10
URL: http://frudeseree.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0