God morgon världen =)

Vaknade av ett midre trevligt ljud.
De är (äntligen) här och byter vindskivor och valde att börja utanför vårt somrumsfönster. Mitt sovrum ligger alltså på övervåningen under ett snedtak så jag hade nästan byggpojkarna i sängen. Kanske hade jag uppskattat detta mer om jag var singel, haha?
Jaja, bara att kliva upp och ta tag i dagen!

Hann med lite morgonmys i sängen innan vi klev upp, vi brukar ligga och kika på tv i sängen och Affe tycker att det är mycket spännande + att jag får vakna till medans han slurplar i sig vällingen!

Idag är det mammaträff och det ska bli mysigt. Vi är ett fantastiskt trevligt gäng mammor som har kul ihop. Om två veckor har vi planerat in en adult night så det är inte bara bebisprat hos oss :)
Har ni varit med i någon mammagrupp? Hur har det varit?
Efter mammaträffen så är det husvisning på schemat, ska bli riktigt intressant. Jag är ju redan kär i huset så mig behöver ingen överbevisa, men min sambo däremot.... Hur som haver så lär man väl sig något av alla visningar! Måste försöka att inte titta på tapeter och sånt som ser trist ut för det gör man ju om iallafall. Fulfurun som Simon och Thomas alltid pratar om går ju att måla bort med en hink vitfärg ;)

Nu ska jag dricka mitt kaffe och skumma igenom mina favoritbloggar, ni är några stycken jag följer faktiskt!

Men en sak som slog mig igår på Birsta var..... FACEBOOK... Mötte en tjej som la till mig som vän för inte så länge sedan, men när vi möts irl så hejar inte människan, varför ska vi då vara vänner på facebook?? Det övergår mitt förstånd faktiskt!

Hoppas att du får en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Camilla E Lindström

Hej



Var med och ha chansen att vinna denna mysiga fleecepläd Fem Myror från Mairo. Fleecepläd med det populära mönstret från SVTs barnprogram Fem Myror är fler än Fyra Elefanter.



Besök min blogg, en mammas dagbok:

http://emring.blogspot.com/2009/10/tavling-vinn-fleeceplad-fran.html



Mvh Camilla

2009-10-21 @ 10:39:01
URL: http://emring.blogspot.com
Postat av: ella

ha ha ja vad skumt det med facebook ibörjan hade jag bara dom jag umgås och pratar med på facebook men har nu uttökat lite:)Visst jobbar du i omsorgen oxå? vart ska du jobba sedan efter föräldraledigheten då?

Ha en trevlig dag!

Ella

2009-10-21 @ 10:40:13
Postat av: Anna-Karin

Sånt där förstår inte jag heller!

Jag har haft ett gäng som lagt till mig oxå som jag inte ens vet vilka de är...



Hoppas allt är bra med er!



Kram



2009-10-21 @ 13:47:50
URL: http://www.annakarin.bloggplatsen.se
Postat av: Lotta

Va det jag?

Kan ha varit.

Plus att vi mest springer runt som tokar innan sönerna ska bli missnöjd och vi måste hem fort...

Går mest med huve i golvet....

Sorry om det va jag.

2009-10-22 @ 10:13:11
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Postat av: Frun

Ja, jag har ju varit med i två mammagrupper och vi har även partat och umgåtts utan barn och i min nuvarande grupp blir det alltid helt galet! Kanske för att vi är en sån blandad kompott =)

2009-10-22 @ 11:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0