God afton vänner!


Nu sitter jag här i soffan, och njuter av lugnet =)
Abbe drog för en stund sedan och Alfred har precis somnat.

Jag borde städa.... men orkar inte :(

Kollar just nu på Unga mödrar, ett ungt par har förlorat sin dotter och får ingen som helst hjälp med sorgearbetet. Är glad över att bo i Sverige, vi fick fantastisk hjälp när vi förlorade Lucas, både från kyrkan, landstinget och kommunhälsan. Jag gick till en helt underbar psykolog som hjälpte mig otroligt mycket, är mycket tacksam över all hjälp vi fick!

Har pratat mycket om att skaffa syskon idag med en vän, hon är 100% säker att hon är klar med barnafödandet och jag är jätteosäker.
Har ju gjort det två gånger, ingen av gångerna flöt direkt på smidigt. Är det egoistiskt att inte skaffa syskon till Affe? Mår barnen bättre av att ha syskon? Orkar jag med en till graviditet? Kommer den att vara problemfri eller blir jag sängliggandes då också?
Ja mina frågor och funderingar är många. Kanske ska man sluta tänka och låte det som sker ske?

Huvudvärk har jag ikväll, andra veckan i rad nu. Måste gå till en optiker och få nya anpassade glasögon eller linser. Men det sitter liksom i klister, jag kommer ingen vart ibland :(

Nu ska jag lägga ifrån mig datorn och krypa ner i soffan och kolla på allt bra som går på tv ikväll :)


Så här rent är det när pappa matar...


Dagens goda middag =)



Kommentarer
Postat av: ErikaÖ

Du får se det så här: Det har ju inte varit lätt men det har ju blivit bättre och bättre!! Kanske näst blir helt komplikationsfri?? Kram...

2009-10-08 @ 21:08:12
URL: http://erikaostberg.blogg.se/
Postat av: Bodil

Syskon behöver man inte men vem vet nästa gång kanske du får gå över....

Titta på mej.. Ville kom 9 veckor tidigt Johanna gick jag över med i 6 dagar Petter stannade 13 dagar längre än vad han skulle... Så nu är det stopp här på barnfronten =) För nästa gång får jag gå lika länge som elefanterna hihi



Ha det gott kramizar

2009-10-08 @ 22:42:42
URL: http://trollmammas.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag förstår lite hur du känner och tänker... Jag vet att det är alldeles för tidigt att ens tänka på vidare graviditeter i mitt eget fall, men visst finns tanken där - hur skulle det bli nästa gång? Vissa hävdar ju att det är ökad risk för för tidig födsel när man redan fått ett prematurt barn men det borde ju ändå finnas en stor chans att allt går vägen...

2009-10-08 @ 23:13:47
URL: http://hundmamma.blogg.se/
Postat av: Pillargontanten

Syskonen kommer om de kommer, och valet är ju erat.

Egoistiskt är det inte!

Det ska ju kännas rätt också :O)

Och du, det är väl inte bråttom.

Låt Affe va liten ett tag du, yids nog mognar tanken om syskon eller inte, och då gör du rätt oavsett vad andra tycker :O)

Kram kram!

2009-10-09 @ 06:04:54
URL: http://pillargontanten.blogspot.com
Postat av: Fru Evelina

ja går man igenom en sån sak, som nog måste vara det värsta man kan gå igenom behöver man bra stöd!!



Jag tycker absolut INTE att du är egoistisk om du inte vill ha fler barn nu, han kommer ha det lika bra ändå :-)



kram!

2009-10-09 @ 08:20:37
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: elinjosefine

Du är inte alls egoistisk! Barn är en gåva. Man vet aldrig om man får noll, två eller fem. Att ha haft två jobbiga graviditeter sätter sina spår. Visst är det härligt med syskon men det finns ju familj och vänner som man kan ha det minst lika bra tillsammas med :)

2009-10-11 @ 20:21:38
URL: http://elinjosefine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0