Dags att bli hysterisk snart??

Såg på facebook att det snöade i Viskan igår så visst är det väldigt nära nu (runt tre mil för er som inte vet). Imorse när jag klev upp så var jag som ett barn men gick besviket in till Abbe och meddelade att det fortfarande var grått ute på grusplanen. Nu är ju inte jag någon vintermänniska men så länge man bor här så har man faktiskt inget val. Hjälper ju inte att klaga högt precis, men det är ju så mysigt med första snön :)

Första snön innebär också att alla idioter med bil får panik, det kommer liksom som en chock varje år att det blir vinter, ingen har fått på vinterdäcken och det tar en evighet att ta sig fram i trafiken. Tro nu inte att vi har fått på vinterdäcken för det har vi inte. Jag har bett om dom sedan i lördags men det sker när det sker och skulle snön komma så låter jag bilen stå tills det sitter riktiga däck på, sen kör jag precis som vanligt efter gällande hastighetsregler. Jag blir liksom aldrig hysterisk över snön som kommer på våra vägar!

Jag har också fattat ett beslut om att jag ska vaccinera mig, för Alfreds skull.
Ett beslut jag känner att jag kan stå för och jag kommer även att "tvinga" med min sambo att göra det.
Jag är inte sämre än att jag kan ändra mig och jag har varit på informationsträff ang detta och det var då jag bestämde mig.

Lilla Affe då.... Jo han är fortsatt sjuk, tog nyss en temp som visade 40,1 så han fick alvedon sen slocknade han rätt fort. Men helt ärligt, han är så duktig. Han ligger på golvet och skrattar fast han är så sjuk, det skulle inte jag göra (inte hans pappa heller) kan jag säga. Han är tapper min älskling

Dagens middag blev en pizza för min del.
Vi skulle ju på kalas i Stöde idag. Affes kusin Elina blir ju 18 år.
Så tråkigt att vi missar det, kanske tar Abbe med sig lite smörgåstårta till mig hem ;)


GRATTIS GRATTIS GRATTIS :-)
Hoppas du får en fantastisk dag!

Ikväll blir det mysdress i soffan med ett glas julmust och en clementin!!

Kommentarer
Postat av: Titti

Jag har faktiskt vinterdäcken på hör och häpna! Annars brukar jag vara sist på med dem ;)

Blev inget sätta väv...Red istället. Kramar!!

2009-10-13 @ 18:39:06
URL: http://tittiolsson.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh, kan inte du ge lite info till mig ang. vaccinet. William har fått kallelse på torsdag, han ligger i riskzonen pga hans förkylningsastma. Men jag är så snurrig, hör både det ena och det andra om det där vaccinet. Tänte eftersom du ändrade dig efter infoträffen, kanske dom sa nått väldigt bra =)

Kram

2009-10-13 @ 20:16:04
URL: http://mallemu.blogg.se/
Postat av: Maria Ö

Jag vet ff. inte vad jag ska göra. Men ifall jag gör det så gör jag det pga Tilde´s nedsatta imunförsvar och för Affe´s skull <3.

Grattis till Elina :-)

2009-10-13 @ 20:36:16
URL: http://www.fotoamatorens.blogspot.se
Postat av: Elina

Tack så mycket :) och han tog med dig både smörgås tårta och vanlig :D hoppas de smakar! kram

2009-10-13 @ 20:56:58
Postat av: Ida

Och jag hittade hit =)



Vi hade frost.. ja nu börjar det, snart. Fast vi brukar få vänta länge..



Hoppas lillkillen blir frisk fort.

2009-10-13 @ 20:57:05
URL: http://galetfamiljeliv.blogg.se/
Postat av: bubu

åååh. julmust! :)



haha! jag trodde mest det var ett stockholmssyndrom detdär med att folk får panik när första snön kommer :) hihi

2009-10-13 @ 23:08:17
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: Sussilusen

Oj-då-det-har-visst-blivit-vinter-paniken finns överallt. Jag tycker inte att det är fel att vacinera sig. Var och en väljer själv. Hade jag små barn som du så skulle jag nog göra det dels för att inte han ska få flunsan men också för att du ska kunna ta hand om honom o det är ju inte helt lätt när man själv ligger i flunsan. Ok han har en pappa men det är väl käckt att få lite inkomst också. Det är lite svårt att bestämma sig tycker jag.

2009-10-14 @ 08:51:44
URL: http://sussilusen.blogg.se/
Postat av: ErikaÖ

Jag SKA! Måste nog för mina stackar kunders skull, för mina barn och min otroligt känsliga man!

2009-10-14 @ 09:15:42
URL: http://erikaostberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0