Sova eget rum

Ja det kanske vi borde ha börjat med för länge sedan, men faktum är att Affe fortfarande äter på natten och jag tycker att det är jobbigt att gå till annat rum för att mata, så det är bl.a för min egen skull han ligger kvar hos oss (dock i egen säng). Men nu har vi pratat i några dagar om att det är dags att låta han sova inne i sitt rum, och nu när han ska sova så la jag honom där..... tror ni det går bra??? Nä, han låter inte direkt nöjd ska jag erkänna. Återstår att se vem som vinner denna kamp.... Jag är inget fan av fem-minuters-metoden!

Idag blir det en soft hemmadag, en prommis på sin höjd.
Ikväll är det spinning och core på mitt schema, ska bli skönt att röra lite på köttet =)

Nu ska jag passa på att njuta av mitt kaffe medans det är lugnt i huset!!


UPDATE: Han somnade efter några minuters gnällande :-)


Mammas lilla skrutt som börjar bli stor...

Kommentarer
Postat av: Malin

Vi sover inne hos tjejerna av samma skäl.

Men vi var sena med William oxå, trots att han sov hela nätterna från 2 månaders ålder. Han var strax över året innan han fick flytta in i sitt rum =)

Kram

2009-11-09 @ 13:02:47
URL: http://mallemu.blogg.se/
Postat av: Nikita

Albin sover fort inne med oss i vår säng, han totalvägrar egen säng.. och just nu har jag lagt fighten om det lite på sidan =)



lycka till me affes sovande iallafall!!

2009-11-09 @ 15:48:15
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas det går bra! Själv kan jag inte ens tänka tanken att den dagen kommer då Alvaro kan sova i eget rum... med tanke på att han inte ens sover i vårt rum som läget är just nu :-(

Fin pyjamas, Alle har en likadan :-)

Ha det så bra!

2009-11-09 @ 20:30:54
Postat av: Lotta

Hallo!

Av ren lathet sover Bon fortfarande i samma rum som oss...

Freddie därimot sover i deras rum. Från dag ett här i livet, det fanns som inget annat sätt, helst när Bon helst plötsligt kunde hoppa på en om man inte var kvick nog att kliva upp.

Men när vi sover middag och bägge barnen är hemma då sover vi allihopa i våran stora säng.

Du ska göra precis som du själv känner inte hur andra tycker eller gör ang vart barna sover.



Kram!

2009-11-09 @ 20:41:03
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Postat av: Sara

Hoppas att han kan sova i eget rum. Jag önskar vi hade ett till rum så vi kunde flytta ut N ifrån oss, hon blir verkligen störd i sin sömn i vårt rum. Det har som du säkert märkt inte gått så bra med våra sovrutiner. Jag är inte heller något fan av 5min metoden, känns som de bara får ge upp då. Skrika sig tyst! Näe den köper jag inte! Men många har ju blivit hjälpta av Anna Wahlgrens metod, sova hela natten kuren! Men han kanske fattar galoppen själv snart och somnar i sitt egna rum=) Vi får hoppas på de! håller tummarna



Natti natt!

2009-11-09 @ 22:03:55
URL: http://sara80.blogg.se/
Postat av: Therese - Mamma till Alfred och ängeln Lucas

Tack för alla tips och råd



KRAM

2009-11-09 @ 22:37:40
URL: http://tostberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0