Robinson

Hade spelat in lördagen avsnitt av robinson och tittade på det imorse när jag ammade.
Gillar att de visar "Nästa vecka" där de även visar vinnarens händer som håller upp Robinsonstatyn....
Så nu vet jag vem som vinner hela skiten, ganska trist :(
Tänkte lägga ut bilden här, men det förstör ju för er andra som faktiskt kollar på programmet!

Idag har det varit stekhett ute, Alfred har legat och sovit under eken och jag har legat i en solstol och slumrat, jag har även hunnit med lite tvätt och mathandling.

Nu har vi käkat morotsstuvning och stekt falukorv.
Vet ni att de flesa falukorvar bara innehåller runr 45% kött...
Vad är då resterande 55% för något? Jag letade och hittade en korv med 68% kött till slut, det kändes bättre men den var inte alls lika god tyvärr :(
Brukar ni kolla innehållsförteckningen på varor när ni handlar? Jag brukar inte det, men kommer nog att försöka göra det mer!


Eken är verkligen gigantisk....


Kjell njuter i gräset!

Kommentarer
Postat av: Titti

Stuvade morötter...Det var länge sen man åt..Guuu så gott! Kram!

2009-05-25 @ 19:47:38
URL: http://tittiolsson.blogg.se.
Postat av: Nikita

vadå kände du igen händerna ? ja hann inte se vem de var ?!! Nyfiken!!!

2009-05-25 @ 19:56:30
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: dessi

Har du hört nåt om hur dom har det i bulgarien?

2009-05-25 @ 20:44:40
Postat av: Lotta

Kjell var en gullig prick!

Jag kollar alltid innehållsförteckningen, men det är mest andelen kolhyrdrater jag tittar på, och den ska va under 5% om maten ska duga till mig!

Men kolesterolet var helt okey, trots mitt envetna fettintag!

2009-05-25 @ 21:40:15
URL: http://www.pillargontanten.blogspot.com
Postat av: Frun

Jag råkar veta att korv innehåller lungmos, man kan ju ana vad det är och det är säkert lika hemskt som det låter =P Dock älskar jag falukorv och stuvade mackisar!

2009-05-26 @ 09:43:28
Postat av: Nina

Just "falukorv" är namnskyddat och innehåller inte så värst mycke mer än Kött, (gris och nöt) fett vatten kryddor och potatismjöl.

2009-05-26 @ 17:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0