Husmor

Började dagen med en lång prommis med granntjejerna, kul att vi är några som har lika gamla barn i området. Det har sett ut som om det ska regna hela dagen men nu spricker det upp :)
Min mamma och syrran har idag dragit till Bulgarien så jag är "tonårs-vakt". De (min småsyskon) klarar sig ju rätt bra själv, men jag ska försöka se till att de får i sig lagad mat någon gång under vecka iallafall, haha! Annars blir det troligtvis mest smörgåsar och chips skulle jag tro!

Har nyss kokat en kalops, hundra år sedan jag gjorde det men den verkar bli god =)

Fick även ett ryck och planterade om lite blommor här hemma, det var verkligen på tiden. Ett under att en blomma överlever år efter år fast den inte har någon jord i krukan, nu kommer det att växa fint här hemma ;)
Fick ett underbart paket på posten idag oxå (pelargoner).... Det ska jag blogga om ikväll, haha! Måste plantera de först!

Just ja.... Har rensat avlopp i badrummet på morgonen samt skurat badkaret. Det behövdes, det blir oljigt när jag och grabben badar :) Har även fått ihop en sopsäck med kläder som ska skänkas till UFF, allt som jag inte använt på minst ett år ryker nu och det är befiande skönt!!

Nu ska jag koka lite pärer till kalopsen =)


Kommentarer
Postat av: madde&wilmer

värsta sortens husmor:-)

2009-05-19 @ 18:42:12
URL: http://busprinsen.bloggagratis.se
Postat av: Erika

Oj Tonårsmorsa, här går det fort.

2009-05-19 @ 21:08:03
Postat av: Lotta

Va bra att de kom fram :O)

Hoppas de klarat resan och att du får mycket glädje av dem!

2009-05-19 @ 22:37:19
URL: http://www.pillargontanten.blogspot.com
Postat av: Titti

Jag är så avis på kalopsen...Gud så gott.....Kram!

2009-05-20 @ 05:47:48
URL: http://tittiolsson.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0