Tradera & BVC

Har budat på en PoP-overall till Affe idag, en tunnare våroverall och förlorade budet med 5 kronor pga att jag inte var hemma och hade koll. Supertrist.
Men så ser jag att den är ute på annons igen bara någon minut efter avslutad auktion av samma säljare.
Jag antar att hon har ett till konto som sitter och budar över på sina egna auktioner, detta tror jag eftersom den som vann auktionen har fått positiva omdömen bara av denna säljare (invecklat?).
Detta gör mig verkligen skitförbannad och jag hoppas att hon får mindre för overallen än den hundring som jag budade!

Idag har jag varit och hälsat på mina gamla kollegor ute på Alnön, Alfred var vaken under hela besöket som ändå varade i tre timmar, helt otroligt kul =)

Imorse fick jag för mig att han hade feber, tempen visade 37,7 så jag blev lite osäker och ringde till BVC, där är det telefontid mellan 8-9 och den missade jag med 13 minuter. Ringde då till barnmottagningen och där fick man lämna telenummer och de skulle ringa kl 15.20.....
Nu har han gått ner i temp igen och har bara 36.8 så jag känner ingen som helst oro, men allvarligt.... Vart fan ska man ringa för att få prata med någon? Akuten känns ju lite väl dramatiskt att ringa för en sån här grej. Men när vi bodde på 45:an så var de så noga med att tempen inte fick gå över 37,2 och därav min oro imorse!

Nu ligger min prins och sover i sin spjälsäng, skönt att han kan sova där inne på dagarna. Hittills har vi (jag kanske mest) varit en hönsmamma och haft han sovandes bredvid mig, vart jag än varit. Men jag inser ju att man inte kan hålla på så i all evighet ;)

Nu ska jag dra på Ica och shoppa loss lite på matfronten!





UPDATE: Lillen mår bra, ingen feber alls :) Numret till 45:an har jag i plånboken :)
Efter ett mindre trevligt mail till tradera-tjejen så fick jag snabbt ett mail tillbaka och erbjudande om att köpa overallen ändå, vilket jag tackade ja till!

Kommentarer
Postat av: Elli

Hmmm.. Det där med Tradera lät ju skumt. Jag hade nog oxå blivit skitförbannad om jag upptäckt en sån sak! Riktigt fult att göra så ju!



Lycka till med matshoppingen :)

2009-03-23 @ 16:07:08
Postat av: Bodil

Här i stöde pratar man in sitt meddelande och de ringer upp så fort de kan telefontid eller ej! Har funkat super bra! Så kanske ska du försöka ringa en annan vC då? Skönt att den gått ner iaf! kramizar

2009-03-23 @ 16:44:52
URL: http://trollmammas.blogg.se/
Postat av: Anita

Jag brukar ringa sjukvårdsrådgivningen.Vid något tillfälle har dom kopplat mig vidare till barnsjuksköterskor.

2009-03-23 @ 17:01:01
Postat av: Titti

Förstår att du blir lite orolig. Vem skulle inte bli det? Får nog hålla med om rådgivningen här ovan...Fast nog borde de ringa upp igen tycker man?Hoppas du får håll på nån! KRAMAR!

2009-03-23 @ 17:27:23
URL: http://tittiolsson.blogg.se.
Postat av: Nikita

Anmäl den där säljaren på tradera till granskning, så kanske det blir stopp på sånt där.



men går det fixa falska konton på tradera då ? man måste ju ange personnr å sånt..

de ska ju inte gå att familjen å sånt budar ..

2009-03-23 @ 17:56:51
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Suzanne

Hej vännen!!



Jag träffas hemskt gärna denna vecka! Vad tror du om torsdag? Skulle det funka för dig?

Imorgon måste jag försöka få tag på en sjukgymnast tid samt åka in till optikern o kolla så att det inte är pga ögonen som jag har ont.

På onsdag ska jag med Oliwer till tandläkaren + att jag ska få iväg Ida på hennes första barnkalas =)



Vet du vad jag alltid gjorde när Ida o Oliwer var småtroll och blev dåliga? Jag ringde direkt till avd 45 och hörde vad de ansåg om "problemen". Du får säga till dom vad de tidigare sagt och att du är orolig eftersom du inte får tag på varken BVC eller Barnmottagningen.



Nu minns jag inte deras direktnr?? Men Maddes syster jobbar/jobbade där så kanske hon minns numret? Annars ring växeln så kan de nog koppla.



KRAM

2009-03-23 @ 18:09:23
URL: http://snuzen.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hoppas lillen har blivit bättre i febern!



Kram

2009-03-23 @ 18:14:23
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: ErikaÖ

jag håller med suzanne, ring 45:an. Via växel brukar alltid funka....

2009-03-23 @ 18:53:14
Postat av: Lotta

Jag har ringt sjukhusrådgivningen några gånger. Bon får så hög feber...=(

Inge kul när bebben ska vara sjuk.

2009-03-23 @ 21:16:03
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Postat av: Anna S

Inge kul då lillen har feber.

Imorn är jag ledig ifall du vill ses.. Kram

2009-03-23 @ 22:33:03
URL: http://lakelanders.blogspot.com
Postat av: Anna S

Du har fått en award i min blogg.

2009-03-23 @ 23:23:47
URL: http://lakelanders.blogspot.com
Postat av: Anita

Skönt lillkillen mår bättre!klart man blir orolig när dom är så små.

Fränsta vårdcentrals doktorer är inte kloka så här kan man inte vänta sig någon hjälp och jag VILL inte ha någon hjälp till dom heller, åker hellre till stan och nu eftersom Josefin har laktosmage och Johannes astma har dom ju sina läkare i stan jag kan ta kontakt med om det är något..sköööönt..och du har ju som sagt 45:an så länge han är så här liten :-)

2009-03-24 @ 05:46:15
Postat av: Titti

Hej du! Hur har ni det?? Hoppas ni får en bra dag! Solen skiner ju vackert idag!! Kraaamar!!

2009-03-24 @ 07:17:14
URL: http://tittiolsson.blogg.se.
Postat av: johanna

Tjolahopp!

BOJKOTTA TRADERA!!!! Jag har "vunnit" tre köp där och FORTFARANDE har inga av "vinsterna" dykt upp! Så never ever tradera igen!

Här på lander så ringer man bara till bvc och det är alltid nån som svarar och igår så fick vi komma in direkt... Min lilla prins har fått öroninflamation, trots sin ringa ålder. Nu hoppas vi att han blir bättre och jag är som dig! Jag oroar mig för minsta lilla, men så är det när man är sitt barns "skydd".

Ta nu hand om dig och Alfred och njut av det härliga vårvädret...

2009-03-24 @ 08:16:01
Postat av: lisette

det är säkert vänner som lägger bud på varandras saker för att höja priset. fult!

2009-03-24 @ 09:53:59
URL: http://lis1e.blogspot.com
Postat av: Titti

Nu går det inte att kommentera inlägget före detta..mäh..Ha en bra dag! Här skiner solen åxå :) Om bara snön kunde försvinna åxå bara.. Kramar!

2009-03-24 @ 10:42:23
URL: http://tittiolsson.blogg.se.
Postat av: wilma

Trött på att hitta sist till alla gratissidor då poänggränserna är löjligt höga och det är omöjligt att värva folk eftersom alla redan är medlemmar? Då är http://www.freestreet.se/?r=1545 sidan för dig!! Den går till på samma sätt som alla andra sidor, men eftersom den är ny och inte har så många medlemmar går det jättelätt att samla ihop poäng! På en vecka har jag redan fått ihop presentkort på 800!(300kr (770poäng) plus en extra bonus på 500kronor som ALLA med mer än 950 poäng innan sista april får!!Det har jag ALDRIG lyckats med på någon annan sida. Passa på och bli medlem du också innan alla andra hitar dit och det blir svårare! Dessutom hinner du ju vara med i utmaningen att få 500kronor extra i bonus!

2009-03-24 @ 14:41:19
Postat av: Birgitta

Hur förklarade hon sig på tradera då?

2009-03-24 @ 21:02:20
Postat av: Jenny

Åh va tröttsamt att det finns sådana människor på tradera :( Hoppas du hittar overallen till ett bättre pris hos någon annan!



Kram Jenny

2009-03-24 @ 23:25:04
URL: http://jennyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0