Ljuvlig dag

Gud vilket väder det har varit idag, helt underbart.
Termometern har visat 10 plusgrader, betyder det att det är vår nu? I really hope so!!

Prinsen har sovit bra inatt, första gången sedan han kom till världen som han har sovit i tre timmar (23-02) i sträck :) Men efter det så körde han med varannan timme igen ;) Inte så att han vaknar och skriker, men han knorrar lite i sin säng och han skulle säkert kunna ligga och knorra en bra stund, men jag brukar ta upp han så han får ligga med mig då. Det är verkligen mysigt att somna med han på bröstet, även om det blir lite varmt =)
Han har lite svårt med att hålla värmen förresten så han får nu ha en liten tunnare mössa på sig när vi är hemma.

Imorse kom pappa och farmor hit på besök, pappa fyller år idag så han bjöd på smörgåstårta + att Alfred fick fina tröjor och en filt i ull som farmor stickat, perfekt att ha i vagnen nu i vår. 
Men en sak är då säker.... Vår son har INTE brist på kläder, det har hans mor däremot. Jag befinner mig i en mittemellan-storlek nu och har skitsvårt med kläder. Kan inte handla nytt nu heller då jag förhoppningsvis kommer att fortsätta rasa i vikt. Så jag får hålla mig till leggings och klänningar ett tag till!

Efter detta så kom grannen Matz upp och sa hej till lilleman och han avlöstes med ett besök av Jenny & Kristian som tittade in en snabbis =)

När alla gäster åkt hem så tog vi på oss lite kläder och tog en prommis i det ljuvliga vårvädret, premiärturen med vår vagn faktiskt =) Tycker att det är lite svårt med att klä på han nu, hur mycket ska man pälsa på egentligen, det blir ju ganska varmt i vagnen. Alla overaller vi har (i stl 50/56) är såååå stora på han så de kan vi inte ha just nu, men vi har en tvådelad fleece som vi använder. Men jag föredrar nog overall. Den enda som fanns på barnens hus som skulle kunna passa var Lundmyrs kabelstickade, men jag kan inte köpa en overall för 699 kr som vi ska växa ur snart!

Nä, nu börjar prinsen att knorra lite och sambon står och försöker laga mat i köket. Bäst jag sliter mig från datorn =)

Hoppas att ni alla får en supermysig lördagkväll!


Kommentarer
Postat av: madde&wilmer

herregud vad du ser fräch ut therese:-)Alfred är en rikmtig gos knopp!storasyster hälsar:-)



stora kramar

2009-03-14 @ 17:59:14
URL: http://busprinsen.bloggagratis.se
Postat av: Lotta

Ni verkar ha det kanonmysigt, fortsätt så!

Ha en trevlig helg!

2009-03-14 @ 22:17:09
URL: http://pillargontanten.blogspot.com
Postat av: victoria

Tack detsamma! Ni verkar ha det såå mysigt just nu, jag är lite avvis.

Kram Victoria

2009-03-14 @ 22:34:57
URL: http://viret.bloggagratis.se
Postat av: Jenny

Tyckte du rätt låt vann Melodifestivalen 2009?



Kommentera vad du tycker på min blogg! Diskutionen är igång.

2009-03-14 @ 22:36:12
URL: http://jennypennanstar.blogg.se/
Postat av: Linda

Tryck in denna text efter body i kodningen så slipper du märka alla bilder och dom blir Högerklicks skyddade...



oncontextmenu="return false"

2009-03-15 @ 00:16:39
Postat av: Thora

Ville bara säga att jag blir glad när jag läser din blogg och tittar på er underbara son. Han är verkligen söt.

Jag känner din lycka ända ner till Skåne!!

2009-03-15 @ 10:28:26
Postat av: Anna-Maria

Vilken sötnos..! Är väldigt lycklig för eran skull..

2009-03-15 @ 13:13:22
URL: http://finatapeter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0