Hemmets lugna vrå

Oj vad härligt det är att vara hemma.
Jag kan inte sluta njuta av min nya roll, rollen som Alfreds mamma.
Jag säger som alla andra föräldrar i denna värld, mitt barn är verkligen världens finaste ;)

Idag var vi på 45:an på en sista koll och den klarade vi galant så nu är vi utskrivna och hemma på riktigt. En underbar känsla. Även om vi har trivts bra på avdelningen så går det inte att jämföra med hur det är att vara hemma. Men vi hade turen att ha en mycket stark son så vår vårdtid blev kortare än vad jag hade vågat tro :)

Alfred är väldigt "snuttig" på nätterna och har hittills styrt över vår sömn totalt, tutten vi fick på 45:an har han ratat totalt, men idag valde jag att testa en helt vanlig napp och den accepterades direkt, kanske kan den ersätta lite tuttande på natten så jag får några extra minuters sömn...

Nu ska jag kika klart på antikrundan och sen krypa ner med familjen i sängen =)


Myser med nya nappen :)


Så här mycket njuter han av att bada :)


Fina blommor från faster Ihrene =)



Lina: Vad kul =) Maila mig ditt lösen på [email protected]

Kommentarer
Postat av: Lotta

Finkillen!

Men hua, ser ju inte kul ut alls.

Bon hatade oxå att bada i baljan. Men älskade att bada med mig eller Kent, testa det istället.

Yee, smarta barn som snuttar hela tiden, de har kommit på hur det funkar liksom.

Kram!

2009-03-12 @ 21:04:15
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Postat av: Bodil

Det såg ju inte så mysigt ut att bada men det gillade inte Johanna heller från början så då började vi duscha med henne innan hon var 2 månader men nu kna vi inte få ut henne ur duschen det ska badas varje dag!

Han ser ju att att må gott lille Alfred men nu till min fråga: Vad väger den lille herrn nu??

Jag har när mina två senaste föds mätt deras fötter har du gjort det med Alfred ett super kul minne senare! Ha det så gott! Kramizar

2009-03-12 @ 22:00:04
URL: http://trollmammas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jadu, det där med napp..med Josefin testade jag igenom hela nappsortimentet innan hon hittade den hon ville ha...En vanlig gummi, ingen silikonbraförtändernanapp där inte...så med sonen köpte jag en sån direkt och lyckades :-)Trodde jag aldrig, han skulle dessutom ha tummen så jag ut med tumme in med napp, sådär höll jag på, har nämligen jobbat på dagis och sett skräckexemplar på tummar..

Gjorde så redan på bb tills en ung sköterska kom in och helt fräckt snodde nappen av oss och förbjöd oss använda den, jaha sa jag bara och när hon givk ut tog jag fram en ny från väskan, hade ju såklart garderat mig med fler, så kommer nästa sköterska in, en lite äldre, hon skrattade när hon såg att han hade napp och så sa hon : - Här har vi en mamma som vet vad hon vill, det är bra och GLÖM inte att det är DITT barn och DU bestämmer.

Och det är sant, med första var jag lite flat men tuffheten kom med nästa :-)

2009-03-12 @ 22:09:03
Postat av: Anita

Det lååånga inlägget var från jag...

2009-03-12 @ 22:11:41
URL: http://akh71.bloggagratis.se
Postat av: Nina

Såå fin han är! Lycka till hemmets lugna vrå :)



Kram N

2009-03-13 @ 00:38:28
URL: http://www.ninagraf.blogspot.com
Postat av: Lotta

Måste va härligt, att få komma hem då, badet såg ju mindre uppskattat ut:)

Ljuvlig unge i alla fall!

Ha det bra!

2009-03-13 @ 05:54:22
URL: http://pillargontanten.blogspot.com
Postat av: Titti

Jaa självklart! Det blev ju annat nu när ni fick komma hem på riktigt ;) Till veckan nån dag blir bra det. Tror för den delen att Hugo vill följa...Han har satt sig i sinnet att ge Alfred en innebandyklubba...Det ska börjas i tid....

Härligt att se att han frodas iallafall :) Kan man få tigga lite bilder?? Kram på er! Ringer sedan!

2009-03-13 @ 06:08:40
URL: http://tittiolsson.blogg.se/
Postat av: Suzanne

Men huga så söt han är!

Längtar massor efter att få snusa på honom, och efter att ge dig en stor kram!!



På många kort tycker jag att han är så lik Oliwer när han var nyfödd. Han var ju inte exakt lika liten som Alfred men inte långt därifrån heller.

Oliwer tyckte inte heller om badoljan första gången, skrek o skrek ända tills att Ida kom och tvättade hans fötter (det var hennes kroppsdel på honom som hon skötte om =)).



Jag tycker att napp har varit jättebra på båda barnen. Jag såg bara till att båda två hade greppat sugtekniken på bröstet innan de fick börja med nappen, sen funkade det super! =)



Trevlig Helg gumman, du är en strålande duktig 2-barnsmor som har all rätt i världen att vara världens lyckligaste!

2009-03-13 @ 07:41:15
URL: http://snuzen.blogg.se/
Postat av: Suzanne

Badoljan = BADBALJAN!! ;-)

2009-03-13 @ 07:42:40
URL: http://snuzen.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag och Oskar har suttit och beundrat bilderna på Alfred nu. Oskar sa "han har åsså en gul napp,som jag!". =) Sen blev han lite bekymrad över att bebisen var "läässen" men han trodde att det kanske kunde bero på att det var bajs i badbaljan. Haha! ;-)

Hoppas ni har en bra dag! Kramar från oss.

2009-03-13 @ 08:51:07
URL: http://erikabergman.blogspot.com
Postat av: Mia

Vad fin han är men han verkade ju inte riktigt gilla att bada... Ha det riktigt lugnt och skönt nu och hoppas att du inte får allt för mycket besök på en gång..

2009-03-13 @ 09:25:43
Postat av: Lisa

Men huuga! jag blir bebissjuk :D

2009-03-13 @ 09:55:31
URL: http://mommy666.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag blir alldeles gråtfärdig, han är så fin! Pussa & krama Alfred från mig!

2009-03-13 @ 12:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0