Han växer ;)

Vår son växer så det knakar (kanske en liten överdrift, men ändå).
Idag har vi varit på BVC på vägning och mätning.
3010 gram och 49 cm lång är nu min prins och han är nu inne på normalkurvan, inte illa med 350 gram på en vecka ;)
Och för er som är intresserade (typ ingen) så har jag nu gått ner 16,5 kg men än är det många kg kvar!

Nappträningen igår gav resultat och vi hittade en tutte som föll min prins i smaken. Detta innebär att vi haft en underbar natt med ganska så god sömn allihopa.

Nu ligger A och sover och jag funderar på dagens middag samtidigt som jag kollar på alla kort som jag fick i brevlådan idag. Måste köpa oss ett fotoalbum, några bilder ska ju in i Alfreds bok "mina första år".

Jag undrar när de tänker ploga/skrapa gångvägen här i Matfors, skulle ju vara kul att kunna promenera med vagnen men det gör jag inte så länge den ser ut som den gör nu.

Nä, nu ska jag inte hänga mer vid datorn....


Ha de gott tills vi hörs igen!

Hittade denna bild på nätet, undra vad Abbe och Victoria tycker om denna??


Kommentarer
Postat av: Carolina

Härligt att han växer så bra - var också på BVC idag och Isabella hade också ökat 350 gram :)Vill tipsa om min nystartade tävling på bloggen :) Ha en underbar dag! kram

2009-03-30 @ 15:37:19
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: Bodil

Härligt att han växer så himla bra =) Jag undrar vad pyret i magen väger då jag "bara" gått upp 3kg! Skönt att du tappar alla kilon och mer därtill kan jag tro! Kramizar

2009-03-30 @ 15:41:22
URL: http://trollmammas.blogg.se/
Postat av: Anita

Va härligt med nappen då :-) Josefin var tre månader innan hon tog sin och då hade vi gått igenom heeeeela nappsortimentet och det slutade ändå med den vi köpt från början....

2009-03-30 @ 15:55:05
Postat av: Erika

Jaha då ser jag vem alfred liknar....

2009-03-30 @ 16:27:35
URL: http://erikaostberg.blogg.se/
Postat av: Lotta W

Wow! Det var ingen dålig bild :) Inte visste jag att ni var så tajta ;)

2009-03-30 @ 16:48:09
URL: http://charlotta-widell.blogspot.com/
Postat av: Malin

Stora killen! Han är ju längre än Linnéa nu =) Fast hon väger desto mer, hehe.



Tvätten är nog det enda jag inte är less på, tycker det är ganska kul at hänga dom små små kläderna. Våran tvätt är dock inte lika kul =)



Kram

2009-03-30 @ 17:09:06
URL: http://mallemu.blogg.se/
Postat av: victoria

ha ha ha den där bilden var ju skit bra!!!

Shit vad du har gått ner i vikt, va kul!

Själv gnäller jag över vikten samtidigt som jag stoppar mig en näve chips, hehe.

va skönt att ni hittat en napp som funkar, wirva var oxå kräsen var bara dyrnapparna NUK som funkade :)

Kram Victoria

2009-03-30 @ 17:27:06
URL: http://viret.bloggagratis.se
Postat av: Maria Ö

Å, hälsa svåger att jag vill ha en nyare bil!!

2009-03-30 @ 17:27:24
Postat av: Linda

Hahaha vilken bra bild!

2009-03-30 @ 17:57:49
Postat av: Frun

Ja dom har bestämda åsikter redan från början våra småtroll, tuttsmaken är som baken =)

Så j-a rolig bild!

2009-03-30 @ 19:06:39
Postat av: Titti

Hihihi...Hur har du gjort det där?? Gu så fränt :)

Bra att grabben växer! Som det ska vara!! Kram på dig!

2009-03-30 @ 19:52:10
URL: http://tittiolsson.blogg.se.
Postat av: Lina (sjukhus =))

Haha!!! Hur får man till det där? Såg att du skrivit på facebook.. Jag är så sällan inne där så jag svarar här istället. Det går bra för oss med. Alma växer också så det knakar och blir allt livligare. Har du fått mitt lösen än? Vi har nyss fått veta att det inte blir någon föräldrargrupp på vår vc. TRÅKIGT! Hur ser det ut i Matfors? Han är rysligt söt Alfred, skulle vara roligt att träffa honom och er något. Vi har rätt så fullt upp t.om påsk. Men efter det får ni hemskt gärna komma in på en fika om ni är inne o svänger på stan nått. Ha det bra så länge! Kramar från Lina o Alma

2009-03-30 @ 20:29:31
URL: http://liinaaaa.blogg.se/
Postat av: Lina (sjukhus =))

Haha!!! Hur får man till det där? Såg att du skrivit på facebook.. Jag är så sällan inne där så jag svarar här istället. Det går bra för oss med. Alma växer också så det knakar och blir allt livligare. Har du fått mitt lösen än? Vi har nyss fått veta att det inte blir någon föräldrargrupp på vår vc. TRÅKIGT! Hur ser det ut i Matfors? Han är rysligt söt Alfred, skulle vara roligt att träffa honom och er något. Vi har rätt så fullt upp t.om påsk. Men efter det får ni hemskt gärna komma in på en fika om ni är inne o svänger på stan nått. Ha det bra så länge! Kramar från Lina o Alma

2009-03-30 @ 20:30:54
URL: http://liinaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0