Bloggandet

Tycker det skrivs otroligt mycket och ofta om att folk har bloggtorka, man är trött på hur andra väljer att formulera sina bloggar, många funderar över varför man bloggar osv.

Det finns ju en hel uppsjö av olika "bloggmodeller"
Vissa vill blogga litet och privat för sina nära och kära, vissa vill blogga stort men personligt andra bloggar ytligt. Folk bloggar om sitt privatliv, politik, relationer, familjeliv, inredning, shopping, sport mm 
Vissa vill ha många läsare och kanske tom tjäna pengar på sin blogg medans andra väljer att lösenordsskydda och begränsa sitt antal besökare för att kunna skriva mer privata saker.
Det finns som sagt en hel del bloggar i alla inriktningar och jag tycker det är otroligt tråkigt när man läser kommentarer som klagar på hur bloggen är utformad, då kan man väl bara klicka sig vidare och besöka en som passar min smak istället.
Jag personligen skulle troligtvis aldrig sitta och ödsla tid på en blogg som är tråkig och trist i mina ögon när det finns så otroligt många bloggar som jag tycker om att läsa och följa! Skulle jag mot förmodan läsa en ointressant blogg så skulle jag absolut inte lägga ner energi på att skriva en nedlåtande kommentar om den.

Jag gillar bloggar som är personliga (utan att för den skull behöva bli privata), där man blandar både bilder (foton) och text, där man kan skriva med en viss självdistans och humor men ändå äkta och naturligt.
En blogg som bara är text, text och åter text besöker jag oftast inte många gånger. Jag tycker också att det är jobbigt när det är reklamlänkar i varje inlägg, har däremot ingenting emot när de dyker upp ibland (har själv så). Och jag gillar inte bloggar där man skiver utförligt om bajs (nu pratar jag inte om lite barnbajs) eller sina underlivsproblem(finns tyvärr många såna)!  Men jag är nog extra förtjust i mammabloggarna :)


Vilken typ av bloggar fastnar du för och vad gillar du absolut inte?


Tänk om det är sant att:
Varje tanke jag har om en annan människa skapar antingen glädje, harmoni och balans inom mig
- det vill säga lycka -
eller någon form av störning, irritation och avstånd
- det vill säga olycka.

av Kay Pollak


Kommentarer
Postat av: Suzanne

Ooops...då kanske inte faller dig så bra i smaken =D Med tanke på allt jag skrivit om på slutet...

Jag älskar din iaf =D

Ses till veckan.

Inte måndag eller torsdag, då är det akupunktur på planeringen.

2009-03-27 @ 17:12:11
URL: http://snuzen.blogg.se/
Postat av: Titti

Jag gillar ju din blogg :) Kramar!

2009-03-27 @ 17:26:44
URL: http://tittiolsson.blogg.se.
Postat av: Carolina

Jag har mest fastnat för mammabloggar, finns någon enstaka modeblogg jag följer också - men de är få. Tycker det är mysigt att följa andras familjer, förmodligen för att man själv är småbarnsmamma - din blogg är en av de jag gillar :) trevlig helg! kram

2009-03-27 @ 17:34:49
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: Mickan

Jag gillar din blogg =) Har aldrig kommenterat tidigare men jag tycker den är trevlig att läsa och tittar in här regelbundet ;)

2009-03-27 @ 18:00:19
Postat av: Maria Ö

Håller med :-)!!

Och instämmer med att Kay Pollak är en vis man.

Kommer du hit med ett kilo godis???? Är såååå sötsugen. Kram

2009-03-27 @ 18:09:35
Postat av: Anna S

Jag gillar din blogg gumman! Jag ringer nåt imorgon då vi är på väg. Kramar

2009-03-27 @ 18:20:15
URL: http://lakelanders.blogspot.com
Postat av: Frun

Jag läser/gillar alla olika typer av bloggar, en som jag följer slaviskt är "Sabinas kamp", hennes starka och tragiska verklighet får en vekligen att tänka till och uppskatta livet.

Jag gillar ju självklart din kanonblogg också =)

2009-03-27 @ 18:46:50
Postat av: Lotta

Yee...

Man behöver ju inte läsa de bloggar som man finner ointressanta.

Det är ju liksom dagböcker fast nån snille kom på ordet blogg istället.

Har funderingar på att försöka skriva ut min dagbok, kanske Bon skulle tycka det va kul i framtiden att läsa.

Keep up the good work!

Kram!

2009-03-27 @ 20:20:39
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Postat av: Anna-Maria

så sant så! Jag gillar din blogg skarpt, bara för att vi har varit med om samma sak.. Du eller ni sprider en sån glädje! TAck!

2009-03-27 @ 22:23:27
URL: http://finatapeter.blogg.se/
Postat av: Josefine

Haha underlivsbloggar, finns de? :) De gillar jag nog inte isf :) Mammabloggar och bloggar om spännande liv fastnar jag för! De mest spännande liven är oftast de mest "vardagliga" men då de ses genom härliga ögon blir jag glad!

KRAM

2009-03-27 @ 23:07:18
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Lotta

Jag gillar olika typer av bloggar, kanske är det variationen som är bäst, men lite roligt skrivet, vardagligt utan att bli för mycket...

Inredning och barn/mammabloggar (trots att jag själv har stora barn, har inte hittat så många där tonåringar förekommer) Bloggar som tonåringar skriver, läser jag däremot...

Bajs och underliv, är inte speciellt intressant, kan hålla med dig där, trots att min handlat mycket om magsjuka sista dagarna :O)

Kram på dig, och vilken underbar bild på skrutten!

2009-03-28 @ 00:13:27
URL: http://www.pillargontanten.blogspot.com
Postat av: Sofie

Jag håller med dig om det du beskriver!

En blogg med bara tex & aldrig bilder går fet bort.

Eftersom att det har kommit så mycket bloggar så läser jag bara dom intressanta :)



Därimot så läser jag inte så mycket mammabloggar, dom är helt enkelt inte så intressanta för mig



:)



KRAM

2009-03-28 @ 06:21:05
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: ErikaÖ

Jag läser alltid samma bloggar, utökar inte - har inte tid.

2009-03-28 @ 10:41:33
URL: http://erikaostberg.blogg.se/
Postat av: Nikita

jag gillar vissa mammabloggar.

och en del andra, men det jag ofta faller för då det gäller bloggar är HUR personen skriver, det är jobbigt att lsäa en blogg som innehåller bara massa lång text helst i ett minilitet typsnitt och någon ljus färg så det blir svårt att läsa..



det ska vara varierande, text å bilder ,korta mellan å långa texter =)

2009-03-28 @ 11:50:04
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Mia

hihi... fler än jag som läst "att välja glädje". :-D

Jag gillar den boken. Och man tänker verkligen till en extra gång när man läst den.

2009-03-29 @ 21:10:25
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Amanda

Denna bloggen fastade jag för...så bloggar som denna. Där man delar med sig av sig själ, med bilder och med intressant innehåll. :o)

2009-04-06 @ 06:58:38
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0