Underbara morgon!

Idag hade jag planerat in en heldag med två tjejer. Vi skulle åka till östersund och starta två hästar på travet.
Hästar har ju alltid varit mitt liv och mitt stora intresse.
Att bara få lukta lite på en häst kan göra att jag mår riktigt riktigt bra!
Men det blir en heldag (säkert en 12-timmars) och jag vet ju hur ont jag kommer att ha i fogar och svanskota efter att ha stått och gått en hel dag så jag var tvungen att tacka nej :(
Jag får säkert min dos av häst snart igen.
Albin har börjat tjata på att jag ska köpa mig en ny häst, men igår smög det fram att han vill köpa en värre hoj och om jag då har en häst så kan jag ju inte klaga ;)
Men jag kommer att vänta tills bebis är lite större och jag har mera tid över, dvs kan lämna h*n hemma med pappa några timmar utan problem. Han får köpa sin MC iallafall!

Just för tillfället så struntar jag i allt vad häst och mc-köp heter för jag har 100% fokusering på BARNVAGN...
Ska åka och provköra en Brio idag på barnens hus, får se vad jag tycker om den.
Det är svårt det här måste jag erkänna. Sist var det så enkelt, jag bara klev in i butiken, såg vad jag vill ha och beställde. Då vart det en Emmaljung duo edge, men den känns tung och otymplig idag.
Den barnvagnen fick vi såklart lämna tillbaka, vilket var bra för pengarna behövdes tyvärr till annat som just då sög vår ekonomi i botten. Gravsten och kista är inte billigt :(
Såg en sjuk annons i tidningen för nån vecka sedan "Vinterrea på gravstenar"
Hur funkar det? Är det meningen att man ska passa på att handla bara för att det är rea och gravera datum senare eller?

Nä, nu ska jag ta en snabb dusch, sen blir det barnvagnsjakt.... Idag ska jag väl kunna komma mig för iallafall!

Superkul med alla nya besökare, välkommen hit alla och hoppas er dag blir underbar :)

Kramar T

Kommentarer
Postat av: Josefine

ÅÅÅ jag måste ju fortsätta pusha för kära Bugaboo Cameleon men förstår du kanske tänker vinter osv... MEN jag älskar min och den är LÄTT och smidig! Provkör en? KRAM och njut av förberedelserna!!!

2009-01-14 @ 09:54:34
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Josefine

Vilken fin blogg du har! Lycka till med lilla bebisen!

2009-01-14 @ 09:58:54
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Titti

Kör så gärna barnvagn så :))

2009-01-14 @ 10:30:19
URL: http://tittiolsson.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag hade oxå problem med fogarna så jag fick ett avlastningsbälte. Hjälpte mig jättemycket. Prata med barnmorskan om ett eller så får du låna mitt.

Lycka till med barnvagnsjakten. Du skäller på mig att jag inte kom till dig när jag var i Matfors... Då kan jag skälla lite på dig nu oxå... Så långt är det inte mellan oss och barnens hus.

Kram Mia

2009-01-14 @ 12:16:48
Postat av: Fia

Emmaljunga city cross har vi och den är underbar. Perfekt för alla ändamål, inte för stor och med bra comfort och som kompliment kan man köpa en sulky när det är dags för bara en enkel vagn att ha med när man inte behöver en rejäl.

Nu finns det kanske ännu bättre vagnar än när vi köpte 05. Men jag är lite emmaljunga frälst:-)

Ställbart styre är att föredra, likaså vändbar sittdel!

2009-01-14 @ 12:28:57
URL: http://fialiljas.blogg.se/
Postat av: dessi

Jag tycker att nya brio vagnarna ser jätte snygg och smidig ut...Jag såg att det öppnat en ny barnavagns affär i stan vid hörnet nere vid gamla musikaffären.Men det visste du nog redan om ;-)

2009-01-14 @ 12:42:43
Postat av: Mia

Kay Pollak säger många är mycket bättre i bokform. Själv har jag undvikit att se honom på tv och annat. Så boken kan jag rekommendera faktiskt. :-D



Vi har Brio Happy. Både ligg och sitt. Supernöjd med den.

2009-01-14 @ 13:58:25
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Linnea

Heej!! Ja hörs e ju rätt mysigt att ha på gården om dom e snygga, haha, finns ju fina höns å fula...de bästa måste ju vara lyxet med hemägg! 1000 ggr godare än affärens (halvgamla)!



Riktigt snygg bloggdesign du har!



Yes, I'll be back too=)

Ser att du skriver om hästar och hojjar oxå, NAJS!



Take care!

2009-01-14 @ 17:26:08
URL: http://linneasekgkurva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0