Underbara bloggläsare!

Jag blir så lycklig när jag startar upp datorn på morgonen och ser era kommentarer, vad duktiga ni är!! All credit till er!

Nu har jag skickat iväg min sambo och hans kompis Olle, de är ute och kör cross trots att det är tio minusgrader. Vilka entusiaster, haha! Själv så springer jag omkring i min hello kitty pyjamas och njuter av lugnet.
Tanken var att vi skulle ge oss ut på isen och fiska idag men jag har en smärre depression då jag inte längre kan ha några täckbyxor. Det går bra att få på sig dom (de är ju ofta väldigt höga i midjan) ,men sen går de ju inte att knäppa. Ska sy fast ett par hängslen på ett par idag så kan jag ha dom uppknäppta utan att de ramlar ner. Därför vart det inställt!!
Har en hel del tvätt att ta itu med senare, men nu är det en del bloggar som skall läsas igen och jag lovar er alla att bli bättre på att kommentera själv.

Ska försöka komma ut på min prommis idag oxå, men det tar emot när det är så kallt.... Har ju ingen inomhusträning heller. Ett Nintendo wii fit står högt på min önskelista nu!

Önskar att man kunde få paketet från Jotex någon gång, men såg bland Sofies kommentarer att det kunde ta tid. Trist, det är ju den enda nackdelen med internetshopping... Vissa är så grymt snabba och för andra företag ta det en evighet!

Vet ni en sak.... Jag hatar grannens katt. Den spöar upp mina katter (speciellt Kjell som faktiskt fortfarande är en kattunge) så de vägrar gå ut, släpper jag ut dom ändå så tar det bara minuter innan det är slagsmål på VÅR bro. Jag har verkligen testat allt, slängt vatten på den, jagat den osv men ingenting fungerar. Vad fasen ska man göra?? Alla tips mottages tacksamt!

Såg ni Lets dance igår?
Vissa var riktigt imponerande medans andra var katastrofala.
Magnus, Morgan och Laila var grymma.
Blondinbella tycker jag bara är ett pinsamt inslag, Hasse Aro var kanske lite trist oxå.
Missade tyvärr Mojje och Magdalena, såg dock hennes sista sekunder och det såg ju nästan ut som om de tänkte kyssa varandra.... Alltid kul om det blir lite kärlek i rutan!

Nää nu måste jag nog göra något annat än att bara sitta här!!

Jag behöver tips på matlagning idag. Har tagit fram fläskfilé ur frysen men sprudlar inte av ideér tyvärr. Vill INTE ha gratäng till!

Marianne: Ja jag ska ju träffa Erika på lördag :) ´Vad kul :) Annars kan du alltid skapa en egen blogg som jag kan följa ;)

Jag har ju redan tjatat på mina vänner som saknar bloggar men en blogg till som jag skulle vilja läsa i är Elsas pysselblogg.... vart är den??

Nu vart all text i min blogg kursiv och den går inte att återställa, vad surt....

Vi ses senare!!!

Kommentarer
Postat av: Frun

Fy vad svårt med grannens skitkatt då! Jag har "duschat" en par katter här utanför jag å och det räckte.... jag har dessvärre inga tips =(

Jag älskar startfältet på Let´s dance!

2009-01-10 @ 11:22:16
Postat av: Lotta

Låna en hund! För att skrämma skiten ur grannens katt menar jag! Låt hunden jaga bort katten, räcker garanterat med några få gånger! Helst en stor (svart) med vassa tänder....

2009-01-10 @ 11:35:29
URL: http://www.landsronningen.com
Postat av: Marianne

en klassiker hos oss är

Bryn fläskfilen i skivor och lägg i en ugnfast form

Lägg på champinjoner och paprika på köttet. Häll en sås med grädde, mjölk och chilisås blandat i formen, smaka av , jag har inget exakt recept. Riv sedan ost över och in i ugenen 200-225 gr i ca 15 min. Gott med ris eller pressad potatis till

Kram !

2009-01-10 @ 11:42:13
Postat av: lisette

klä ut dig till katt och spöa skiten ur den katten?

2009-01-10 @ 12:05:59
Postat av: Elsa

Det finns fortfarande ingen blogg ;-). Tid o lust saknas just nu. Ät fläskfile med god sås av schalottenlök/dijonsenap/matlagningsgrädde/kalvfond etc. med pressad potatis till... mmmmm

2009-01-10 @ 15:16:12
Postat av: karoliina

du kan göra den fläskfilén jag gjorde igår!



dela fläskfilén i bitar, krydda och stek dom.

häll över en 3a grädde, lite kalvfond, en skvätt färgsoya. koka ris och gör en sallad.

middagen färdig på den tiden det tar att koka riset.

snabbt och supergott :)

2009-01-10 @ 15:20:16
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: Mallan

Oh nu vare längesen ja va in här !!

Vikken fin "profilbild" du har ! Så himla fin mage å :)



Ett Wii Fit står på min önskelista åxå !! Då går det ju både lätt + fort å träna ;p

2009-01-10 @ 16:41:51
Postat av: Linnea

Hej Therese! Jag hittade hit genom Annas blogg:) Hon har ju en sån där finurlig blogglista där man ser om ngn updaterat bloggen(med nytt inlägg).

Fastnade för det du skrivit om kommentarer...Visst är det SÅ kul när man loggat in och ser alla nya Kommentarer?

Speciellt när man ser ett alldeles nytt namn=)

För mig har bloggen blivit lite som ett intresse.



Ja är som du jag....tjatar på mina nära att dom ska börja blogga. Man vill visa hur skoj det faktiskt är OCH följa deras vardag! =)



Ser ju att du är gravid oxå! Guuuuud, va härligt! Själv blir jag alldeles nostalgisk när jag ser folk med bebismagar(mådde sj så himla bra under min graviditet). Lycka till med eran väntan och den kommande förlossningen!!



Mvh//Linnea

2009-01-10 @ 17:11:49
URL: http://linneasekgkurva.blogg.se/
Postat av: victoria

hej hej jag känner igen dig oxå :=) vi kanske har varit på samma fest eller nåt nån gång:)

Nu känns det som jag känner dig oxå eftersom jag läser din blogg..hihi..

Spikmattan är underbar!! trevlig helg!

Kram Victoria

2009-01-10 @ 18:43:18
URL: http://viret.bloggagratis.se
Postat av: Titti

Ja du får ju låna kattätaren jason...HAn hatar ju verkligen katter...Knyt fast honom i farstukvisten ett tag så ska du se på faan ;) Kramar!

2009-01-10 @ 19:07:20
URL: http://tittiolsson.blogg.se/
Postat av: madde&wilmer

hoppas att du kom på nåt med fläkfilen:-)



kramar ifrån snoriga madde

2009-01-10 @ 19:16:02
URL: http://busprinsen.bloggagratis.se
Postat av: ErikaÖ

1. Janne har en skiva till scannern..

2. Ugnsrostade grönsaker med olivolja och balsamvinäger är mums.

2009-01-10 @ 19:32:38
URL: http://erikaostberg.blogg.se/
Postat av: ErikaÖ

1. Janne har en skiva till scannern..

2. Ugnsrostade grönsaker med olivolja och balsamvinäger är mums.

2009-01-10 @ 19:34:17
URL: http://erikaostberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0