Trött + vecka 28

Oj så seg jag är idag, har noll energi + ont i nacken som sjutton.
Måste verkligen handla hem någon riktigt bra kudde för det går ju inte att gå omkring med ständig värk heller.
Det kanske hjälper att plocka bort lite kuddar?? Tror vi har sju st i sängen...

Är på skitdåligt humör idag, irriterad på Albin utan anledning.
Kollade mig nyss i spegeln och konstaterade att jag blivit fet i ansiktet, verkligen supersnyggt.
Måste åka in med paketet til stan som skall postas, ska handla till semlorna...
Men vem fan vill baka när huset ser ut som det gör?
Här hemma är det skitigt och jävligt och mitt humör är inte att leka med!!

Nä, tänk om man kunde anställa en städerska, en liten utlänning som städar för lite och ingenting.
Man skulle kunna gå ihop med grannarna och anlita samma :-)
Önskar ibland at jag var fri från husdjur också, har iofs bara två katter kvar av min minicircus.
Den ena är översocial och jobbig men fäller inte ett enda hårstrå, den andra ligger mest och sover men lämnar kvar all päls efter sig. Dessutom så vägrar de gå ut nu pga kylan och de river huset för mig.....

Nä, hur vore det med ett gott humör idag???

Giv mig styrka!!!


VECKA 28 (27+0)

Barnet

Nu har barnet stora chanser att överleva om det skulle komma. Barnet har ökat i vikt cirka tio gånger de senaste elva veckorna.

Barnet kan fortfarande vända sig ett tag till. De flesta barn fixeras sedan med huvudet nedåt i födelsekanalen fast en del lägger sig istället på sidan eller med stjärten nedåt. Då kan man försöka vända barnet.

Hjärnan börjar forma de olika vecken. Hittills har den varit ganska slät.

Vikt 1 200 gram.


Mamma

Brösten kan börja läcka mjölk. Du har troligtvis ökat åtta till elva kilo eller mer. Om din blodgrupp är Rh-negativ tas ett blodprov för att se om det bildas antikroppar i blodet. Finns det antikroppar i ditt blod måste det kontrolleras noggrant, eftersom det kan leda till sjukdomar hos barnet.

En påminnelse kan ju vara på sin plats ;)

Pappa/partner

Glöm inte att uppmuntra din partner. Många upplever sig själva som odugliga, fula och klumpiga vid den här tiden.


 




 


 


Kommentarer
Postat av: Anna S

Karlar är till för att bli irriterad på. Det är samma i detta hus. Vad skulle få dej på bättre humör tro? Fika på stan elelr så? kram

2009-01-05 @ 11:43:07
URL: http://lakelanders.blogspot.com
Postat av: Mia

Gud så jag känner igen mig i ditt humör för dagen! hihi....

Så där känner jag mig ofta. Får rena rama raseriutbrotten över lite och ingenting.

Men jag har inte några grav.hormoner att skylla på. :-o

2009-01-05 @ 11:56:54
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag har ju haft väldiga problem med min nacke sedan en trafikolycka och den enda kudde som hjälper mig är en tempur nackkudde. Superbra men känns lite konstig att ligga på innan man vant sig... Naturligtvis finns det billigare alternativ oxå på bland annat jysk och hemtex. Prova så får du se... Det blir mycket bättre

2009-01-05 @ 12:08:11
Postat av: Maria Östberg

Jag hittade kudden som du kan få om du vill. Den låg i kökssoffan haha. REDAN vecka 28 :-o. Oj, vad jag längtar och Emiia oxå ;-)!!!!

2009-01-05 @ 12:59:28
Postat av: Titti

Ställ städtanten i städskåpet..Eller kanske en snygg karl så du har ögongodis samtidigt?? Hoppas värken går över!! Kramar!

2009-01-05 @ 15:38:08
URL: http://tittiolsson.blogg.se/
Postat av: Titti

Nu har jag provåkt :) Vilken racer :)))))) Hur kul som helst! Som ett skott haha.Julia har köpt färg,så vi kan väl höras i morrn så får vi se åkt vilket håll det åks.Kanske en gemensam lunch? Kramar!!!

2009-01-05 @ 16:37:30
URL: http://tittiolsson.blogg.se/
Postat av: lisette

haha jag dör, i just lav you! först gnäller du på att du är fet i ansiktet, sen ska du baka semlor? =)



tänk, tolv veckor kvar - spännande! jag längtar. ;)

2009-01-05 @ 20:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0