Slut på helgerna...

Jag tycker faktiskt att det är skönt att det är slut på alla helger nu och att folk får återgå till vardagen.

Nu ikväll har jag och Maria varit och solat solarium på plajjan som det så glamouröst heter.
Tänk att 20 minuter där kan göra susen för en vinterblek kropp. Nu är jag helt plötsligt brun och fin med självförtroendet på topp ;) Bebisen uppskattar då denna värme lika mycket som mig!!

Tittade på Forrest Gump på tv förut, gud vad den är bra. Jag grät en skvätt som vanligt när han återförenades med sin Jenny :) Det finns vissa filmer som man ka se om o om igen utan att ledsna, detta är helt klart en av dom.
Den gröna milen och Dirty dancing är två till.... Finns ju massor av extremt bra filmer!
Vilken är den bästa filmen du sett?

Böcker.... Det finns ju så himla mycket bra böcker oxå. Men där läser jag helst bara självbiografier eller komedier.
Några böcker jag läst på slutet som verkligen slukat mig är Flyga Drake, PS I love you, alla Marian Keyes mfl.
Är periodare när det gäller böcker och läser mycket emellanåt och ingenting alls ibland.

Ska in på glucosbelastning snart och där kan jag nog plöja igenom en pocket snabbt :)
Så ge mig boktips nu!!!

Nä, nu ska jag slänga mig i en dusch!!

Ha en trevlig kväll!


Dagens lasagne

Kommentarer
Postat av: Bodil

Jag rekommenderar Tyskungen av Camilla Läckberg (tror jag hon heter) Hon skriver iaf bra!

Eller "tisdagarna med Morris" Vem som skrivet kommer jag inte ihåg nu men det handlar om en ALS sjuk proffessor och hans sista tid i livet...



Min favorit bok är ju en serie eller två jag bara älskar "Anne På grönkulla" Och "Isfolket" alla böcker av Margit Sandemo är bra.



Favvo filmer ja dit hör ju Titanic och Anne på grönkulla och dirthy dancing.. också snyftare =)



Kramiz och gonatt

2009-01-06 @ 22:06:40
URL: http://trollmammas.blogg.se/
Postat av: karoliina

har du läst shopaholicböckerna av sophie kinsella ?

KANONroliga!! :)

2009-01-06 @ 22:26:18
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: Bodil

Det dumma med tvättmaskin här hemma är att den inte får plats i badrummet ändå har vi två egna och en torktummlare som får bo i svärfars uthus... Men det är ju aldrig problem med tvätt tider här heller det är ju nästan bara jag och sofie som tvättar men det är ju skönt att slippa springa i trappan! Nattis

2009-01-06 @ 22:32:07
URL: http://trollmammas.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh, Dirty Dancing måste jag se nån dag =) Den kan man verkligen se hur många gånger som helst!

2009-01-07 @ 07:44:52
URL: http://mallemu.blogg.se/
Postat av: Anna S

Håller med om att det är skönt att helgerna är över.

Jag är hemskt dålig på böcker. Dom böcker som jag läst på senare år är: Pojken som kallades för Det (hela serien), oh Khao Lak med Pigge Werkelin. kram

2009-01-07 @ 08:41:10
URL: http://lakelanders.blogspot.com
Postat av: Fia

Ja, PS I love you läste jag ut härom kvällen den var verkligen jättebra. Har inte så många tips då du läst de jag redan skrivit om.. Men isfolket är bra, likaså grottbjörnens folk- serien. Häxmästarna av Margit Sandemo är också bra. Ha en härlig dag!

2009-01-07 @ 08:41:26
URL: http://fialiljas.blogg.se/
Postat av: dessi

Har du inte läst Martina Haags böcker så måste du bara göra det...det är absolut skratt o igenkännande garanti :-)

2009-01-07 @ 08:46:32
Postat av: ErikaÖ

Bok: Stieg Larssons trilogi och Marian Keyes + Läckberg. Läste även en nyligen av Anne Holt som hete Finse 1220 över havet (skitbra + lättläst.

Klassiker: Pretty Women - är inte den underbar?? Såg den i Norge på jul textad på danska (Tyvärr) men den är så braaa.

2009-01-07 @ 09:30:34
URL: http://erikaostberg.blogg.se/
Postat av: Titti

Klassikerna ja...Skulle se girls just want to have fun med Jullan men jag vete 17 vart den är....Man blir irri på sig själv när man inte hittar vad man letar..Ska leta vidare..Måste ju vara nånstans...Kramar...

2009-01-07 @ 12:06:11
URL: http://tittiolsson.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Jag kan rekomendera camilla läckberg. Men läs dom i ordning. Super super är dom!!!

Allt bra med bebben och dig?

2009-01-07 @ 12:34:07
URL: http://www.annakarin.bloggagratis.se
Postat av: Frun

Håller med Anna-Lena, Pojken som kallades Det serien måste man läsa om man inte gjort det!

Jag älskar ju Sagan om ringen filmerna men Sjätte sinnet är en favvo å!

2009-01-07 @ 17:04:21
Postat av: Nyfikenienstrut

Jag tycker Emma Hambergs böcker är bra, särskilt Brunstkalendern som jag läste. Lite kul när man öpptäcker att man sitter o skrattar högt för sig själv.



Jätte bra blogg som jag tjuvläser varje dag

2009-01-07 @ 19:22:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0