Piggare men något hypokondrisk

Jag har varit deppig och grinig hela dagen, vet inte varför.
Men jag skyller på dåliga järnvärden, trötthet och huvudvärk!

Dagen idag har iallafall varit seg.
Åkte in till stan på fm och skickade mina jeppergrindar + lastgallret till den nya ägaren.
Stannade till på Möblera på vägen hem och kikade på köksbord och en ny soffa, men det fanns ingenting som tilltalade mig där...
Postat lite brev till försäkringskassan och Kommunal i Blekinge ;)
Hem och röjde lite, dammsög möblerna efter våra fiiina kissemissar, sen middag.
Nu ligger jag i soffan och har ont i svanskotan som fasen, det har jag haft sedan julaftonen då jag satt länge på golvet och delade ut klapparna.
Min älskade syster Maria sa idag att det är vanligt att bryta svanskotan under en förlossning så nu är jag övertygad om att jag kommer att göra det (tack Maria, haha).
Trots att jag har gjort det förr och det var liksom ingen konst att föda barn då... Men nu har jag värsta skräckscenariot framför mig.
Så alla ni som förespråkar att man inte ska använda smärtlindring, gå och göm er.... Jag måste tyvärr ta det mesta som går att få så att jag inte känner när svanskotan går av (sist använde jag mig av lustgas och epidural mot min vilja)!
Dessi: Det är nu du ska rycka in och lugna mig och berätta att det bara är en myt ;)

Nu har vi laddat hem en film som Anna-Lena tipsade oss om, Gran Torino med Clintan. Clint Eastwood är inte en av min favoritskådisar... Men en god vän som jag är så valde jag den såklart ändå!


Njut av er måndagkväll som för övrigt känns som en fredag :)

Jenny S, hur ser dina dagar ut?? Jobbar du dagtid?

KRAMAR T

Kommentarer
Postat av: Fatima

Jag är ju ingen expert på att föda barn (tvärtom) men säger bar en sak: MAN SKA TA ALLT MAN KAN FÅÅÅÅÅ !!!! ;D hi hi hi mitt råd*

2009-01-05 @ 19:51:54
Postat av: Therese

Fatima: Tack för det, du är den första som säger det :-)

2009-01-05 @ 20:04:11
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: nikita

haha bryta svanskotan, kan man de =P

de kommer gå galant, förlossningen alltså =)

ja hade bara lustgas för att ja inte hann med något annat, just då ville jag bara skita i de där å gå hem, men ja överlevde ju ändå =)

kram.

ps, gjorde grytan idag renskav, mums!!

2009-01-05 @ 20:42:57
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Lotta

Har aldrig hört att man kan bryta svanskotan, och du smärtlindring? Man ska ta det man vill, utan eller med!

Det är din förlossning och din bebis! Du vet bäst!

Svanskotan håller, det är jag övertygad om!

Kram!

2009-01-05 @ 20:54:06
URL: http://www.landsronningen.com
Postat av: Fru Evelina

uhuuu, bryta svanskotan?? låter INTE skönt hahah, hoppas du slipper!!

och du, dåliga och deppiga dagar MÅSTE man ha ibland för att kunna uppskatta de bra dagarna desto mer =)



kram

2009-01-05 @ 20:56:41
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Malin

oja, jag får äta för tre =)

usch visst är det jobbigt när man har en sån där riktigt pissdag, sur på allt och alla. det är så härligt att vara gravid haha. kram

2009-01-05 @ 21:06:58
URL: http://mallemu.blogg.se/
Postat av: Mia

Ta det du känner att du behöver när det är dax. Jag sa att jag inte skulle ha ryggmärgsbedövning men när de föreslog det ville jag inget hellre än att få det... Du känner bäst när du är där vad du vill.

Det kommer att gå så bra så.

2009-01-05 @ 22:22:41
Postat av: Therese

Gud, jag har världens bästa bloggläsare!!!

Tack för era peppande kommentarer. Jag ska sluta lyssna på min syster ;)

KRAM

2009-01-05 @ 22:27:13
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Malin

Kläderna på översta bilden är beställda från www.me-and-my.com massa småkläder har dom =) och det andra är beställt på lindex, älskar deras kläder =)

2009-01-06 @ 07:01:16
URL: http://mallemu.blogg.se/
Postat av: Lina

Åh, tusen tack!! Viktresultatet publiceras snart :P



Mår du bra i din graviditet o så? Såg att det inte är så värst länge kvar - åh, så spännande! :D



kram

2009-01-06 @ 07:12:42
URL: http://ninninusens.blogg.se/
Postat av: dessi

Ok...jag har inte sett lr hört att nån har brytit svanskotan så vanligt är det nog inte.Ang smärtlinring så tycker jag att du ska försöka bli vän med lustgasen och känner du att det räcker så håll dig till den....Men känner du att du inte står ut med smärtan så ta gärna ryggmärgsbed...lyckas du få en bra sån så kommer du att älska den läkaren hahaha Men tänk på att förlossn kan dra ut på tiden pga den..mitt råd är ändå att du ska känna efter där å då hur du vill ha det...men tänk att det är ingen farlig smärta utan att det ska göra jävligt ont haha Det kommer att gå såå bra,det är proffs som jobbar där ;-)

2009-01-06 @ 10:41:42
Postat av: Erika

Självklart ska man ta den smärtlindring man vill och behöver. Jag "klarade" mig med lustgas men det var bara för att jag inte hann nåt annat. Efter massa värkstimulerande dropp så gick det fort på slutet så då var det försent med nåt annat.

Och det där med svanskotan vet jag inte...Det händer säkert men att det skulle vara "vanligt" har jag svårt att tro.

Kram på dig.

2009-01-06 @ 10:44:08
URL: http://erikabergman.blogspot.com
Postat av: Frun

Jag var ju så cool och födde helt utan bedövning jag, serru =)

Svanskotan är nog rätt hållbar!

2009-01-06 @ 14:06:59
Postat av: Mia

Jag hade väldigt ont i svanskotan genom hela grav. Har fortfarande ont. Men det är mycket bättre.



Jag säger så här om smärtlindring: det är ju till för att lindra då man har ont!

Jag använde enbart lustgas då Leo föddes. Men det var bara för att läkarna var så jävla sega och inte hann sätta eda. *morr

Önskar att jag hade haft det så jag inte varit så jävla "full" och har minnesluckor!

2009-01-06 @ 14:58:23
URL: http://woodland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0