Facebook

Men ni skulle bara veta vad jag hatar facebook, har haft konto där tidigare som jag försökt avregístrera utan vidare bra resultat. Har den sista veckan fått en hel del vänner-förfrågningar så nu ger jag det en sista chans...
Vad går det liksom ut på?
Jag har ju redan kontakt med alla som jag vill ha kontakt med....
Den enda jag saknar är Lotta i Ottawa!!
Ja som sagt så är detta absolut sista chansen för Facebook!!

Har städat och fejat undan idag, äntligen är golven nyskurade och rena.
Ny gardiner i köket i väntan på jotexpaketet ;)
Var även barnvakt till Tilde en sväng när Maria var ute på ärenden.

Nu är jag trött, vi käkade en tidig middag också, stuvade makaroner med stekt fläsk och falukorv.

Nu: Inget mera händer för mig ikväll!!


Antar även syrrans utmaning

20 snabba frågor


1. Vilken del av ditt utseende lägger du ner mest tid på?

Hår och ansikte

2. Om du kunnat bo varsomhelst i hela vida världen, familj, vänner, jobb, allt hade följt med, vart skulle det då varit?

Åhhh svår fråga faktiskt, vill ha både värmen och vinter inom rimligt avstånd....
Canada kanske...

3. Finns där något du SKULLE VILJA göra, men aldrig får tillfälle, tid eller råd med?
Åka på en lång semester (typ tre veckor) med familjen, gärna Asien

4. Vilka är dina TRE favoritbloggar?
Svårt val men läser alltid mina syskons:
Erika
Maria
+ ca 25 till som jag glor i dagligen

5. Prenumererar du på någon tidning?
Inte just nu, tidigare var det I Form som kom i brevlådan

6. Vad fick dig att börja blogga?

Nyfikenheten

7. Har du några stora planer detta nya år?
Vara mammaledig och njuta av dagen som den kommer

8. Köper du helst "köpekakor" eller bakar du hellre själv?
Bakar själv....Fast jag äter sällan kakor.

9. Till vilken organisation/fond skulle du skänkt 500kr/månad om du vore tvungen?
Spädbarnsfonden

10. Vad för sorts husdjur har du haft genom hela din livstid/har du just nu?
Häst, hund, katt, kanin, hamster, guldfiskar..... Den äckliga krabban tillhörde nog min syster även de vandrande pinnarna ;)

11. Om du hade en tidsmaskin, till vilken tid skulle du då åka?
Jag skulle åka bakåt. Men bara till 2006, mycket det året jag skulle vilja ha ogjort och som jag skulle vilja ha gjort annorlunda.

12. Vad är det mest onödiga du har köpt?
Anser inte att jag handlat så mycket onödigt

13. Vilket ämne i skolan var för dig det värsta?
Idrott helt klart, skyllde på mens jämt. Precis som om man inte kan idrotta med mens, haha!

14. Har du några inplanerade resor det här året?
Göteborg och Gullholmen i mitten på juli

15. Berätta 3 saker som jag och dina läsare antagligen inte visste om dig? ;)

1) Jag är en hemmamänniska som inte riktigt trivs med att bli bortbjuden, förrän jag kommer på plats ;)
2) Tror på spöken
3) Grymt bra lokalsinne

16. Bara måste ställa denna fråga; Läser du Blondinbellas blogg?
Skule troligtvis aldrig falla mig in, har aldrig någonsin kollat in i den heller

17. Är märke viktigt för dig, vad gäller kläder?
Både och... Jag handlar efter min plånbok, dvs märkeslöst oftast. Men vissa plagg som tex jeans föredrar jag ju om det är Lee då de är de enda som gör min häck snygg.

18. Hur länge har ditt förhållande du har just nu varat, ELLER; hur länge har du nu varit singel?
Vi träffades den 13 december 2003, sen har det varit lite av och till emellanåt :)

19. Svär du ofta?
Men på tok för mycket. Albin skäller på mig varje gång, kan inte rå för det, det bara kommer liksom!

20. Var i Sverige har du din absoluta favoritplats?
Gullholmen sommartid

Utmanar er alla somm vill......

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag är med på facebook, och jag tycker det är rätt kul, ger lite mer direktkontakt med mina vänner, kända och mer okända, än bloggen, allt man gör syns ju liksom...

Tyckte det var skitknöligt i början men det blev enklare nu när man kan ha den på svenska. I´m not so good at english you know...

Ha en bra kväll!

Kram!

2009-01-12 @ 23:01:24
URL: http://www.landsronningen.com
Postat av: Sofie

Jag gav oxå facebook en andra chans & trivs mycket bättre med den sidan nu när den är på svenska! :)

2009-01-13 @ 11:14:13
URL: http://sgradin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0