Äntligen ledig

Nu har jag jobbat sedan i fredags och äntligen är jag ledig i några dagar igen.
Har faktiskt startat en nedräkning, jag har bara FEM pass kvar på jobbet innan jag ska vara "hemmafru" på riktigt, hihi.
Det ska bli extremt skönt kan jag lova.
Frågade mina underbara kollegor vad jag ska hitta på när jag är ledig hela tiden och fick tipset att vila, njuta och ta dagen som den kommer.... Ja men det låter väl härligt ;)
Men om sanningen ska fram så har jag en del projekt att ta itu med innan bebis ska få komma till världen.
På onsdag får vi veta vem det är därinne också, jag är nyfiken så jag håller på att bli tokig.
Namn ska planeras och saker ska inhandlas efter rätt kön ;)
Just nu finns det massor handlat, det mesta är vitt, beige, brunt mm och visst sjutton är det kul med färger ;)
Vagnen kommer i veckan oxå :-)

Igår var jag på en underbar spa-kväll med ett kanontrevligt gäng tjejer.
Vi bubblade (jag bubblade iofs bara benen), bastade, käkade gooooda langos, drack vin/öl/trocadero (gissa vad jag drack, haha), käkade frukter och grönsaker så det stog ut genom öronen.
Pratade om klassiska tjejfest-ämnen som förlossningar, graviditeter, äktenskap, förhållanden, bloggar (ris och ros delades ut).... Ja vi pratade verligen om ALLT och det var en helt outstanding kväll.
Ser fram emot nästa dejt i Mars då vi ska ses hos Catrin (eller var det Chaffryn?).
Detta blev alltså startskottet i vår kommande tjejklubb som skall ha återträff var åttonde vecka.
Catrin, (blogglösa) Dessi, Erika, Maria, Suzanne och Jag är de trevliga "medlemmarna" ;)
En FAB kväll med andra ord, eller hur tjejer ;)

Bebis har sparkat och levt om så mycket idag, fick världens blodtrycksfall idag på jobbet så jag fick gå och lägga mig en stund. Alldeles yr och svettig blev jag så jag åkte faktiskt hem.
Nu mår jag inte så bra, känner mig illamående.... Tror jag ska börja ta mindre portioner men oftare istället + att jag måste skärpa till mig med järntabletterna som jag slarvar med nu!


Dagens ROS går till min bästa vän ANNA-LENA som slutat röka!!!
Helt suveränt bra gjort Anna!!



Nu ska jag ligga i soffan resten av kvällen =)

Kram till er alla ;)

Kommentarer
Postat av: Erika

Ja,det var verkligen en FAB kväll! ;-) Fantastiskt kul och trevligt. Jag ser redan fram emot nästa gång. Kram!

2009-01-18 @ 19:06:07
URL: http://erikabergman.blogspot.com
Postat av: dessi

oj vilken rolig kväll,jag skulle behöva spa idag också ;-)Kram på re

2009-01-18 @ 19:53:45
Postat av: Malin

Japp, en emmaljunga twin city cross. Fast nu ser det inte ur som vi får hem den förrän fredag, men men. Innan dess ska väl de små inte hinna ut hoppas jag =)

Och du, jag hoppas du avslöjar efter onsdag vem som är din inneboende =P

kram

2009-01-18 @ 20:14:46
URL: http://mallemu.blogg.se/
Postat av: Erika

Min mailadress är [email protected]

2009-01-18 @ 20:17:15
URL: http://erikabergman.blogspot.com
Postat av: Suzanne

FAB så att det bara ryker om det gumman ;-)

2009-01-18 @ 20:59:58
URL: http://snuzen.blogg.se/
Postat av: Anna S

Va mysigt ni verkar ha haft! Kul med tjejkvällar.

Tack så mycket för utmärkelsen! Kramar

2009-01-18 @ 21:33:19
URL: http://lakelanders.blogspot.com
Postat av: ErikaÖ

kul att ni hade kul. I Borgvik är vi inne på vårt 12 år nästa år med återkommande tjejfester som vi har ca var 4:e vecka. Vi har haft mkt skoj och druckit endel vin eftersom alla har med en vinflaska som vi använder till ett lotteri (tips). Första pris är 6 flaskor vin....Ibland dricks det upp under kvällen.

2009-01-18 @ 21:34:16
URL: http://erikaostberg.blogg.se/
Postat av: Frun

Tjejfester är helt klart underskattat!!

Bra att du uppmärksammar våran coola Anna-Lena, som bara lägger av så där! Toppenduktigt gjort!

2009-01-18 @ 21:58:26
Postat av: En till ängla mamma..

Beklagar innerligt eran sorg..

Han är så fin och söt eran lilla kille.

Får man fråga i vilken vecka du var i då det värsta som kan hända hände?..

Sj förlorade vi våran lilla kille för 3 v sen idag..

;(

Kram!

2009-01-18 @ 22:00:55
Postat av: victoria

Din lyckost som snart ska få va ledig och desutom gosa med en bebis snart :)



Spännande att få veta vad det är för liten krabat där inne.. jg tror på en tjej.

Kram Victoria

2009-01-19 @ 06:51:42
URL: http://viret.bloggagratis.se
Postat av: victoria

Din lyckost som snart ska få va ledig och desutom gosa med en bebis snart :)



Spännande att få veta vad det är för liten krabat där inne.. jg tror på en tjej.

Kram Victoria

2009-01-19 @ 06:52:30
URL: http://viret.bloggagratis.se
Postat av: Anna-Karin

Å så underbart med spa! Skulle verkligen vilja gå och få lite behandling=O). Men som tur finns de ju solarium! Sen är ju så mysigt & roligta att parat tjejprat...



Ta de lugnt nu och försök komihåg järn tabletterna=O). Kan säga att de är inte bra du som glömmer! Så nu dricker jag Blutsaft lättare att komma ihåg på mätt sett.



Ska ni in på ul på onsdag?



Kram

2009-01-19 @ 10:40:31
URL: http://www.annakarin.bloggagratis.se
Postat av: Maria Östberg

Ja, vi längtar oxå efter den lilla i magen :-)!!! Emilia har ju redan börjat ammningsträna haha, så du kan ju få lite hjälp om det skulle behövas ;-). Kram

2009-01-19 @ 12:32:21
Postat av: Titti

Jag har då svårt att tro att du bara kommer att sitta stilla... ;) Kram!

2009-01-19 @ 19:11:37
URL: http://tittiolsson.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0