Slut på lördagkvällen snart

Ja, för oss är det faktiskt det. Sällan vi sitter uppe och glor på tv halva natten bara för att det är en helgdag.
Vi går och lägger oss när vi är trötta, enkelt va ;)

Vi käkade en sen middag, i soffan faktiskt. Det kan inte ha hänt på många månader.
Vi kikade på melodifestivalen samtidigt och jag har bara en sak att säga... Vilken dynga!!
HEAT var helt okej, några var väl väldigt klassiska schlagerlåtar och några var det synd om.
Markoolio till exempel, WHY? Samma med Lili och Sussi, fortsätt rädda herrelösa djur istället för att sjunga, Snälla!!

Nu har jag faktiskt en graviditetsfråga som jag vill ha svar på....
Mina tuttar kliar och sticks någonting fruktansvärt mycket. De har ju svällt ut några storlekar och rinner redan en hel del, det kan jag leva med, men kliandet.... Skulle vilja ha en diskborste att krafsa med innanför bh´n hela tiden. Varför blir det så? Det är väldigt jobbigt!!

Nästa fråga är: Amningstop/tröja.... Överskattat eller inte?

NU: Tv-tajm innan sängen lockar allt för mycket!

Puss och Kram



Kvällens dinner

Potatisgratäng, rostbiff, färska champinjoner, grillad sparris,
vitlökssmör, sallad med fetaost, creamy pepper-sås!

PS: Måste bara få skriva om färgen på bloggen. Jag hatade det gröna, det var blekt och trist. Och denna kommer inte heller att stanna kvar, men den får nog sitta tills bebisen kommit ut då jag antar att att det blir den som får pryda headern!


Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag hade tre-fyra amningströjor när Edvin var liten, jag tyckte att det var praktiskt när jag var på stan och skulle amma. Rätt skönt att slippa dra upp hela tröjan över magen!



2009-02-14 @ 22:36:25
URL: http://nelinas.blogg.se/
Postat av: sara

hej du!



känner igen det där kliandet, lika vare för mig, vet dock inte vad de berodde på? de gick över iaf=)



Jag hade H&M´s amningslinnen, super braiga då man inte behöver dra upp hela tröjan och visa maggen för allihopa, bra plagg att ha under tröjan eller koftan. Jag tyckte dom var mycket prisvärda!!!

2009-02-14 @ 22:58:23
URL: http://sara80.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

usch då, låter inget kul med kliande? kanske är sånt där grav-eksem?



hoppas ni haft en bra kärleksdag!

krak

2009-02-14 @ 23:32:43
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

usch då, låter inget kul med kliande? kanske är sånt där grav-eksem?



hoppas ni haft en bra kärleksdag!

krak

2009-02-14 @ 23:33:25
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: ErikaÖ

God mat.

Kliandet kanske beror på hormoner? Fast jag vet inte.

2009-02-14 @ 23:40:50
URL: http://erikaostberg.blogg.se/
Postat av: Sofie

Åh shit vad maten såg grymt god ut! Som vanligt på dina bilder! :)



KRAM

2009-02-15 @ 07:57:14
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Lotta

Den ljusblå färgen är fin, hoppas inte du tog det på nåt annat sätt, jag är en blåälskande människa!

Håller med dig om att grönt kan vara tråkigt, men det du hade förrut var inte fult!

Kliandet? Inga tips, kommer inte ihåg :O) Längs sen vettu...

Jag gick mycket i skjortor och linnen när jag ammade, då kan man ha det lite prvat om man ska amma inför folk, bara öppna och dra upp innanför :O)

Ha en bra dag!

2009-02-15 @ 09:00:28
URL: http://www.landsronningen.com
Postat av: Suzanne

Hej gumman!



Det finns tydligen nåt som heter graviditetsklåda.

Min mamma berättade att min mormor hade fruktansvärd graviditetskläda när hon väntade min yngsta moster. Hon satt bara framför tv:n och käkade popcorn och kliade magen o brösten hela kvällarna.

De sista 2 månaderna när jag väntade Ida kliade min mage supermycket. Jag frågade BM om det fanns nåt man kunde smörja på, men jag fick nog aldrig nåt positivt svar på den frågan för jag körde ju på Body Shop´s bodybutter hela graviditeten ut.



Men i vilket fall så hittade jag denna sida:

http://www.niomanader.se/content.asp?ID=109



Jag var inne och läste massor på denna sida under bägge graviditerna, tycker den är jättebra!



KRAM vännen

2009-02-15 @ 09:00:42
URL: http://snuzen.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, hehe. Det är spännande nu i slutet! Varje dag frågar sambon "tror du det är på G" haha.. Han är ivrigare än vad jag är tror jag =)

Kram



Ang. kliandet, har du utslag? Isåfall är det nog grav. klådan. Det hade jag för ca en månad sen, attans vad det kliade, men mitt blev så "allvarligt" att det gick ut på armarna och ryggen oxå.

Om det inte är utslag, så kanske det har med mjölken att göra? Att den produceras för fullt nu. Äh, jag vet inte =) haha.

2009-02-15 @ 11:30:36
URL: http://mallemu.blogg.se/
Postat av: Frun

Amningskläder är superskönt tycker jag!!!

2009-02-15 @ 13:46:53
Postat av: Mirjam

Hej Therese!

Lycka till nu! Du är ju på rätta stället och du verkar ju rätt cool så var lugn så ska du se att den stannar kvar där inne några dagar till.

Ville bara berätta att jag hade fruktansvärd klåda mest på magen ungefär från mitten av båda graviditeterna. Vad jag kommer ihåg så höll de koll på levervärderna då. Första gången rekomenderades jag att smörja med inte så stark kortisonsalva och andra gången fick jag faktisk små små tabletter som hjälpte bra.

Amningstopp kan jag rekomendera. Man känner sig liksom klädd fast man är bland massa folk.

Lyckokramen från mig! /Mirjam

2009-02-17 @ 22:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0