Mitt sista arbetspass

Det är faktiskt med sorg som jag berättar att detta är mitt sista arbetspass.
Jag blev ju övertalig i kommunen när min arbetsplats stängdes i augusti/september.
Jag fick ju en ny placering omgående på ett annat ställe (där jag är idag), tyvärr var det bara ett vik som går ut nu den 1/3. Så nu när jag går på mammaledighet så har jag en anställning i kommunen (med en garanterad lön såklart) men ingen arbetsplats. Jag kommer alltså att få söka jobb under ledigheten eller helt enkelt skita i det och lägga över allt på bemanningsenheten när jag kommer tillbaka, jag har ju trots allt min tjänst kvar!
Ja det är invecklat och svårt... Några av mina gamla kollegor har börjat få sina fasta placeringar nu och innan jag har mammat klart så borde det väl vara ordning i denna skitkommun igen?!

Så nu har jag öst ur mig lite galla och nu kommer mitt vanliga inlägg ;)

God morgon!!

Har sovit som en gud inatt, länge sedan jag vaknade kl 07,30 av mig själv och var rejält utvilad faktiskt.
Nu har jag suttit och sorterat upp babykläderna i storlekar för att få en koll på vad jag har och vad som behöver handlas. Just nu ser det rätt lugnt ut, men lite mera kläder med färger skulle inte skada!
Hade jag inte haft Maria som varit helt otrolig och kommit med massor av saker så skulle det bli betydligt dyrare för oss.
Vet inte riktigt hur jag ska kunna tacka faktiskt!!
Men det käns rätt mysigt att sitta och vika alla dessa små-bodysar och byxor :)

Nu ska jag käka frulle och ta och piffa mitt huvud.
Sen till Maria för en kopp kaffe innan jobbet =)
Jag har precis duschat och smörjt in mig med denna....
Så nu luktar jag smarrigt :)


Just ja..... Jag ringde aldrig BM, sammandragningarna är säkert fullt normala. Livmodern måste ju träna inför förlossningen och UVI´n var inbillad :)
Skönt va ;)

Puss och Kram, hela dan!!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Ha en bra dag!! :)



Kram

2009-02-05 @ 09:21:42
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Victoria

Det ordnar sig säkert med jobb ska du se.

Försök att inte tänka på det nu när du ska vara mammaledig!



Ha en bra sista dag på jobbet!!

2009-02-05 @ 09:54:48
URL: http://viret.bloggagratis.se
Postat av: Frun

Undrar just vad du skulle behöva för färgglad färg på plaggen då, blå eller rosa? =D

2009-02-05 @ 10:10:45
Postat av: Titti

:) Lägg du över det på bemanningen och NJUT av ditt liv som mamma till det kommande lilla miraklet. Jobbet har du ju som sagt kvar,så skitkommunen kan GOTT få jobba lite för lönen! Hoppas du får en härlig sista dag på jobbet!! Sen får vi se till att det blir "kafferep" nån dag ;) Kram på dig!

2009-02-05 @ 11:08:15
URL: http://tittiolsson.blogg.se.
Postat av: MM

Haha ja lite ironisk va ja nog ;) Jag gillar ju å måla, men nu känns det faktiskt lite jobbigt ! Men bara John passar barnen så jag får va ifred ;)



Vi ha ju funderat på lackning av luckorna, men det sitter ju lixom "plast" utanpå luckorna så det skulle nog inte bli nå bra. Då äre likabra å köpa helt nya luckor känns det som. Men det får bli som det blir ;) När barnen ha blivit större blir det nog ett helt nytt kök ! :p



Men visst äre mysigt me alla bäbiskläder !! ;D

2009-02-05 @ 11:13:04
Postat av: Anita

Man kan inte vara nog försiktig och att du är ex försiktig är ju helt förståeligt.

Gick själv med uvi en hel månad innan jag fick behandling när jag väntade Johannes.Barnmorskan var sjukskriven och vc tog inte emot mig för jag var gravid!!??Tur jag inte visste det fanns risk med uvi då...men å andra sidan hade jag väl sökt mig till sjukhuset då.Och sammandragningar, jag var in en gång med var unge med sammandragningar för jag trodde det var på riktigt ;-)



Ha det bäst!

2009-02-05 @ 11:20:32
URL: http://akh71.bloggagratis.se
Postat av: ErikaÖ

Nu kan du blogga på heltid, coolt.

2009-02-05 @ 17:03:30
URL: http://erikaostberg.blogg.se/
Postat av: Mia

Man måste ibland få spy ur sig lite galla.



2009-02-05 @ 20:14:05
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Lotta W

Hoppas det ordnar sig med jobb så småningom. Nu får du njuta av ledigheten och din mage i väntan på den lille!

2009-02-05 @ 22:21:35
URL: http://charlotta-widell.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0