Märklig värld vi lever i

Det finns mammor och pappor som inte vill något annat än att få ett barn, som skulle vara utmärkta kärleksfulla föräldrar men som inte kan eller lyckas av flera anledningar. Sen finns det dom som skaffar barn men inte kan ta hand om dom eller inte är snälla mot sina barn. Sen upptäckte jag en ny kategori idag.... Ny för att vara Svensk iallafall. Här är en länk från Aftonbladet. Där har vi en bieffekt av könsbestämningen. Har ju själv valt att ta reda på könet, men enbart av nyfikenhet!

Sen är jag idag glad över att det svenska rättsväsendet fattat ett klokt beslut.
Christine Schürrer döms nu till livstids fängelse och utvisning från Sverige för all framtid. Det finns trots allt en liiiiten form av rättvisa ändå. Det kan ju aldrig ersätta Emma & Niklas förlust av sina barn, men det måste ändå vara skönt.

Det lilla liv som finns i min mage börjar bli stort. Det känns att det blir mindre och mindre utrymme. Fötter, händer och armbågar känns tydligt nu, en riktigt häftig känsla. Längtar efter att få se VEM det är därinne, vilken personlighet h*n har, vem är h*n lik. Längtar hejdlöst ska jag erkänna!!

Tänkte ta och klicka hem ett par snygga mammajeans idag men så insåg jag att det är ju snart klart.... Jag kan gå i alla mina leggings resterande av tiden :)
Måste däremot köpa hem några amningstoppar, får ta en tur till stan någon dag :)
Det vart däremot lite andra klick ;)

Nu kikar vi på Halv åtta hos mig, älskar matlagningsprogram.
Tanken var att vi skulle kolla på Benjamin Button, men det var dålig kvalitet på den så nu kollar A på Mr Woodcock och den har jag sett så jag lär väl sitta vid datorn tills det är dags att sova :)


Här ligger katterna nu för tiden =)


Kommentarer
Postat av: Titti

Gaaaah...Nu har Johan sålt F3an :( Så det blir att dra med sig scandicen eller åka kälke.....

2009-02-16 @ 20:51:29
URL: http://tittiolsson.blogg.se.
Postat av: ErikaÖ

Ja visst finns det konstiga människor...

2009-02-16 @ 21:03:55
URL: http://erikaostberg.blogg.se/
Postat av: Lotta

Världen är märklig,och aldrig riktigt som man förväntar sig!

2009-02-16 @ 22:34:34
URL: http://pillargontanten.blogster.com
Postat av: Suzanne

Kanske vi kan luncha nån dag om du ska in till stan och kolla på amningstoppar?? Det skulle jag tycka vore kul =)



Och Ante ville hemskt gärna bowla med er, "BOKA IN EN LÖRDAG BARA" sa han igårkväll =)



Kram

2009-02-17 @ 09:09:00
URL: http://snuzen.blogg.se/
Postat av: Lotta

Endel borde ta en funderare om de verkligen vill ha en bebbe, men det känns väldigt orättvist såndär. Vi vill gära ha ett friskt barn men vi skulle naturligtvis ta hand om bebben om de skulle vara nått fel.

Ohh, jag gillar också matlagningsprogram. Helst Gordon Ramsays olika program.

Kram!!

2009-02-17 @ 09:52:49
Postat av: nikita

ny tävling i min blogg!!

2009-02-17 @ 10:29:23
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Frun

Klokt tänkt med mammajeansen =P

2009-02-17 @ 16:06:06
Postat av: Malin

Du har väl inte åkt in redan va? =O

Blir ju orolig när du inte skrivit på hela dagen =/

Kramar

2009-02-17 @ 19:42:54
URL: http://mallemu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0