Jag - En hemmafru??

Ja, då var det gjort... Jag har jobbat klart :-)
Jag ska erkänna att jag njöt lite av att sätta mig i bilen med en kasse innehållande mina jobbarskor och en kofta som hängt där :) Nu är jag hemma, och gud vad jag ska njuta!!
Jag ska SOVA, så ring mig inte sååå tidigt är ni snälla!!

På Wikipedia hittade jag följande beskrivning av ordet Hemmafru:

Hemmafru är en gift kvinna som regelbundet utför någon form av värdeskapande aktivitet i hemmet, istället för att förvärvsarbeta. Arbetsuppgifterna omfattar i första hand barnomsorg och hushållsarbete.

En hemmafru sköter vanligen ett hushåll som omfattar minst två personer. Hemmafruns medverkan till hushållets välstånd är jämförbar med det en förvärvsinkomsttagare bidrar med.

En man med samma arbetsuppgifter som en hemmafru kallas ibland för hemmaman, men detta kan även uppfattas nedsättande. En lyxhustru är en gift kvinna som inte arbetar vare sig i hemmet eller genom förvärvsarbete; det är således något helt annat en en hemmafru.
Jag är en ogift Hemmafru nu, and i like it so far :-)

Nu har vi kikat på årets kock och det blev en mycket värdig vinnare, Viktor Westerlind heter han och jobbar på Fredsgatan 12. Jag skulle inte ha någonting emot att få äta en av hans skapelser.
Här är vinnarreceptet, och jag äger kanske 5% av alla ingredienser till denna konstillation :)

Nu ska jag skumma igenom era bloggar sen gå till sängs ;)

Sov sött kära kamrater ♥


Kommentarer
Postat av: johanna mykkänen

Tjena Tette!

Vet inte hur jag kom in på din blogg, men på nåt konstigt sätt hamnade jag på denna sida och jag har läst "nästan" hela din blogg... Har bara nån månad kvar att läsa... Men du är mig allt en flitig bloggare och jag blir riktigt berörd utav det jag läser, både på gott och ont! Men det är härligt med människor som verkligen orkar skriva av sig och framförallt står för sina åsikter!

Men jag måste få säga Grattis till den kommande bäbisen... SPÄNNANDE! Ha det bäst!

Johanna

2009-02-05 @ 22:47:37
URL: http://mumsans.blogg.se/
Postat av: Lotta

Härligt att va ledig! Skulle gärna tänka mig det själv, speciellt just nu när klockan ringt 5.30, och jag är dödstrött!

Ha det bäst!

2009-02-06 @ 06:05:38
URL: http://www.landsronningen.com
Postat av: lisette

glöm inte att en hemmafru har ett väldigt aktivt liv. det händer alltid saker i deras liv, det har jag sett på tv. ;)

2009-02-06 @ 07:05:25
URL: http://lis1e.blogspot.com
Postat av: victoria

japp jag var på Kappahl igår och fyndade ett par byxor för 100 kr =) Nästa gång får du hojta till om du ser mig.

Vad härligt att vara ledig!

Sen när bebisen har kommit då blir det kanske inte samma vila, hihi.

När Wirva var bebis hade vi massor att göra ,babysim och två olika babysång och öpppna förskolan, blev nästan för mycket..

Öppna förskolan älskar Wirva fortfarande att gå på så det gör vi då och då eftersom jag är ledig mycket.

Ha en bra dag!! Kram Vitoria

2009-02-06 @ 08:25:18
URL: http://viret.bloggagratis.se
Postat av: Lotta W

Gud vad härligt! Jag vill också vara hemmafru :) Eller lyxhustru skulle vara ännu bättre, bara göra roliga saker :) Men man ska inte klaga livet är rätt så härligt. Hoppas du får en bra dag!

2009-02-06 @ 10:02:57
URL: http://charlotta-widell.blogspot.com/
Postat av: Anna S

Skönt å va ledig i ca 2 år nu! Jag skulle vilja vara lyxhustru =) haha kram

2009-02-06 @ 10:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0