En salig blandning

Tänk att denna jäkla skit ska strula jämt....
Ikväll fungerar det knappt, allt är segt som sirap, kommentarer syns inte, inlägg publiceras inte och bilder tar extremt lång tid.

Kom hem förut efter kalas hos Maria. Då satt min katt på vår bro och på bron fanns även grannes katts päls och en stor blodpöl, min katt ser hel ut bortsett från ett litet "hål" vid nosen som blöder. Men jag gick till grannen och meddelade henne att hennes katt troligtvis också blöder.
Men min grabb verkar må bra och det är viktigast för mig!

Bjöd Maria o Mogge på middag idag, jag gjorde en paj med skaldjur som vart supergod faktiskt. Paj är något vi alldeles för sällan äter, men det är ohyggligt gott iallafall och kan ju varieras in i det oändliga. Mera paj till folket!

Imorrn har jag för en gång skull bokat in må-bra-saker till mig själv.
Jag ska till frissan först, sen ska jag ta en fika med Anna-Karin. Vi ska bara prata om graviditeter, krämpor och äta för fyra, haha. Närå, ett å annat normalt samtalsämne ska vi väl kunna få in.
Har faktiskt sett fram emot denna fika, även om nästan alla mina vänner varit gravida och visar ett intresse när jag pratar så vet jag ju att det inte är sååå intressant iallafall... A-K är ju i samma sits ;)

Kjolen och leggingsen jag köpte idag skall lämnas åter imorrn, jag är för fet!
Eller jag kan ju välja att behålla och se ut som barbapappa, men det lutar åt ett återköp imorrn.
Jag provar ALDRIG kläder när jag handlar, utan inser när jag kommer hem att antingen så passar det eller så lämnas det tillbaka!

Nu ska jag komma med någonting som jag länge tyckt varit jobbigt....
Allas råd och tips inför förlossningen, smärtlindring eller inte osv.
Nu har jag faktiskt fått barn förut och denna förlossning klarade jag av alldeles galant utan vare sig föräldrautbildning eller goda råd. Och så vill jag även att denna förlossning ska vara.
Så hur väl ni än vill, jag lyssnar inte till era råd. Varje kvinnas förlossning, upplevelser och erfarenheter är unik och det som funkar för dig kanske inte funkar för mig... Jag är en andragångsföderska och jag fixar detta själv, tillsammans med Albin och kunnig personal.
Jag känner varken rädsla eller oro inför det som komma skall.
Hoppas verkligen att ingen tar illa upp av detta, men när jag vill ha tips och råd så ber jag om det!

Nu ska jag krypa ner i sängen och njuta av lite tv innan jag slocknar!

Kommentarer
Postat av: ErikaÖ

Ärligheten själv har talat. Det gillar jag hos dig -raka rör....

2009-02-09 @ 22:28:41
URL: http://erikaostberg.blogg.se/
Postat av: victoria

Jag har ett super smarrigt recept på Taco paj om du vill ha? Alla jag bjudit den på tycker den är supergod.

Kan det inte i huvet kan kolla efter det senare om du vill.

Kram Victoria

2009-02-10 @ 07:50:00
URL: http://viret.bloggagratis.se
Postat av: Ulrika

Tack för tipset om vart man kunde köpa billiga tapeter =)



Kom på en sak..Visst ska du till Nikita på söndag? Jag ska oxå dit så då lär vi ju ses påriktigt =)



Ha en braig dag!



Kram

2009-02-10 @ 07:50:49
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: Frun

Mera paj åt folket... hi hi ...jag kan inte annat än hålla med =)

2009-02-10 @ 08:04:25
Postat av: Sofie

Du skriver så bra Therese.



Ang det här med råd...jag är likadan, alltså inte när det gäller graviditet då ;-)

Men andra saker i livet, jag kan STÖRA MIG TILL TUSEN på folk som ska ge goda råd UTAN ATT JAG FRÅGAT!! Ofta när det gäller hästarna tex...jag gör på mitt sätt, alla ser vi på saker olika & behöver jag ett råd så FRÅGAR jag!



Skönt att få ur sig, kanske jag oxå ska skriva det i min blogg, hahahaha!

Har trott att det bara är jag som har svårt för det där, men såå skönt att veta att jag inte är ensam, trots att det är på olika områden.



Kramar!

2009-02-10 @ 11:01:55
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: dessi

Ja du har så rätt.varje förlossning är unik och ingen är lik den andres,det är där å då du själv bestämmer hur du ska ha det...Nu har jag lämnat korgen till maria,hoppas du får användning för den annars så SLÄNG...Ha en bra dag och sen så får vi väl en bild på din nya frisyr? ;)

2009-02-10 @ 11:17:42
Postat av: Titti

Alltid kul att höra om magen :) Hoppas du å Tullan får en mysig fika!Kraaam!

2009-02-10 @ 13:43:11
URL: http://tittiolsson.blogg.se/
Postat av: lisette

det var ord och inga visor!

2009-02-10 @ 17:25:29
URL: http://lis1e.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0