Birsta, shopping och sammandragningar!

Nu har jag storhandlat mat, guuuud så tråkigt.
Till råga på allt så blev jag kissnödig inne på coop och ville inte lämna vagnen med all mat (eftersom jag handlar med express och scannar själv) så jag biter ihop, får sammandragningar som inte är av denna värld så jag bestämmer mig för att avsluta handlingen och styr mot kassan, tjejen i kassan såg nog att det för tillfället var illa ställt med mig och tittar snällt på mig och vår konversation blir:
Hon: Oj, vad fin du är
Jag: Öhh, va??
Hon: Ja vad fin du är med din mage
Jag: (generad) Oj, tusen tack :)
Hon: Du kan inte ha långt kvar nu?
Jag: Nej, vi börjar närma oss slutet
Hon: Vet ni vad det är för kön?
Jag: Jag svarar glatt ;)
Hon: Har ni bestämt namn?
Jag: Nej, det är skitsvårt, har du några förslag?
Hon: Neeej, du ser det säkert när h*n tittar ut :)
Jag: Ja precis, men nu måste jag löpa annars blir det en olycka här...
Hon: Lycka till med allt och grattis i förskott :)

Den unga flickan i kassan på Coop har gjort min dag, tänk vad en vänlig människa kan göra för en :)
Lite som Le mot världen och världen ler mot dig!!
Sprang såklart in på toa och kissade och kunde sen fortsätta min shopping.
Köpte täcke till barnvagnen och ett sött vagnhänge på babyproffsen sen vidare till H&M där det blev två mössor och lite strumpor till bebisen + ett par mammamysbyxor til mig. Sista anhalten blev Twilfit där jag köpte vita mammaleggings!

Nu har vi käkat mat, det blev en sås på bacon, färska champinjoner, gräslök och Keldas ostsås och till detta åt vi fullkorns-tagliatelle.
Nu ligger jag i soffan och har faktiskt ganska mycket sammandragningar så jag tänker ringa min Barnmorska imorrnbitti, bättre att ringa en gång för mycket. Och jag har verkligen inte varit en besvärlig patient hittills :) Jag vill också lämna in en odling då jag inbillar mig att det svider då jag kissar och jag är livrädd för UVI då det kan orskaka GBS

Hur har er dag varit då?



Kommentarer
Postat av: Mia

Vad fint du fått här!!! :-D

OCh vilken fin kommentar att få från en okänd.

Det är skillnad mot för vad jag fick höra de senaste två månaderna när jag var ute.



ett ex. kassörskan på Lindex kläcker ur sig:

- OJ!!! Det där ser ut att spricka snart!!!

- Ja, den är stor.

- Ska du ha nu?

- Näe, om två månader!

2009-02-04 @ 19:38:24
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: lisette

blir jag förvånad att du shoppat igen? ;)

härligt med spontana kommentarer så där :D

2009-02-04 @ 19:52:56
URL: http://lis1e.blogspot.com
Postat av: Robin & Evelina

Alltid lika kul att träffa vänliga spontana människor! Hoppas du/ni mår bra och att sista tiden går super!



Tack så mycket! Tar en dag i taget med bloggandet.

Blev lite less där ett tag, så jag mjukstartar... :)

Kul iaf att du hänger med!



Mvh Evelina RG

2009-02-04 @ 20:41:39
URL: http://robinsgarderob.blogspot.com/
Postat av: Erika

Härligt med glada och vänliga människor! =)

2009-02-04 @ 21:38:39
URL: http://erikabergman.blogspot.com
Postat av: Mia

Kaffe är första tanken jag har när jag får ont i huvudet. Men att kombinera det med... vad du nu sa, har jag aldrig testat.

Men tack för tipset. :-D

Har nu köpt eeze, så får vi se om jag kanske tar till ditt knep sen. Låter ju n del billigare än nässprayen. Har du testat den?

2009-02-04 @ 21:52:42
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Frun

Men WOW vad fint du gjort här!!!

2009-02-04 @ 22:08:17
Postat av: Lotta

När du blir lika gammal som mig, då kommer du att märka att tiden går fortare :O)

Härligt med spontana människor, som hon i kassan, tyvärr är vi väl alla lite för dåliga på att ge och ta feedback och komplimanger!

Kärlek till Folket!

Kramar!

2009-02-04 @ 22:48:25
URL: http://www.landsronningen.com
Postat av: catrin

Snorig och hostig och ändå rätt aktiv =) Sov sött!

2009-02-04 @ 23:17:27
Postat av: Titti

Inget GBS vill vi veta av här nu...BRA att du ringer BM!! Hoppas det lugnar sig lite med sammandragningarna åxå..Det är jobbigt att få mycket såna kan jag tro... Hoppas du får en bra dag!!! Stora kramar!

2009-02-05 @ 07:15:34
URL: http://tittiolsson.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0