Avd 45/prematur

Studiebesöket idag var supertrevligt, jag njöt ju en hel del av att få åka ut från mitt rum i rullstol ;)
Avd var fin och personalen som tog emot oss var underbar (gunborg och annelie). De har förklarat precis vad som kommer att ske, från det att mitt värkarbete sätter igång tills vi får ta med oss vårt namnlöse barn och åka hem ;)
Lite jobbigt är att h*n kommer att plockas från mig direkt efter förlossningen men Abbe får ju följa med h*n istället!
Barnläkaren har också varit och presenterat sig.
Så det enda vi har kvar nu är att kniiiipa och hoppas att h*n stannar kvar ett tag till i min trygga mage, men det är en mycket mycket efterlängtad baby iallafall =) Vi är många som väntar på din ankomst ska du veta!

Kära pappa Albin är hemma och sliter med babyrummet, det blir säkert superfint.
Jag är liiite ledsen över att inte kunna vara med och styra o ställa samtidigt som jag tror att han gör ett helt fantastiskt jobb. Han har tom varit och köpt nya tapeter (de jag köpte var inte easy-up, vilket vi föredrar, speciellt om man som amatör ska jobba ensam!) Jag ser fram emot bilder sen :)
Vi hade en säng i gästrumet som min bror skulle få + ett sängbord, nu har A levererat det idag.
En hel del stök och annat jag får skämmas över. Min mamma är ibland den mest otacksamma/omständiga kvinna man kan ha att göra med. Tror nog att det räcker med att jag skriver så.... Hon har såklart sina underbara sidor och sina mindre bra sidor, tyvärr har hon bara visat den sistnämnda idag vilket retar gallfeber på mig. Men det går ju över som tur är ;) Tack Maria för att du ryckte ut och assisterade Abbis!

Har haft en lite jobbig dag/kväll med många tårar och olyckliga känslor men måste man vara så jävla glad hela tiden? Eller har man rätt att spy galla i sin blogg ibland?
Det kommer att svänga här, kanske kopplar jag av när jag har vår bebis i kuvösen?
Kanske blir jag ännu hispigare då?
Ja det märker vi nog, men detta blev inte som jag hade tänkt mig att min förlossning/första tid skulle vara/ska bli!

Mycket sammadragningar på CTG-kurvan ikväll, men jag var som mest förbannad på mamma då så det kan ha sin orsak! I övrigt så är allt bra, fortsätter med antibiotikan + sprutorna i låret tills vi är klar här på BB.

Ljudbok var ett kanontips.... TACK Lotta.

Nu ska jag larma så jag får kissa sen krypa ner och släcka lampan!

Sov gott alla och tack för att ni fortsätter läsa trots att jag är negativ (ärlig?) ibland!

Kör så det ryker på Lördag nu Erika, kan man följa på TV eller är det bara SMS?

Kärlek till er alla

Ps. Tips på sidor med bra prematurkläder (stl 44 borde bli bra)?
Barnens hus och HM känner jag till men jag får ju inte åka ut!!



Kommentarer
Postat av: Maria Ö

Ja du... Mammsen kan då ställa till en scen hon! Men nu är grejerna på vår hemmaplan haha. Alla glada igen.

Inte ska du behöva kämpa på med sånt nu när du ligger där. Jag sköter sånt nu.

NU ska du viiiila!!!! Ses snart ju. KRAM

2009-02-19 @ 22:04:52
Postat av: Bodil

Man ska visa alla känslor och detta är trots allt DIN dagbok kom ihåg det! Man måste gråta och tycka att livet är hopplöst och jobbigt för i nästa stund vänder det och man är tacksam och glad igen! Så ventilera på... Jag följer med spänning och skulle också vilja ha min (vår) bebis snart så jag är lite avis! Men samtidigt har jag gått igenom för tidig födsel och prematuren en gång tidigare så det räcker tycker jag! Jag räknar med att få en bebis i påskägget =) Kämpa på och komihåg att du inte är ensamen... Kramizar från Bodil

2009-02-19 @ 22:06:43
URL: http://trollmammas.blogg.se/
Postat av: Frun

Alla har vi väl en kukdag ibland =)

2009-02-19 @ 22:13:12
Postat av: Mia

Det ska finnas en internetsida där du kan följa din syster under loppet. Kommer inte på adressen nu men återkommer med den. Jonas har ju koll på sånt.

2009-02-19 @ 22:18:42
Postat av: Lotta

Givetvis får man ha sämre dagar, det har vi väl alla, och det är väl självklart att du undrar, vad kommer att hända, varför blev det inte som jag tänkt osv osv...

Du har väl läst mina negativa dagar?? :) men det går över. Jag lovar!

Och du, vi är till för att läsa galla och glädje och solsken och beisfödsleberättelsen och....

Skriv, det bruka lätta!

Tips på Bok...

Hela Marklundserien finns, Stieg Larsson trilogin, Anne Holt, Ja det finns massor av bra talböcker.

Mankell och Nesser, oslagbara, det är ofta väldigt bra uppläsare på de lite nyare böckerna också, de gamla är mer gjorda för ickeläskunniga och lite mer styltiga i sitt berättande.

Oj vilken lång kommentar...

Sorry!

Kram, kram, Kram!

2009-02-19 @ 22:21:35
URL: http://pillargontanten.blogster.com
Postat av: Ulle

http://www.barnlycka.se

http://www.lookmom.se

http://www.meandmy.se

http://www.minimundus.se



Lite roliga sidor att surfa på medans du ligger där och drömmer.....

2009-02-19 @ 22:28:22
URL: http://metrobloggen.se/enmetervardag
Postat av: Anna S

Själv klart får du vara hur negativ du vill i din egen blogg. Livet är inte alltid en dans på rosor. Jag tycker att du gör det toppen bra! Du finns i mina tankar dagarna i enda!!! Hoppas du får sova inatt och får en bättre dag imorgon. Hojta till om du vill ha sällskap nåt framöver. Pöss å Kram

2009-02-19 @ 22:30:07
URL: http://lakelanders.blogspot.com
Postat av: Mia

www.vasaloppet.se

Gå på resultat via vasaloppskartan. Där kan du följa henne hela vägen.

2009-02-19 @ 22:44:05
Postat av: Nina

Hej på dig! Måste bara säga att du gör det otroligt bra!!! Tänker på dig!



Kram N

2009-02-19 @ 23:32:23
URL: http://www.ninagraf.blogspot.com
Postat av: Lotta

Min mamma är rätt speciell hon med. Men hon förvånar mig fortfarande, svaret jag fick när jag bad henne ta Bon en natt var,-Det kan jag när han börjar sova längre på morgonen!

Jaja, man vet ju hur man inte ska vara som mamma ivarjefall..

Du får säga till bebben nu att den ska vara jättepigg och skrika en massa så kanske du får hålla och lukta lite innan de går iväg.

Kram!

2009-02-20 @ 08:59:00
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Postat av: Malin

www.meandmy.se , där fyndade jag pyttekläder förut =) Dom har inte så mkt, men lite iaf =)

Självklart får du ha en kukdag, det har alla! Och vem orkar hålla humöret på topp när man får ligga på sjukhus? Vet hur jädra långtråkigt det är. Och nu är det mkt tankar som snurrar i ditt huvud, ang. neo m.m. Så det är helt OK att inte vara på topp!



Förutom förvärkarna känner jag inte av nånting =/ Börjar bli väääldigt otymplig nu, stor som en valross, så nu får dom gärna kika ut så man kan få tillbaka sin smidiga kropp haha. Det är tungt att man inte ens når golvet längre =P



Kram

2009-02-20 @ 09:01:43
URL: http://mallemu.blogg.se/
Postat av: ErikaÖ

Fam östberg!...Jag tror det blir bättre snart. Nu får du blicka framåt.

2009-02-20 @ 09:02:05
URL: http://erikaostberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

ålens har kläder från stl 46. sedan finns det en tjej som brukar sälja kläder via avd 45. lycka till!

2009-02-20 @ 09:44:02
Postat av: -C-

Du får naturligtvis skriva vad du vill i DIN blogg. Det är din blogg och man behöver ju faktiskt ventilera sig, liksom framföra sina åsikter ibland. Passar de inte andra att läsa så får dem väl blunda eller hoppa till nästa stycke =)



Förstår att det känns jobbigt nu då detta händer. Har själv varit med om att man inte får föda som man tänkt. Än idag känner jag mig ledsen över att mitt barn togs ifrån mig och lades i den där lilla kuvösen istället för att läggas på mitt bröst och sedan få följa med oss hem. Man borde egentligen vara lycklig med det som händer huvudsaken är ju att bebisen mår bra men så känner man inte som mamma. Man vill ju uppleva det som "alla andra" upplever (hoppas jag inte uttrycker mig klumpigt nu).



Att bo på 45:an (med allt vad det innebär) är inte så lätt alla gånger men ni kommer att klara det! Försök att tänka frammåt även om det känns väldigt jobbigt för stunden. Förhoppningsvis behöver ni inte stanna så länge då du ju ändå gått ganska "långt" i graviditeten.



Ett tips då bebis väl tittar ut; Skriv dagbok om vad som händer erat barn dag för dag. Om inte i bloggen så privat. Era känslor kan oxå behöva hamna på ett papper. De kommer ni att uppskatta längre fram!



Allt låter säkert så himla lätt för andra men det är många känslor inblandade för er just nu. Styrkekramar till er!

2009-02-20 @ 23:33:56
URL: http://-c-.bloggagratis.se
Postat av: mosan

meandmy.se har från stl 38

2010-03-27 @ 22:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0