Vad hände?

Abbe och Alfred hämtade mig på jobbet idag eftersom vi bara har en bil nu.
Jag hade ju längtat efter lillprinsen så när vi kom hem var jag snabb att ta upp för att få gosa lite. Känner ju att han var lite varm så jag tar han till skötbordet för att kolla tempen.  Han hade feber så han får en alvedon, och i samma veva kräks han rakt ut, mycket också.
Vi tvättar rent, tar på pyjamas och sätter oss i soffan.
Hör hur det mullrar till i magen och hinner ropa på Abbe att han måste komma med hink eller nåt och hinner precis få ett badlakan kastat till mig så kommer det, en av de värsta spyorna någonsin. Hur mycket som helst. Efter detta blir han helt utslagen och nästintill okontaktbar. Jag kastar mig i bilen och åker på Ica för att fixa VE o majsvälling. Hemma dricker han ca ½ dl VE och sen är ungen som vanligt igen. Nu har han varit på världens bästa humör ikväll, busat och lekt. Inte ett spår av en sjuk gosse syntes till.
Mycket mycket märkligt....


Ett badlakan ;)


½ timme senare...


Återstår att se hur natten blir.
Men att han ska kräkas varje gång han får feber är ju jobbigt, är det vanligt att man blir så känslig?


Kommentarer
Postat av: Hanna o Elliot

Åh min Elliot är så.: eller har varit tills den här gången han vart sjuk. Fast ja.. han har ju kräkts en gång den här gången också..

Man kan vara så känslig har jag märkt.. Elliot har då tidigare så fort han fått liiite feber kräkts upp allt man försökt få i honom.. Blir ganska drygt förståss..

Men Elliot är känslig överhuvudtaget och kan kräkas lite då och nu även när han inte är sjuk..



Hoppas de inte blir nå mer nu för er!

2009-12-12 @ 22:16:27
URL: http://elliotochmamma.blogg.se/
Postat av: Suzanne

Stackars stackars liten!

1 av 2 barn här hemma är exakt likadan, Ida!

Så fort hon snabbt får hög feber så kaskadkräks hon och hjärtat hennes rusar. Efter Alvedon/Ipren så brukar det bli bättre på henne och vi kör alltid med VE så fort att barnen kräkts!

2009-12-12 @ 22:36:33
URL: http://snuzen.blogg.se/
Postat av: ErikaÖ

Små barn är konstiga!

2009-12-13 @ 10:45:41
Postat av: Sussilusen

Åksjuka kanske som du var inne på. Det låter som när mina ungar var små. Åksjuka hela tiden.

2009-12-13 @ 15:23:14
URL: http://sussilusen.blogg.se/
Postat av: lisette

ger du honom flytande alvedon?

loke fixar inte oral medicin, han kräks direkt. kanske är det om nu ger honom oralt vill säga.

2009-12-14 @ 14:33:32
Postat av: Anna-Maria

Uffa liten då..

Det var ju inte den lilla spyan.. Hur kan det finnas så mycket i en sån liten mage.. =(

Lillgubben..



Vad är VE? Använder bebisar flytande alvedon eller sån i rumpan?



Hoppas ni alla mår bättre nu, inkl datorn.. =)

Kram

2009-12-14 @ 17:47:56
URL: http://finatapeter.blogg.se/
Postat av: Lotta

Tur att han mådde bättre så fort!

Det kan ju gå så fort för de små att bli uttorkade.

Visste inte att de hade ve på ica.

Bon vill inta ha det så vi får tvinga i han saft och annat när han blir sjuk.



Visst är det kossor på pyjamasen? Kidzen har samma fast blåa, tror de kostade 20 spänn styck eller nått sånt på ica.



Kram!

2009-12-15 @ 22:15:13
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0