Panerad gratinerad fläskfilé

Idag ska vi äta nåt som är mycket gott,
som jag blev bjuden på av Lars o Lotta för mååånga år sen!

500 g fläskfilé
2 ägg
2 dl ströbröd
salt
svartpeppar
5 dl grädde
1½ dl chilisås
½ dl senap (typ Jonnys)
2 dl riven ost

Skär fläskfilén fri från hinnor och sedan i 1 cm tjocka skivor.
Banka ut skivorna lite och vänd de först i ägg och sedan i ströbröd.
Stek i smör, salta och peppra. Lägg sedan över i en gratängform.
Vispa ut stekpannan med grädde, chilisås och senap,
smaka ev av med lite mer salt och peppar.
Häll såsen över köttet och strö över riven ost.
Gratinera i 225 grader i ca 10-15 minuter.

Servera med ris och en grönsallad

Detta är verkligen gott!!!


 


Kommentarer
Postat av: Victoria

Det ska jag testa! Kul med lite nya recept.

Du kanske har nåt bra recept på kola som blir mjuk?

Kram Victoria

2009-12-11 @ 18:54:48
URL: http://viret.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Har gjort en liknande rätt tidigare jag med, sjuuukt gott!

2009-12-11 @ 22:05:33
Postat av: N I L M A

Jag ville bara berätta att vinnaren i min tävling om en valfri väggtext är utsedd! Kika gärna in på bloggen för att se om det var just DU som vann =)



Ha en bra dag!

2009-12-12 @ 15:07:32
URL: http://nilma.myshowroom.se
Postat av: Erika

Detta blev vår middag idag och jag säger bara,herregud så gott det var!! Tack för tipset! =)

2009-12-12 @ 20:06:22
URL: http://erikabergman.blogspot.com
Postat av: Linnea

vilken rolig blogg du har , intressant att läsa ganska blandat , tack för receptet det kör vi på ikväll

2011-02-25 @ 17:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0