Sjukvårdsrådgivningen!

Har varit hos min farmor hela dagen.
Åkte trots att Affe hade lite feber imorse, ville inte vara ensam hemma hela dagen. När vi kom dit så blev han påtagligt sämre. Fick närmare 40 graders feber som inte gick ner med alvedon, kräktes och var allmänt slö.
Ringde in till sjukvårdsrådgivningen som hade 4 timmars kö.... Helt sjukt!
Otrevlig var människan som ringde upp också, så otrevlig man bara kan vara faktiskt.
Hon mer eller mindre idiotförklarade mig för flera saker bla att jag inte ringde till min vårdcentral en vardag, att jag inte fattade att det var tredagars-sjukan, att jag inte fattade att det är omodernt (exakt citat) att åka till akuten, att jag inte fattade vad PVJ stog för med mera....
Ni veta väl alla vad PVJ är?? Annars är ni lika blåsta som mig! Primärvårdsjouren såklart ;)
Åkte iaf in till PVJ och fick killen undersökt.
Behandling: Försöka "rida ut" febern, undvika alvedonsuppar, diet på majs och risprodukter!

Nu är vi hemma iallafall och lilleman sover gott i sin säng, kan ju alltid hoppas att han har lust att fortsätta natten ut med det! Har ätit chips o dipp och kollat på Robinson, det kändes som en alldeles lagom aktivitet för kvällen!

Nu ska en trött mamma krypa i säng!


Kommentarer
Postat av: Carolina - Vinn Reflexskylt från Reggo & Påslakanset från Lundmyr of Sweden!

Nämen lillskrutten då, hoppas han kryar på sig snabbt - inte vara sjuk under första julen! kramar

2009-12-19 @ 23:04:25
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Nikita- mamma till Albin

dom flesta som jobbar på sjukvårdsrådgivningen verkar vara otrevliga =S tråkigt tkr jag! då man ju ringer dit för att få hjälp !



hoppas affe kryar på sig snart.

kram

2009-12-20 @ 02:47:44
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Annika

Är ganska dålig på att kommentera här ;-) Men måste säga att du har en jättefin blogg, och hoppas att Affe krya på sig snabbt! Min erfarenhet av sjukvårds upplysningen är att de bara varit jättetrevliga - de få ggr vi ringt. Förstår inte att så otrevliga människor får ha ett sånt jobb, man ringer ju såklart dit för att man är orolig och vill ha tips... God Jul på er och hoppas ni får va friska!

2009-12-20 @ 10:39:00
Postat av: Anita

Men va FA AN!

Ut i massmedia med hur du blev behandlad!!!

2009-12-20 @ 10:47:11
URL: http://akh71.bloggagratis.se
Postat av: madde

men stackars sötnöten:-(men han var bra söt när han pillar på plåstret



varma kramar

2009-12-20 @ 15:50:20
URL: http://busprinsen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0