Tröttsam sommar

Jag brukar försöka att inte klaga på vädret, men det är helt omöjligt att INTE göra det denna sommar!
Vi hade 2 veckor med sol & värme, det är mer eller mindre all sol vi haft!
Man ska väl vara glad för det lilla antar jag!!

Idag har vi inte gjort många knop här hemma. Jag har skurat gåstolen ordentligt, det kan fastna många matrester i sen sån ;) Affe har knölig mage idag igen, har därför gett han lite katrinplommonpuré för att hjälpa lite. För hoppas att det funkar!!

Skulle städa huset tänkte jag, men kom inte längre än till gåstolen och vårt lilla förråd inne, eller jooo jag har städat frysen också. Kastade en hel del gammal mat som hamnat längst in och blivit bortglömt.
Hade även planer på att åka och storhandla, men kom bara till att börja skriva en lista som jag sen fick sudda hälften på eftersom jag snart kommer att påbörja LCHF-kosten, då är det väl dumt att ha strips och makaroner hemma?

Men jag fattar inte riktigt, är det nolltolerans på kolhydrater? Det mesta innehåller ju lite, ta tex hallon, grönsaksbuljong, halloumi mm. Och hur är det med palsternacka och morot? Är det okej? Jag tycker att detta är mycket svårt och kommer nog att göra min egen grej av det hela...

Nä, nu ska jag ta och klicka hem lite höstkläder till Alfred!

Ha en mysig söndag allesammans!









Kommentarer
Postat av: Erika

Det beror nog på hur kolhydratkänslig du är. Vi äter morot - skulle även äta palsternacka om jag ville. Försiktig merd kålrot. Allt ovanjord är helt ok. Vi äter alla slags bär. Max en frukt om dagen. Allt vad ost och korv heter äter vi - kollar knappt kolhydraterna på det. Börja med att skippa allt som är "kolhydrater" dvs potatis, ris, pasta, bröd, mjöl och liknande. Gör din grej av det och prova dig fram. Du kan aldrig äta kost helt utan kolhydrtater det finns inte. Satsa på produkter med max 5 g / 100 g (tror jag)....

2009-08-02 @ 17:27:38
Postat av: Frun

Suck, ja vart tog sommarn vägen!Just ja den regnade ju bort =)

2009-08-02 @ 18:11:44
Postat av: Titti

:) Jaa det blev ju fint på eftermiddagen iaf,alltid något! Kram!

2009-08-02 @ 19:01:45
URL: http://tittiolsson.blogg.se/
Postat av: Pillargontanten

Jag äter inga rotfrukter, eller frukter. Äter endast det som växer ovan jord, undantaget lök :O)

Bär är okey!

Jag äter däremot Icahandlarns knäckesticks, med massor av riktigt smör på visserligen, det är liksom mitt fikabröd, nån gång ibland, alt Finncrisp...

Annars brukar man säga inget över 5% Kolhydrat/100g...

Kolla snabbfaktabladet som finns både på kostdoltorns och Annica Dahlquist sida :O)

2009-08-02 @ 21:29:54
URL: http://www.pillargontanten.blogspot.com
Postat av: Carolina

Ja, sommarens väder har verkligen inte varit någon höjdare... dock har vi haft varmt här nu i 2 dagar igen, men inte sådär överdrivet mycket sol tyvärr! Vad klickas det hem för kul till A? kram

2009-08-02 @ 21:44:03
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag brukar hålla mig till 10 g kolh /100 g.. Beror nog på hur strikt man vill hålla det!:) Men som redan skrivet, kolla in Annikas sida!

2009-08-03 @ 02:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0