Soliga måndag =)

Vi har nu haft några dagar med underbar sol och framför allt en skitglad son :)

Det är så otroligt mycket framsteg varje dag nu, det är verkligen kul att se vad glad han blir själv när han upptäcker att han kan göra något nytt!
Jag älskar att ligga och titta på honom när han upptäcker livet, det gör mig så otroligt varm och lycklig inombords!

Det verkar vara en ständig kamp och jämförelse mellan alla småbarnsföräldrar.
Blir nästan som en tävling om vem som kan mest och fortast.
Alfred är efter i sin utveckling och att jämföra han med andra 6 månaders skulle vara dumt, jag brukar räkna bort 1½ månad så känns det genast mycket bättre. Nu säger jag inte att han är efter i allt, vissa saker kan jag t.o.m tycka att han är lite tidig med, men över lag så är han lite sen. Men det stressar inte mig för fem öre. Misstänker att jag kommer att få springa och jaga honom tids nog iallafall :)

Igår bestämde jag mig för att ta tag i motionen igen, har varit alldeles för slö i sommar.
Tog en snabb prommis till byn, in på ica handlade mat och hämtade ut lite paket från nestlé, vagnen blev genast 10 kg tyngre och bara uppför hem. Rask takt, svettig mamma och det känns idag i rumpan :-)
Idag blir det också en prommis, hänger på grannen Sandra som är mycket flitigare än mig ;)
Jag är en sommarmänniska, älskar solen och skulle troligtvis inte ha några som helst problem med att ha sommar året runt, men fördelen med hösten är ju den friska luften och det brukar kunna bli mer rutiner i vardagen. Och det är ett stort plus om man har några såna när man har smått.

Nu ska jag ta tag i resten av dagen.....
Om bara två dagar kommer Albin hem, vi längtar :-D


Kommentarer
Postat av: Lotta

Håller med dig ang att endel ska jämföra hela tiden, jag är mer ego och bara helt enket tror att mina små kommer bli två genier och de ska betala min ålders höst...;-)

Jag tycker de är tokhäftiga att få va med att se alla pytesteg.

Men seriöst när alla våra ungar är 15 kommer de inte vara rätt lika när det gäller motorik och tal då?

Njut av lilleman.



2009-08-24 @ 10:53:02
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Postat av: Bröllopsbloggen

härligt att komma ut och promenera lite..

ha har med börjat sätta fart haha

2009-08-24 @ 12:41:49
URL: http://brollopsbloggen.webblogg.se/
Postat av: sara

Håller också med! Man ska inte lyssna och jämföra, man blir bara stressad. Alla är vi olika, även de små, bara att acceptera. Nora har fortf inte börjat krypa och vissa är helt förbryllade över ATT HON INTE KRYPER ÄN!! men vissa barn gör det inte ens, de går på en gång... Nu har tjatet börjat....GÅR HON INTE ÄN?? man blir alldeles matt=) men jag skakar av mig och låter plutten min ta det i hennes takt. Varför stressa=)



Låter skönt att komma igång med träning, det sitter en till här bakom tangenterna som skulle må bra av lite träning(jag) Konstarterade just att jag är blek och sladdrig fortfarande och snart ska jag blotta mig i en bikini också, babysimms premiär idag=) hehe! Skulle ni också börja på det i höst? har som för mig att jag läst det någonstans..



Ha en bra dag! /Sara

2009-08-24 @ 13:13:25
URL: http://sara80.blogg.se/
Postat av: Suzanne

Jadu vännen, det där med att jämföra barn har jag så många ggr tänkt skriva ett inlägg om jag oxå!



Med EN DEL vänner, men långt ifrån alla, kan jag sitta och prata om våra barns utvecklingar utan att känna den där tävlingen om vems barn som är "bäst". Vem som äter bäst, vem som sover bäst, vem som är bäst på att vara utan blöja, vem som kan säga mest ord och som dessutom pratar renast utan "baby-språk".



Det är verkligen skitjobbigt!!



Hursomhelst så måste jag medge att jag blir förvånad när du skriver att Affe är efter lite i utvecklingen!? Detta är inte för att "smöra" på ngt sätt, men det var verkligen inget jag märkte när jag var där o hälsade på er!



Men precis som du skriver så tycker du att han är före på en del andra håll. Så var det med Ida oxå. Hon var efter rent motoriskt när hon var bäbis. Rullade inte runt förrän runt 7-8 månader och det hade att göra med hennes start i livet, med 3 op som medförde ett extra tryck på bröstkorgen. Men då var hon före på andra håll istället, ex språkmässigt och att kunna ha en tidig kontakt med människor.



Det jämnar ut sig i slutändan!! Alla barn är perfekta på sitt vis!



KRAM



p.s. Jag vill ut o promenixa ikväll, sugen? Messa isf d.s.

2009-08-24 @ 16:12:40
Postat av: Sofia o Hugo

Han är så söt din lilleman! :D Å kämpa på me prommisarna!!!!! hihi...



PS: Äre ok om jag länkar till dig? Har redan gjort det men tar självklart bort dig om du inte vill...... :))



KRAM

2009-08-24 @ 17:16:07
URL: http://www.sofiatarberg.blogspot.com
Postat av: Pillargontanten

Eh... Sena, min första gick först när hon var 16 månader men pratade klart och tydligt och sjöng när hon var 18 månader :O)

Min andra gick när han var 9 månader, hade blöjor till han var tre år...

Den tredje, gick vid ett års ålder,, och slutade med blöjorna samtidigt....

Jämför inte, var sak har sin tid :O)

Kram!

2009-08-24 @ 18:22:38
URL: http://www.pillargontanten.blogspot.com
Postat av: Nikita

ja har en nikon coolpix s710 =)

2009-08-24 @ 20:55:03
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Lotta

De som håller på att tjata är bara avis på hur söt din son är.

De blir bara jobbiga när de kan ta sig fram själva.

Fattar inte, hur mycket vi än barnsäkrar huset så hittar Bon in endå.....

2009-08-24 @ 22:04:54
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Postat av: ErikaÖ

Dom uträttar nog inga underverk ÅT dig men kanske MED dig!

2009-08-24 @ 22:13:04
Postat av: Titti

Bra att du skiter i vad andra säger :) Affe är ju en guldklimp oavsett om han kryper först eller sist haha. Stor kram på dig!!!!!

2009-08-25 @ 08:03:15
URL: http://tittiolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0