Pigga barn skänker glädje...

Dock inte 02.19 på natten.
Vaknade helt enkelt av att Alfred låg och skrattade och jollrade, kollade snabbt på klockan och konstaterade att den var 02.19. Sjukt!! Jag bestämde mig för att ignorera den pigga sonen och vände mig om för att sova vidare. Han låg nöjd till klockan 03.30 då det var dags för mat. Somnade gott om för att göra morgon klockan sex.
Behöver inte mitt barn mer sömn än så?

Idag är det mammaträff, ska som sagt bli kul att träffa alla igen efter sommaren. Vi har gjort som så i vår grupp att vi bjuder hem varandra en gång i månaden. Denna gång är det Nina och Rasmus som står för gästfriheten =)
Hur gör ni? Har ni fortfarande kontakt med er föräldragrupp?
Hoppas att babysimmet drar igång snart också, sen har vi ju anmält oss till babysång med Lina o Alma.
En höst full med aktiviteter hoppas vi på :-)

Jag ska på IKEA och köpa hem en pall som jag ska måla vit och ha i köket, ska även försöka ge mig på att måla ett gammalt fönster vitt. Vill även köpa en gammal pall (trebent?) som också ska få bli vit som jag kan ha en stor blomma på, den har vuxit ur fönstret och jag vill inte slänga den!
Apropå blommor... Mina fina pelargoner som jag fick av Lotta skulle vilja ha mera sol i sommar än vad de fått (ingen har ju fått sol denna sommar). De har blivit stora, kraftiga och fina, men inga blommor. Hur gör man när det är dags att övervintra dom tro?

Bilen min är såld också, till ingen mindre än min brorsa Marcus. Han får ha den som första bil, perfekt att köra svettiga träningskläder i ;) Har lyckats sälja undan lite i förrådet. Nåt bord, en hundbur, skohylla mm.
Det är bra att göra en rensning ibland, även om jag fått prutat på det mesta ;)

Nu sitter jag här med min smoothie gjord på yoghurt, mjölk, hallon, banan och linfrön =)


Ha en skön dag =)







BEKVÄM Köksstege/ pall

Kommentarer
Postat av: Pillargontanten

Övervintra dem som vilka blommor som helst, du kan ju coskå ha dem i köksfönstret hela vintern, får de bara ljus så mår de gott :O) Övervintring = svalt, ljust och lite vatten :O)

Man har också varit sena, men jag ska försöka ta en bild så får du se va vackra de är just nu :O)

Jag har ju iofs många plantor i samma hink :O)

2009-08-18 @ 09:52:26
URL: http://www.pillargontanten.blogspot.com
Postat av: Bröllopsbloggen

God morgon, hoppas allt är bra?

sitter här och kör min morgon runda med bloggar.

hehe



har vaknat på toppenhumör och bara önskar dej en kanonhärlig tisdag



kram

2009-08-18 @ 10:27:50
URL: http://brollopsbloggen.webblogg.se/
Postat av: Nikita

den där pallen har ja också tänkt köpa å måla vit.. vet bara inte när ja ska komma ihåg de :P

2009-08-18 @ 11:24:16
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: victoria

När Wirva var bebis vaknade hon varje morgon före fem och tyckte det var morgon då....

Perfekt och rensa en massa, jag funderar på att ställa mig på backluckeloppis nån helg och sälja grejer... vi kan rensa bort mycket..

Kram Victoria

2009-08-18 @ 11:42:13
URL: http://viret.bloggagratis.se
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Så kul med mammaträff! Hoppas ni får en underbar dag!

2009-08-18 @ 16:40:44
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Elin

Mina pelargoner har jag svalt, lite vatten men ljust, precis som ngn redan skrivit. Sen klippte jag ner dem i våras å ställde ut dem, är superfina nu! Lycka till!

2009-08-18 @ 21:07:01
URL: http://elinedholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0