Febern fortsätter

VARNING FÖR ETT TRÅKIGT GNÄLLINLÄGG!!

Idag är jag ingen happy eller fab mama....
Sömnen uteblev inatt (igen??)
Alfred har haft hög feber inatt, blir mammig och ska ligga nära. Får alvedon, blir då istället väldigt svettigt och blött.
Men det jobbigaste är nog allt att han faktiskt har så mycket feber på kvällen och natten, under dagen brukar det vara bättre. Min lilla prins är sjuk och det är såklart INTE kul.
Jag då? Jo jag mår illa idag + att min kropp har återhämtat sig efter  graviditet och amning och jag har nu åter alla "funktioner" igen, även de månatliga icka önskvärda....
Har bytt fyra skitblöjor på morgonen (plus ett byte sägkläder i min säng) så Affe är inte kry. Ser inte att det kan vara några tänder heller. Han är nog helt enkelt bara sjuk! Vi har varit vaken sen klockan fyra ungefär, detta är inte en dag som är på min sida.....
Kanske åker jag till pappa, lämnar bort Affe (till Erika?) och lägger mig på soffan och bara sover bort dagen...
Har nyss legat i ett hett bad, det piggade inte upp mig iaf!

Ser fram emot att Albin kommer hem, han är van att jobba natt nu så han kanske gärna tar ett nattpass och låter mig sova helt ostört med öronproppar ;)

Nä, nu är min vila slut. Någon ligger vaken i sin säng.... Mindre nöjd låter det som!!


CIAO


Kommentarer
Postat av: Carolina

Uscha, låter verkligen inte kul - hoppas han mår bättre snart och att du får vila ordentligt!! kram

2009-08-22 @ 09:25:36
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: Titti

Stackars dig.Moderskapet är inte alltid lätt..Kram!

2009-08-22 @ 10:05:36
URL: http://tittiolsson.blogg.se/
Postat av: Pillargontanten

Lämna han till Erika du, det skulle jag ha gjort.

Det blir snart bra igen ska du se, sjuka blir de, då och då.... Jag satt och sov med min lilla O i 6 månader, astma.... Men jag sov i alla fall om än i en konstig ställning....

Ha det gott!

2009-08-22 @ 10:24:33
URL: http://pillargontanten.blogspot.com/
Postat av: Anna-Karin & Molly

Hej Gumman!



Inte roligt när dom små har feber, Molly hade oxå frber för ett tag sedan i 3 dagar och troligtvis var de den om talade 3 dagars feber.

Hon låg lågt i febern på dagarna men på kvällarna kom den skenande=O(.



Jag gav henne kall ersättning och normal varm varannangång. För de vet man ju själv att de inte är nån hit att dricka varmt när man har feber.

Sen för sökte jag få i henne lite vatten.

De är inte lätt, men jag lovar att de blir bättre om ett tag.



Tycker Helt Klart att du ska åka till din pappa och få Lite hjälp av Sis E.

Känner du att du behöver sova så ska du sova. Lovar att han har de Lika Bra hos sis E som hos dig.

Sen när du fått lite sömn så kan du ge Prinsen allt igen för då har du fått ladda dina Batterier.



Sänder Många Styrke Kramar Från Mig & Molly

2009-08-22 @ 12:31:29
URL: http://www.annakarin.bloggagratis.se
Postat av: Erika

Fy,vad jobbigt för er. Hoppas Affe kryar på sig snart och att du får chans att vila. Kram!

2009-08-22 @ 13:47:39
URL: http://erikabergman.blogspot.com
Postat av: Erika

Oj nu har jag haft hand om affe i 6 timmar - not...

2009-08-22 @ 16:29:55
Postat av: Therese - Mamma till Alfred och ängeln Lucas

Tusen tack alla =)

Inatt ska vi sova som stockar här hemma :-)

2009-08-22 @ 20:45:14
URL: http://tostberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0