6 månader

Igår var Affe på BVC för sin 6-månaders kontroll.
6860 gram och 66 cm är nu storleken på denna stora gosse :)

Igår var han väldigt mammig men gosig. Det var sitta i mammas knä och mysa som gällde, vilket faktiskt är ganska ovanligt. Somnade vid åtta av sig själv i sängen. Dessa rutiner sitter fortfarande bra *peppar peppar*
Åt endast en gång inatt, vilket också är ovanligt.
Imorse när jag skulle amma honom så känner jag att han är jättevarm. 39,2 stannade tempen på....
Alvedon, vatten och lite mera amning så somnade han till slut om.
Hoppas att det bara är sviter från vaccineringen igår som ger han feber!

Vi har ju planerat in ett besök till ljuva Bergsjö idag där hela min släkt befinner sig.
Vi åker ändå, vi packar med oss alvedon, extra kläder (kräks mer än vanligt) och en stooooor dos kärlek så ska vi väl kunna klara av denna dag också :)

Hade mysig kväll med min syster igår, vi åt langos och pannacotta och bara slappade.
Helt utan barn (affe sov ju såklart).

Nu ska jag passa på att äta lite frukost innan jr vaknar igen!


Vi saknar pappa nu!!

Kommentarer
Postat av: Titti

En alldeles lagom stor grabb :)

2009-08-20 @ 14:38:37
URL: http://tittiolsson.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin & Molly

Ja, de har du alldeles rätt i!

Synd att han skulle vara borta nästa vecka så han kommer inte förän slutet på nästa vecka...

Men den som väntar på nå gått väntar aldrig för länge? Eller vad man nu brukar säga=O).



Mysig att tfäffa släkten!



Kramar från oss

2009-08-20 @ 22:12:37
URL: http://www.annakarin.bloggagratis.se
Postat av: Nina

Grattis till Lillkillen på 6 mån dagen =) Hoppas han kryar på sig!!!



Kram Nina

2009-08-20 @ 23:20:09
URL: http://ninagraf.blogspot.com
Postat av: Janina - Modellen som skiter i alla måsten

Hoppas ni får det mysigt i Bergsjö :) Det är riktigt vackert där nere. Jag tror det får bli en sväng dit snart igen då jag har en kompis som bor i Gnarp så det är lixom "i krokarna". Skönt att det gick bra på BVC också!

2009-08-21 @ 14:51:58
URL: http://janinanaslund.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Therese!

Jag har fått veta att våran baby kommer att tas ut mellan v33-35 pga att min livmoder inte håller längre.

Har mycket nytta av det du skriver:)

Läser din blogg varje dag tack för att du delar med dig att ditt liv.

Kram Sussi

2009-08-21 @ 16:26:07
Postat av: Suzanne

DUKTIGA ALFRED!!



Nu ska man INTE jämföra barn, alla är olika, men jag måste säga att Affe o Oliwer är lika varandra i mycket! När Oliwer var 6 mån så var han 65 lång och vägde 7750, inte så stor skillnad eller hur?skojsigt



KRAM



2009-08-21 @ 16:40:38
URL: http://snuzen.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej! Jag gjorde ett fotoalbum med kort från olika tider och saker vi gjort tillsammans till Martin när han fyllde 30. Och så var jag med på en stor insamling till sterioprylar till honom. Men albumet var ju liksom mer personligt...... Vi ska på 30-års fest imorn o fortfarande inget köpt. Funderar på att köpa småsaker som hör till livet som "gubbe". Men vet inte om tiden finns till det... Några förslag på gubbprylar?

2009-08-21 @ 19:44:12
URL: http://liinaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0