Nu så...

Bättre sent än aldrig sägs det ;)

Lördag:
Vi började dagen med ett besök hos Herr och fru Norbäck, vi kikade på hundvalparna som de hade fått. Otroligt söta, nästan så man blir lite sugen på en egen, haha! Näää, ni kan vara lugn, jag är just nu väldigt glad över att vara hundlös!
Efter besök nr 1 drog vi vidare till Alfreds faster Katrin som fyllde år, där fick vi mycket gott fika och jag fick vila lite armar medans övriga familjen njöt av Alfred.
Innan vi åkte hem så for vi till Lucas grav och satte dit en vårblomma + att lillebror Alfred fick hälsa på sin brorsa för första gången. Måste tillbaka och göra riktig vår där någon dag!
Sista anhalten blev hos Maria o Morgan. Där Abbe hjälpte Morgan att ta bort all sly som låg på deras tomt, som tack för det så fick vi en otroligt god tre-rätters middag :)
Vi kom hem vid elva, trötta och nöjda!!

     
   
 

Söndag:
Emilia kom ganska tidigt till oss, hon ville inte hänga med på vårmässan (klok unge)...
Det blev en dag i lekparken!
Min pappa kom hit på middag på eftermiddagen, supertrevligt :)



 



Måndag:
Affe och jag har varit på Birsta och shoppat lite tillsammans med Maria och barnen. Tre toppar till mig, tre bodysar och två byxor till lilleman + lite småplock från IKEA.

Det har hänt så mycket med Alfred de sista dagarna, han är så pigg och vaken. Han har verkligen mest sovit sig igenom livet hittills men nu är han vaken så mycket. Han har börjat prata och jollra en hel del och är allmänt nyfiken på omvärlden på ett helt annat sätt. Magontet finns kvar, minifomen hjälpte ingenting alls, det enda som hände var att han började kräkas enorma mängder så vi har slutat med de dropparna och kör nu mest på massage! Men det går över förväntan!





Kommentarer
Postat av: Titti

Lillhjärtat,vad jag längtar efter honom...Å dig förstås ;) Känner mig myyyycket piggare nu så snart står jag å knackar på...Kramar!

2009-04-27 @ 18:53:54
URL: http://tittiolsson.blogg.se.
Postat av: Charlotte

Ett tips mot magont som jag fick på bvc är sempers magdroppar. Som är goda bakterier. De kan få lite mer magknip den första veckan, men sen ska det vända.

Finns på apoteket och kan ju va värt att prova.



2009-04-27 @ 19:59:24
Postat av: Kisse

Tänkte precis tipsa om semper dropparna jag åxå, de hjälpte bättre mot Filips kolik än vad minifom gjorde, semper magdroppar är dyrare men drygare då man bara ger dom en gång per dygn istället för före vaje måltid. Sen är ju massage super bra det åxå!



Vet att det finns en liten ventil som heter "pysventil för småfisar" åxå som ska hjälpa barnet att släpa ut gaser men vart man får tag i den vet jag inte alls... kanske något att undersöka?



Hoppas magondet snart släpper på lill killen man får ju så ont i mamma/pappa hjärta att de dom ha ont :(

2009-04-27 @ 21:15:20
URL: http://kissegirl.bloggagratis.se
Postat av: Bodil

jobbigt med magont! hoppas det går över snart!



nu har jag fixat med bilder i bloggen på "lille" Petter.



kramizar

2009-04-27 @ 21:16:42
URL: http://trollmammas.blogg.se/
Postat av: Lotta

Han växer och blir stor!

Massage, det är grejer det, jag gick en kurs i det med K, 13 år sen.... Hon kan fortfarande fråga efter det när växtvärken sätter in :O)

2009-04-27 @ 22:07:20
URL: http://www.pillargontanten.blogspot.com
Postat av: Maria Ö

Underbara bilder på underbara barn!! Kram

2009-04-27 @ 22:20:58
URL: http://fotoamatorens.blogspot.com
Postat av: Lotta W

Fina bilder som vanligt :)

2009-04-27 @ 23:27:59
URL: http://charlotta-widell.blogspot.com/
Postat av: Titti

Oh vad fint du fått här nu igen! Du är allt händig du..Får nog ta en kurs med mig ;) Kramar!

2009-04-28 @ 06:49:55
URL: http://tittiolsson.blogg.se.
Postat av: Titti

Kan man ödmjukt få anhålla om att få ett litet,så litet mail med ett kort...Det sista här ovan typ.....Pleeeeeeease??? Kram!

2009-04-28 @ 12:19:14
URL: http://tittiolsson.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0