Ny dag...

...med nya möjligheter.
Vilken klysha egentligen, men så är det ju! Dagen blir vad man själv väljer att göra den till.
Igår på charm så satt en kvinna (i min ålder) med sin mor i ett bord bredvid oss och fikade en kanelbulle och en kopp kaffe och jag kunde inte låta bli att lyssna på henne när jag pratade. Eller klagade var väl rätt ord... Hon klagade på precis allt, inte ett enda positivt ord sa hon, hela hennes släkt fick sig en känga tror jag. Och då insåg jag vad oattraktivt det är att vara så jävla bitter som hon var. Det bara lyste bitterhet och olycka om henne!!
Brukar ni "tjuvlyssna" på andra när ni fikar?

Natten har varit lugn och Alfred har sovit gott trots att han haft extremt mycket gaser, däremot så ville han inte sova i egen säng så han har sovit på mitt bröst. Det går ju... men attans vad varmt det kan bli!
Nu ligger han bredvd mig i soffan och pruttar ifrån sig lite.

Vi ska på nöjeshallen idag med mina systrar och deras familjer, det ska bli kul... Alfred ska få köra gocart och rida lite tjur tror jag, vad tror ni om det? Neeej, han ligger troligtvis vid mitt bröst och har jag tur finns det kaffe att köpa till mig!

Det har kommit lite snö ute inatt, men så lite att det inte är något jag är bekymrad över.  Skiten ska ju ner och det är bättre nu än om nån vecka (försöker vara positiv)!!

Nä, lite dusch och makeup på det här så ser man snart ut som folk igen =)


Mogonmys i mammas famn!

Kommentarer
Postat av: Bodil

Jag kan gott erkänna att jag tjyvlyssnar om man är å fikar ute eller äter. =) Svårt att låtabli!



Vad söt han är Alfred med den "stora" nappen!

Ha en bra dag på nöjeshallen! Kramiz

2009-04-16 @ 12:37:59
URL: http://trollmammas.blogg.se/
Postat av: Anna S

Det kan vara riktigt kul å tjuvlyssna ibland.

Dom som vet brukar säga att det måste komma ner ny snö för att ta med den gamla sen.

Hoppas ni får en bra dag på Nöjeshallen. Vi ska bowla Birsta idag. Kramar

2009-04-16 @ 12:42:43
URL: http://lakelanders.blogspot.com
Postat av: Titti

:) Det finns kaffe där ;) Själv har jag varit på birsta..Hua...

2009-04-16 @ 13:32:03
URL: http://tittiolsson.blogg.se.
Postat av: Ewa Engblom

Jag brukar faktiskt tjuvlyssna p folk. Men varför känns det lite skämmigt ibland när jag gjort det?

2009-04-16 @ 13:38:29
URL: http://www.ladolcevita-ewa.blogspot.com
Postat av: Suzanne

Det är supersvårt ibland att inte tjuvlyssna.

Igår var jag o Ante på Charm, då satt 3 killar i vår ålder vid bordet bredvid och de pratade om att gå ut igårkväll. Ena killen sa "Det spelar ingen roll vart vi går, bara jag får hångla lite". Sen började ju jag o fnissa och ha mig och var direkt tvungen att berätta det vidare till Ante som inte hörde vad killen sagt =)



Jag tror att alla människor tjuvlyssnar mer eller mindre medvetet =)



Gud så mysigt det ser ut med detta fotografi!!



Kram

2009-04-16 @ 14:08:19
URL: http://snuzen.blogg.se/
Postat av: Nikita - mamma till Albin

haha för att vara ärlig, så händer det nog att jag tjuvlyssnar på folk , och vad många gånger man har lust att lägga sig i !!

2009-04-16 @ 17:05:04
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Lotta

Har väll tur i oturen att jag har en hörselskada så jag kan inte tjuvlyssna...Så mycket skit man skulle få reda på...

Men min sambo kompencera oss båda, han har doktorerat i den ädla konsten att tjuvlyssna...



2009-04-18 @ 08:08:32
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0