Är det sant...

... att våren är här?
Idag har det varit superfint väder och jag har försökt att ta tillvara på solens strålar :)

Natten har varit extremt jobbig, med minimalt med sömn. Pratatde med min goda vän Inger på telefonen som sa några kloka ord till mig så nu kommer jag faktiskt att sluta vara "hård" med att Alfred ska sova i egen säng. Så fort han får komma till mig så somnar han och vi alla mår bättre av att sova så då gör vi det tillsammans! Kommer forfarande att försöka med egen säng, men vill han komma till oss så ska han få göra det!

Tog en härlig prommis med vagnen på förmiddagen och sedan fick han sova en timme ute medans jag låg på bron och njöt av solen med en kopp kaffe :)
Har hunnit städa lite och kasta några blommor som sedan länge gjort sitt, fattar inte riktigt varför jag ska ha kvar något halvdött i fönstren! Borde investera i lite nya fräscha kanske?
Katterna verkar ha fattat att det är vår ute också och Kjell har börjat gå ut, det har varit omöjligt att ha han ute under vintern men nu är han ute hela tiden. Detta innebär att även kattlådan i badrummet fick flytta till förrådet idag, katterna får skita utomhus hädanefter.

Vi har haft besök av Titti och hennes barn på em, alltid lika trevligt :)

Nu ska jag gå och steka lite fisk och koka potatis till dagens dinner!

Hur har er dag varit då?

Just ja.... Föräldraträffen igår var jättetrevlig, kul att träffa på lite mammor med barn i samma ålder. Inte en kotte jag kände sedan tidigare heller. Men jag tycker om att knyta nya kontakter så detta kommer bli super, två av tjejerna bodde dessutom nästan granne med oss :)

Nuuu ska jag gå till köket :)

Ha det så bra och hoppas att ni också tar vara på solens strålar, de är som medicin mot en trött själ :)

Snart kommer jag ut med en ny tävling i min blogg också!
Glöm inte att tävla om ett presentkort här!


Såg idag att Sabina, en kämpes blogg jag följt har somnat in! En mycket tragisk historia om en otroligt stark kvinna!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Låt lilleman sova och vara nära så mycket han bara vill.

Det är ju verkligen inte lång tid man får vara hemma och bara mysa med barna sina.

Bon som sovit jättebra i egen säng och eget rum bestämde sig en kväll att nä, nu ska jag sova i samma rum som mamma och pappa.

Har ingen lust att kliva upp varje natt och trösta ett jättelesset troll så nu får han som han vill.

Osså om man går till sig själv, vad är bäst, att sova själv eller med någon?

Ni hittar säkert en lösning som passar bäst för er.

Osså när de är så små ligger man ju som en björnmamma och vaktar så stilla, stilla.



Vi har njutit av solen på altanen, hade 20 grader där!

2009-04-01 @ 17:03:45
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Postat av: Anita

Finns inge härligare än barn i sängen!

Mina sover med mig än, till mångas förtret

men jag ÄLSKAR det och sover som bäst då :-)

Dom KAN sova i sina rum men dom sover helst

med mig och då får dom det :-) snart är Josse

tonåring och då är tiden förbi att få ha henne

intill.

2009-04-01 @ 17:56:41
Postat av: Titti

Alltid lika trevligt att få komma! Hugo vill numer ha en lillebrorsa...

Vi satt å surrade jag å Johan å undrade om man fick bjuppa hem herrskapet nån dag under påskhelgen om ni inte har ett späckat schema? Ni kan väl fundera? Kraaamar!

2009-04-01 @ 18:46:54
URL: http://tittiolsson.blogg.se.
Postat av: Fru Evelina

ja så känner jag också :-D

Vad mysigt det låter med barnvagnspromenad! önskar jag kunde joinat dig ;-)



kram!

2009-04-01 @ 19:23:53
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: ErikaÖ

glädje och sorg.

Grät en skvätt när jag läste om sabina - försöker låta bli att läsa dessa cancerbloggar, blir så deprimenrad och hypokondisk...

2009-04-01 @ 19:32:29
URL: http://erikaostberg.blogg.se/
Postat av: Anna-Maria

Härligt med en prommis i solen.. Solen ger så mycket enegeri! Hoppas ni får fler härlida dagar här fram över.. Varma Kramar

2009-04-01 @ 20:59:35
URL: http://finatapeter.blogg.se/
Postat av: Josefine

Hej söta! Jag menar inte att jag inte tror att alla förstår att barn är olika men jag kunde inte tro att de kunde vara SÅ olika =)



Då folk undrade hur vi kunde slita så med Elians sömn så konstaterar jag nu i efterhand att HAN ÄR så, självklart kan man skapa ovanor men ibland får man kapitulera och inse att man gjort och testat allt utan resultat. ( som vi gjorde men tillslut fick vi till en kvällsrutin som fungerade, en stund...!)



MEN så mys med samsovning, det körde jag och Elian på lääänge för han vägrade somna utan mig eller bröstet. Man ska köra på det som passar bäst och det som känns bra. Bebis behöver sin Mamma, det sa de på bb då jag fick Elian också och han låg i sin lilla säng och gallskrek. Jag trodde man inte "fick" samsova, snacka om att inte lita på sig själv :)



Så tråkigt med beskedet på bloggen, jag får ont i hela mig av att tänka på hur skört livet är.



Kul att Mammaträffen var lyckad, alltid skönt att prata om det man tänker på dynget runt och få promma!!



Pussiluss på er!



2009-04-01 @ 21:14:53
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Malin

Vad kul med föräldraträff! Själva får vi inte gå på nån sån =(

Kram

2009-04-01 @ 21:21:51
URL: http://mallemu.blogg.se/
Postat av: Lotta

Kommer snart några nya pelargoner till frun... bara de växt till sig lite :O)

Så du kan gott slänga de gamla!

Gammal röd Rosen, vad tror hon om det?

2009-04-01 @ 21:22:13
URL: http://www.pillargontanten.blogspot.com
Postat av: Lotta

Kommer snart några nya pelargoner på posten till frun :O)

Vad tror hon om Gammal Röd Rosen?

2009-04-01 @ 21:27:12
URL: http://www.pillargontanten.blogspot.com
Postat av: Josefine

Så bra att du förstod =) Allt kan låta väldigt åt ena eller andra hållet i bloggen då det bara är nedskrivna ord!



2009-04-01 @ 22:13:49
URL: http://www.prinsessasndagbok.com
Postat av: Josefine

Så bra att du förstod =) Allt kan låta väldigt åt ena eller andra hållet i bloggen då det bara är nedskrivna ord!



Skönt att man iaf kan ta bort det onda genom en rap hihi =) Sov Gott! Affe kommer snart sova själv igen, Ella tvärvägrade ju i början. Allt ändras hela tiden och man får bara hänga på. Jag är SÅ glad att du bloggar så vi får se lite hur ni har det. han är BEDÅRANDE! Puss



2009-04-01 @ 22:14:57
URL: http://www.prinsessasndagbok.com
Postat av: Frun

Ja, jag följde ju också Sabina, fy vad läskigt det är.

2009-04-03 @ 18:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0