Snart är de natta för mig!!

Idag har jag inte gjort mycket, var in på jobbet en sväng (separationsångest kallas det va??) sedan hem till min kära syster på en extremt god middag... TACK <3

Kompiz är nyfriserad och ska få flytta redan på torsdag, det känns bra men jag kommer att skriva ett fodervärdskontrakt på några månader till att börja med iallafall.
Ikväll ska han få sova i sängen med mig, vi ska gosa hela natten :-)

Kan ju dra lite kort vad som hänt med mitt jobb...
Från ena dagen till den andra så beslutar man sig för att stänga arbetsplatsen, flytta brukarna och friställa hela personalgruppen på 10 pers.
Vi ska söka de jobb som ligger ute vilket är ETT assisentjobb, och det skulle jag inte ta om det så var det sista jobbet på jorden, hemskt ledsen att behöva säga det.
Abbe får helt enkelt börja jobba lite mer och jag kanske kan bli hemmafru??
Nä, men jag ska på möte på torsdagmorgon med vår personalstrateg som det så vackert heter, och vi ska nog lyckas hitta ett bra jobb till mig. Om inte så kan jag tänka mig att vara hemma med full lön!!!
Ska det krångla mycket så gråter jag en skvätt hos min läkare och blir sjukskriven (är det så lätt tror ni??).

Ang. min graviditet så fick jag för mig i helgen att jag hade åkt på ännu en urinvägsinfektion, vilket kan leda till GBS och fosterdöd (är ju livrädd för allt nu) så jag lämnade in en odling på MVC men de har inte ringt så jag antar att jag är frisk och kan koppla av :-)
Jag kommer ju oxå att göra lite extra ul nu och eftersom Abbe sällan är hemma så är det Maria som får agera pappa och följa med mig på alla, haha. Lite taskigt att hon får se före Abbe kanske, men man kanske kan starta ett videosamtal så att han får se samtidigt?? Går de med på det tror ni?
Börjar förresten tvivla på hur många veckor jag är gången, antagligen är det längre men det visar sig på ul iofs, eller så kanske det är två (bevare mig väl). Ingen skulle vara gladare än mig om vi kunde hoppa fram fyra veckor (gärna 24) eller nåt sånt...

Nä, nu ska jag och Kompizen sova, han får håra ner på husses sida ;-)

Go natt med er :)

Ps. Kuuuul Jenny S att du läser här förresten :-)

Kommentarer
Postat av: Erika

Skönt att det löst sig med kompiz. Tror säkert att det löser sig med jobbet oxå, stå på dig, jag menar hur länge har du jobbat åt den kommunen? Kontakta facket om det inte redan är gjort vissa av dom får saker att hända! Oroa dig inte över uvi:n och sist ha det bra på ul.

2008-09-10 @ 08:10:40
URL: http://erikaostberg.blogg.se/
Postat av: Sofie

Va coolt om det vore 2 bäbisar!! Jag skulle tycka det var skit skoj att få tvillingar ;P Mer jobb kanske men ändå, haha.

2008-09-10 @ 09:42:49
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Carro

Hej. kul att du har hittat ett hem till kompiz :D hoppas han får det bra och trivs där kan ska bo

2008-09-10 @ 10:30:42
URL: http://carolinee.bloggagratis.se
Postat av: Titti

Bra att du får gå på många UL...Jag följer gärna med vet du ;) Det är såååå kul att du är gravid! Jag kan knappt bärga mig tills det är dags!!!

2008-09-10 @ 11:41:06
Postat av: Frun

2 bebisar!!! Att du ens törs tänka tanken ;)

2008-09-10 @ 14:00:21
Postat av: Maria Östberg

Jag är gärna en "pappa" och förste filmare åt Abbe dom dagar han inte kan. Klart man kan filma live ;-). Det vore säkert kul för honom att få vara "med" fast ändå vara å långt borta.

2008-09-10 @ 14:24:04
Postat av: Anna S

Klart du har två i magen =) Det vore ju super kul!!

2008-09-10 @ 16:49:41
URL: http://lakelanders.blogspot.com
Postat av: dessi

Skulle va kul och få se magbild :-)

2008-09-10 @ 17:58:48
Postat av: Therese

Nu måste jag bara säga en sak.... Jag är INTE allvarlig när jag säger att jag har två i magen... Det är ett internt skämt mellan mig och Anna-Lena :-D

2008-09-10 @ 20:48:04
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Frun

Helt klart en tvillingmage =)

2008-09-10 @ 21:06:07
Postat av: Titti

Gaaaaah...Nu har karl gömt sprit nånstans igen...Jag blir så elak.Ska det vara NÖDVÄNDIGT att gömma????? Blir lack så ini helvete!!!!

2008-09-11 @ 08:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0