Skiiiiiiiiiiiiiiit :(

Idag har jag tillbringat hela eftermiddagen på akutmottagningen.

Det började när jag står på Njurunda ryttareförening och ska gå på loppis med Jenny, Titti, Inger och Yvonne.
Jag känner helt enkelt hur jag helt plötsligt börjar störtblöda, går in på toa och konstaterar att detta inte ser bra ut.
Abbe är ute på fågeljakt med herr norbäck så han får jag inte tag i...
Jenny börjar köra in mig till akuten men efter telefonkontakt med dom får jag veta att det är bättre att åka hem och vila och komma in efter fyra...
Jag åker hem, byter om och tvättar av mig det värsta. Får tag i Abbe som åker direkt hem, under tiden lägger jag mig och sover. Inser väl att det helt enkelt redan är kört och det finns inget mer att göra. Det börjar göra skitont i magen, känns som om någon kör upp en kniv och vrider om...

Vi åker in direkt på akuten och jag får komma in till ett rum där jag blir liggandes i över en timme, hinner snurra måååånga tankar under den tiden. Jag hann planera mer än jag vågar skriva och berätta om.
Läkaren kommer in och börjar undersöka mig, blödningarna har avtagit men jag har fortfarande knivskap smärta i magen till och från....
Jag vägrar att kolla när han börjar göra UL... men jag kan inte titta bort heller, så ser jag ett hjärta som slår.
Jag frågar läkaren om barnet verkligen lever... Han bara ler och sägar "Ja, det är klart att ditt barn lever"
Vi mäter och kollar på vårt underverk ett tag, blir framflyttad i tio dagar.

Men nu är jag beordrad sängläge i minst en vecka , och med det så menas verkligen RYGGLÄGE. Jag får inte ens sitta upp. Det finns blod kvar runt livmodern som måste bort innan jag får börja röra mig.
Jag kommer att finnas här i soffan eller sängen på Runsviks Herrgård.
Abbe drar till norge på måndag och då mottages tacksamt matlådor, godis, coca-cola, frukt och annat gott. men framför allt så vill jag ha sällskap.... Det är fritt fram att komma, ni behöver inte ens ringa innan. JAG VILL HA SÄLLSKAP!!!


Pyret


Här finns jag...

Men... Jag och bebis mår rätt bra, vi kommer att vila så länge vi bara kan nu!!!

Kommentarer
Postat av: Frun

Ååå , jag fick hoppa vidare i texten och läsa bakifrån... och fick se det jag ville läsa, du bjuder på drama du. Ta det lungt nu för guds skull!

2008-09-18 @ 21:52:11
Postat av: Therese

Jag kommer, det vet du :-)!

2008-09-18 @ 21:56:09
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: madde&wilmer

men herregud...vila nu!

sköt om dig!



kramar****

2008-09-18 @ 21:57:07
URL: http://busprinsen.bloggagratis.se
Postat av: Anna S

Så skönt att du å bebis mår bra! Ta det nu lugnt å ring om det är nåt jag kan hjälpa dej med. Alice å jag kanske dyker upp nåt.

Många kramar från oss.

2008-09-18 @ 22:43:19
URL: http://lakelanders.blogspot.com
Postat av: Therese Värme

Ååh så skönt att du/ni mår bra nu!!! Ta hand om er & VILA!!!! //Karamr i massor Therese!!!

2008-09-18 @ 22:52:52
Postat av: dessi

Det är en bra läkare som du träffat....Håll dig kvar i soffan nu.Jag har jobbat uppe på nya ikväll och det är sååå fint och frächt där.Vill ju så gärna se dig där uppe :-)KRAM

2008-09-18 @ 22:59:54
Postat av: Linda

vad skönt att du och pyret i magen mår bra.

2008-09-18 @ 23:19:33
Postat av: Josefine

Men söta söta du, jag blev orolig där men har faktiskt hört om ganska många som upplever blod trots att bebis lever. Så BRA, jag blir alldeles lycklig för er skull!!! Ta nu hand om dig och bebisen, synd jag bor 65 mil ifrån annars har ju jag massa tid nu.

KRAM

2008-09-19 @ 08:31:24
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Sofie

Men fyy va otäckt. Hoppas allt går bra och lyd doktorns råd nu! :)



Krya-på-dig-kramar

2008-09-19 @ 09:23:18
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Fatima

Oj oj oj!!! otäckt!!!! Håller med alla andra* Vila NU =)

2008-09-19 @ 10:28:52
Postat av: Erika

Ojojoj! Jag fick en liten tår i ögonvrån när jag läste.

Vila och sköt om dig och bebis nu. Kram!

2008-09-19 @ 11:45:32
URL: http://erikabergman.blogspot.com
Postat av: Carro

guuud va bra att de gick bra ! panik i kroppen när ja började läsa ju!

2008-09-19 @ 12:13:43
URL: http://[email protected]
Postat av: Mia

Tur att allt gått bra men som de andra säger. Du kan skrämmas. Du verkar verkligen ha en tendens att råka ut för allt...

2008-09-19 @ 15:15:52
Postat av: ErikaÖ

sköt om dig....

2008-09-19 @ 15:24:59
URL: http://erikaostberg.blogg.se/
Postat av: Titti

Måndagen är redan inbokad vetdu ;) Då blir det gryta...Älg...Kramar!!

2008-09-20 @ 07:49:41
Postat av: Anonym

vilken tur det gick bra! Se till att vila vila vila... kram Victoria

2008-09-22 @ 14:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0