OMPLACERING *AKUT*

Idag har jag tappat fotfästet rejält.
Man stänger min arbetsplats på onsdag och jag kommer att bli placerad på nytt ställe.
Pga mina kraftigt ändrade arbetsförhållanden så måste jag omplacera Kompiz med omedelbar verkan då jag ej har möjlighet att ha med honom på jobbet längre. Jag är ju mer eller mindre ensamstående eftersom Albin arbetar på annan ort..

Kompiz är ju en mycket mycket snäll och tillgiven hund, men på några sätt speciell. Han har svårt att finna ro i ett nytt hem och kan till en början ha svårt för att bli lämnad ensam hemma. Lägenhet är alltså inget vidare bra alternativ.
Han är ingen krävande hund, han är nöjd med att kissa hemma på gården även om en promenad ibland gör honom glad. Otroligt snäll med barn och katter. Lite svårt med större jämnåriga hanhundar däremot...

Så känner du någon som vill ha en fullt frisk Springer spaniel på 3½ år så snälla snälla säg till.
Jag vill inte sälja honom, utan lämna ut på prov ett tag och funkar detta så kan jag skriva över honom sedan.
Jag kanske kan tillägga att jag är noga med vart han hamnar...







Vid seriöst intresse ring eller maila mig!
070-2866229
[email protected]

Kommentarer
Postat av: Fatima

Oooooo nej så tråkigt =(

2008-09-08 @ 13:22:50
Postat av: Fatima

Föresten kan du inte försöka hitta en dagmatte eller något sånt kanske?

2008-09-08 @ 13:25:02
Postat av: ErikaÖ

Önskar jag kunde hjälpa till men vi har katt och det blir långa dagar hemma ensam ibland...

2008-09-08 @ 14:11:26
Postat av: Anna

Amnis hudhus i Sundsvall !

2008-09-08 @ 14:54:10
Postat av: Jenny

Hej! Det finns även hund dagis i lilla bandsjön i timrå, som är jättebra! Hoppas det går bra!

2008-09-08 @ 15:18:05
URL: http://jennylindstrom.blogg.se/
Postat av: Emeliie

Alla tankar till din underbart söta vovve! Ska försöka höra med mina föräldrar som är sugna på en hund! Återkommer snarast!

2008-09-08 @ 15:36:59
URL: http://emeliiepettersson.blogg.se/
Postat av: Anna

Guuuuud så fin, men tyvärr är min man allergisk. Hoppas du hittar ett fint hem åt han. Kramar Anna

2008-09-08 @ 15:51:58
URL: http://alovesand.blogspot.com/
Postat av: Therese

Tack alla!

Tyvärr är hunddagis ett svårare alternativ då jag ofta jobbar hela dygn och det då blir pensionat som gäller.

Detta är ett av de svåraste beslut jag tagit!

2008-09-08 @ 16:30:32
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Frun

Men vad trist...

2008-09-08 @ 17:41:50
Postat av: Anita

Underbart fin hund!jag håller på att bearbeta min far nu som är pensionär och behöver en kompis då jag tror han snart sörjer ihjäl vår Dustin vi fick ta bort för ett år sen...

2008-09-08 @ 18:37:52
URL: http://krickelinan1971.blogg.se/
Postat av: Jenny Slagbrand

Hej!!!

Det var länge sedan! Har varit in och läst på din blogg en del, det har hänt en hel del i ditt liv märker jag...

Jag vill passa på att önska dig ALL lycka med din växande mage!!!



På hundfronten så har jag under en längre tid försökt bearbeta Peter med att vi skulle ha en hund. Eftersom han är ute i skog och mark mycket och dessutom jagar fågel så tycker jag att det skulle vara perfekt med en spaniel! (Kommer du ihåg Snobben förresten) Han är tyvärr inte lika övertygad om att vi ska ha en hund som jag är... Jag tror att vi skulle bli den perfekt hundfamiljen!

Hoppas att du har det så bra så hörs vi! Jag kommer att gå in och fortsätta följa ditt liv på bloggen - och hoppas att vi ses någon gång! Det känns som att det var alldeles för länge sedan!

Massor med varma kramar! //Jenny

2008-09-08 @ 20:57:06
Postat av: Anna S

ÅÅ vilket jobbigt beslut. Jag förstår att det är jätte jobbigt men ett måste. Alice och jag kommer att sakna lilla Kompiz jätte mycket. Hoppas du hittar ett bra hem åt han. kram

2008-09-08 @ 21:04:18
URL: http://lakelanders.blogspot.com
Postat av: Anna S

ÅÅ vilket jobbigt beslut. Jag förstår att det är jätte jobbigt men ett måste. Alice och jag kommer att sakna lilla Kompiz jätte mycket. Hoppas du hittar ett bra hem åt han. kram

2008-09-08 @ 21:04:31
URL: http://lakelanders.blogspot.com
Postat av: Sofie

Men fy vilken skräck!! Jag skulle fullkommligt dö av att måste lämna bort nån av mina hundar!

Jag förstår att det känns jobbigt!

Hoppas det löser sig till det bästa för Kompiz!

Styrkekramar*

2008-09-08 @ 21:30:47
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Titti

Usch vad tråkigt,men du gör ju helt rätt gentemot Kompiz. Hade det inte varit för min gris hade jag tagit honom direkt,det vet du...Ska höra mig för i mina trakter åxå... Stooor Kraaaam!!!

2008-09-09 @ 08:09:41
Postat av: Mia

Lider med dig... ska se om jag känner någon men tror det ser mörkt ut från mitt håll... Tyvärr.

2008-09-09 @ 09:26:40
Postat av: Marika

Hej!

Känner inte er och har inte besökt er sida tidigare men eftersom jag nyss fick höra talas om ditt tråkiga beslut så var jag tvungen att kika in. Men det var redan försent.Hade jag vetat om det tidigare så hade jag ringt med en gång! Min kompis var ute efter en springerhane.Har själv en svart/vit tik med tantecken. Han var verkligen snygg din kille. Lycka till med din växande mage och nya arbete.

Kram

2008-09-15 @ 21:16:47
URL: http://www.freewebs.com/inkabjarne

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0