Lite av varje

Jag har som sagt meddelat Folly ägare att jag inte har möjlighet att ha henne kvar. Detta pga att jag inte rider längre (efter fredagens olycka). Det har inte mottagits på ett vänligt sätt. Men att behålla en häst (som man inte ens äger) som är 18 år och låta henne stå i en hage och magra av och tappa allt man byggt upp känns värdelöst och Folly skulle må SKIT av detta. Men men.... Som sagt så är det lite på pajkastningsnivå just nu och Folly kommer troligtvis att springa vidare på de evigt gröna ängarna. Vilket jag tycker är tragiskt för det är en underbar häst om hon rids och hålls igång!!
Men det är inte jag som avgör detta tyvärr.
Jag sa upp min stallplats hos Jenny idag oxå, känns så jävla tråkigt!!!!!

MEN.... Jag kan väl inte vara hästlös heller, hur skulle jag fixa det??
Jag kommer att åka och titta på ett hbl på lördag, en ettårig hingst (kastreras i slutet på denna månad).
Eftersom jag inte kan/ska/vill rida på minst ett år så passar det utmärkt med en unghäst nu. Det känns som om det är nu eller aldrig!!
Mer än så tänker jag inte säga till er ;)
Eller joo, ni kan få veta färg (mörk svettfux med vita stickelhår) och beräknad höjd (165-169 cm), hoppstam!


Vill ni se en magbild??

Om inte så får ni blunda nu ;)



Kommentarer
Postat av: Fru Avis

Jasså du tänker så du... du skulle visst ha väntat med att säga upp stallplatsen hör jag=)Den låter läcker och lovande, pållen!

Underbar mage!!!

2008-09-04 @ 23:03:01
Postat av: Therese

Tror stallplatsen finns ju kvar (hoppas jag) ;)

Tack för magkomplimangen, men är den inte stor för att vara v.9??

Gah, vad jag vill jämföra med nån....

Kan alla som har blogg och barn lägga ut en v.9 bíld är ni gullig ;)

2008-09-04 @ 23:22:11
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Titti

Finns inte stallplatsen kvar får du skicka Abbe att snickra så kan du ha ungtuppen här så länge.Hyresfritt,hö ingår dock inte...

Söt mage,alldeles lagom för vecka 9 :) Stor kram!!

2008-09-05 @ 07:43:51
Postat av: dessi

men titta,en liten kula :-)det syns ju tidigare andra gången sägs det,så det är nog rätt storlek ;-)

2008-09-05 @ 08:28:52
Postat av: Josefine

ÅÅÅ så fin mage, jag blir alldeles lycklig!

Har ingen bild då jag vet att det är exakt v9 men andra gången släpper tydligen musklerna efter direkt då den vet vad som är på gång så allt är som det ska tror jag alltså.

KRAM!

2008-09-05 @ 09:11:10
URL: http://prinsessansdagbok.com
Postat av: Erika

Är det en bebis??



Skoja bara HaHa....

2008-09-05 @ 10:42:59
Postat av: Josefine

kikade in igen, är så glad för er skull!

2008-09-05 @ 12:03:02
URL: http://prinsessansdagbok.com
Postat av: Fia

Fin mage redan!!:-)

2008-09-05 @ 12:25:26
URL: http://fialiljas.blogg.se/
Postat av: Frun

Jo den blir definitivt större andra gången så den ser perfekt ut tycker jag =)

2008-09-05 @ 15:09:08
Postat av: Suzanne

Gud så fin mage Therese!!!

Jag blir avis!! =)

2008-09-05 @ 22:25:18
URL: http://snuzen.blogg.se/
Postat av: Lisa

Klar du ska ha häst..!

2008-09-05 @ 22:27:44
URL: http://lisasfanclub.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0