Fredagsmys med vänner

Idag fick jag ett infall att jag ville vara social och umgås med människor.
Så jag ringer upp min goda vän Anna och bjuder hit dom på middag och de tackar till min stora glädje JA =)
Nu är ju hon och Crille GI-are så det vart en sådan middag och gud så gott det var.
Jag har gjort squash, aubergine, paprika och halloumiost i ugnen, grekisk sallad och stekt nötkött, persiljesmör, en god vitlökssås och baconlindade sparrisar!
Man behöver ju knappast någon potatis....
Fick all min inspiration från en underbar blogg jag hittat http://blogg.passagen.se/fettbramat
Jag vill bara klargöra att jag INTE bantar, inte det minsta. Jag har frossat i mat och fett ikväll.
Då slipper vi fler missförstånd ;)

Vi har spelat tärning (ett spel som enbart bygger på skicklighet). Självklart vann jag och Anna en varsin omgång och grabbarna loosade som vanligt! Jag hade gärna fortsatt med att spela både tecknet och chicago hela natten men mina kompanjoner vart trötta, haha!

Efter att ha läst om mat hela dagen på nätet (mina tankar är på mat 75% av min vakna tid) så har jag bestämt mig för att inte snåla in på vissa saker.
Jag kommer tex inte att steka kött i margarin nå mera, hädanefter är det riktigt smör som gäller. Salt är en annan sak som jag anser att man ska köpa kvalitet av, helst flingsalt!
Lite lustigt när man läser på innehållsförteckningen på en sån enkel sak som grädde.... Fet grädde innehåller inget annat än grädde medans matlagningsgrädde innehåller 5 saker mer.... Då måste det vara bättre att använda riktig grädde och späda med mjölk om man vill ha magrare mat?
Guuud vad jag svamlar nu =)
Klockan är 23,15 en fredagkväll och jag sitter och bloggar om innehållsförteckningen på grädde, hahaha.

Sov gott mina vänner!!

Kommentarer
Postat av: Titti

Det låter som nåt Annica Dahlqvist skulle säga ;)

I morse möttes jag av syndaflogen i stallet....En slangmojäng har pajat..Den bara tokrann vatten...Shiiiit!!!! Ett under att inte vattenmätaren hoppade av,det var så den spann... Kram!

2008-09-13 @ 06:56:16
Postat av: Titti

Vi kanske kunde ta en duell singstar vi brudar nån kväll??? Vore väl kul?? Ut med gubbarna bara :)

2008-09-13 @ 07:57:52
Postat av: Frun

Såna där skicklighetsvinster är verkligen speciellt betydelsefulla =D Är man bäst så är man!

2008-09-13 @ 10:05:19
Postat av: Anna S

Tack för super god mat och en för övrigt trevlig kväll. Synd bara att vi skulle upp å jobba, annars hade vi gladeligen stannat å spelat halva natten.

Ja vi är ju iaf helt klart bäst på tärning...

kram

2008-09-13 @ 12:03:21
URL: http://lakelanders.blogspot.com
Postat av: Erika

Åh,va gott det där lät! Det måste jag nog prova. =)

2008-09-13 @ 14:09:17
URL: http://erikabergman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0