Vecka 16

Vecka 16 - 14 okt - 20 okt 2008

Fostret: Fostret mäter cirka 16 cm och väger omkring 100 gram. Fingernaglar har bildats och fostret kan rynka pannan, röra ögonen och svälja. Fostret kan även ta tag i navelsträngen och börja undersöka det vattenfyllda rummet som det befinner sig i. Det omges av ungefär 1,5 liter vatten som byts ut flera gånger per dygn vilket behövs eftersom fostret kissar ungefär med 45 minuters mellanrum. Vattnet fungerar även som stötdämpare.

Till Albin hittade jag följande om v.16.....

Pappa/partner

Stundtals kan det vara besvärligt att leva med en gravid kvinna. Humörsvängningarna kan periodvis vara stora. Ena stunden kan hon vara hur glad som helst, nästa stund kan allt vara botten. Eftersom du står närmast kan du få klä skott för en del av hennes nedstämdhet. Du kan påverkas av detta och själv bli både ledsen, arg och frustrerad och undra hur det här ska gå. Det ligger säkert något i det din partner känner men irritationen eller ledsamheten kan vara oproportionerlig i relation till vad det gäller. Försök ha överseende. Orsaken ska tas på allvar men undvik att nämna att det rör sig om hormoner. Som ett stöd för dig själv kan du försöka sätta det i proportion och inte låta det påverka er relation allt för mycket.


Kommentarer
Postat av: Lotta W

Ja det är mycket karlarna ska stå ut med, men det är väl inte mer än rätt? ;) Dom slipper ju dra det tyngsta lasset...Ha en bra dag!

2008-10-14 @ 13:16:01
URL: http://charlotta-widell.blogspot.com/
Postat av: Frun

Den där faktan visste jag redan =P Hi hi!

2008-10-14 @ 13:56:36
Postat av: dessi

Jag tänker så här:

mamma+pappa=kärlek=barn=familj=livet

2008-10-14 @ 15:07:49
Postat av: Titti

:) Känner igen det där..... Nu ska jag ta mej en rallydusch å hämta lilleman hos sin kompis!! Kramen!

2008-10-14 @ 15:28:55
Postat av: Titti

En sån där fin signatur vill jag ha å...Hur gjorde du då?? Kraaamen!

2008-10-14 @ 19:31:09
Postat av: Pappa/Partner

Ahaa nu hänger jag med =)



va filmen bra??

puss å gonatt

2008-10-14 @ 22:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0