Kalas med mera

Idag har jag varit igång precis hela dagen.
Klev upp tidigt för att få sitta i telefonkö till gyn, efter en stund så fick jag min tid för cellprovstagning (imorrn 10.30). Ska bli skönt att få det gjort, då kanske man kan få en klarhet i blödningarna....
Efter denna telefonkö ringde jag till min nya chef och tackade ja till jobberbjudandet jag hade fått, hade ärligt talat inget val och fick rå-panik när jag får veta att jag startar upp imorrn efter mitt gyn-besök...
Denna panik har resulterat i att jag sökt två tjänster idag som jag hellre kan tänka mig än det jag blivit erbjuden. Enda anledningen till att jag tycker att det jag fått känns jobbigt är avståndet och de kassa arbetstiderna. För övrigt har jag bara hört positivt om stället, så jag försöker vara positiv ;)

Efter detta så drar jag med mig sambon och Elin ut på birsta, hjälper Elin att köpa en systemkamera. Vi handlar presenter till Emilia som fyller 2 år idag innan vi käkar en kulinarisk middag på MacDonals.
Hem och in till stallet en snabbis där vi mockar undan sen är det kalas hos Emmie.
och där var det verkligen fullt ös, kan inte tro annat än att töserna ska sova gott inatt =)


Nu ska jag kika klart på matakuten på Tv4, där tre kända kockar granskar skolmaten i Sverige, vad tragiskt vilken dålig mat vi ger våra skolbarn egentligen... Nu förstår jag vad min syster har krigat för på friskolan i Grums :-) En undersökning har visat att kattmaten innehåller mer vitaminer än skolmaten!!
Vill vi att våra barn ska äta detta??

Ha en trevlig kväll mina vänner!!!


Vecka 15 - 7 okt - 13 okt 2008

Kroppen: Man kan känna sig nästäppt och ha lätt för att blöda näsblod när man
är gravid även om det är mer vanligt under slutet av graviditeten.
Nästäppa beror till stor del på den ökade mängden östrogen samt ökad blodmängd som i sin tur mjukar upp brosk och vävnader vilket gör att man blir täppt i de trånga näsgångarna. Det kan i sin tur göra att man snarkar om nätterna. Blodkärlen kan även vidgas vilket medför att man lättare blöder näsblod.

Fostret: Huden är genomskinlig och man ser blodkärlen. Armarna kan röra sig och händerna kan knytas. Hjärtat pumpar ungefär 28 liter blod/dygn och hjärtljuden kan avlyssnas med en doptone. Ögonlocken stängs och kommer inte att öppnas igen förrän i sjunde månaden.

Kommentarer
Postat av: Frun

Tur att jag missade det där med skolmaten, verkligen förfärligt!

Å jag som var övertgad om att jag visste allt ;) ,det där med ögonlocken har jag aldrig hört!

2008-10-06 @ 22:24:21
Postat av: Therese

Nä men precis Frun... det här är en blogg där man blir lite bildad samtidigt ;)

2008-10-06 @ 22:34:36
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Sofie

Åh vilken söt bäbis mage!!

2008-10-07 @ 00:08:49
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: ErikaÖ

Hoppas det blir bra det där med jobbet. Men du är väl sjukskriven när jag kommer v 44, kram

2008-10-07 @ 08:09:29
Postat av: Titti

Hoppas det går bra idag!!! Nu börjar magen puta ut ;) Kul!!! Nu ska jag ta emot farbror veterinären för diverse djursprutor...Puh....

2008-10-07 @ 08:20:50
Postat av: Anna S

Åå vilken fin bebismage du har nu! Hoppas det går bra idag med allt. Kramar

2008-10-07 @ 11:37:30
URL: http://lakelanders.blogspot.com
Postat av: Josefine

ÅÅÅ mysiga magen!

Så synd med maten..jag ælskade skolmaten haha :)

KRAM!

2008-10-07 @ 11:57:30
URL: http://prinsessansdagbok.com
Postat av: dessi

jätte fin mage :-) har själv sånt bebis sug nu...hoppas det går över ;-)

2008-10-07 @ 18:43:41
Postat av: Mia

Hoppas det går bra för dig på provtagningen. Madelene väntar fortfarande på besök...:-)

2008-10-07 @ 19:01:07
Postat av: Erika

Å,så fin mage! Mys! =)

2008-10-07 @ 21:07:35
URL: http://erikabergman.blogspot.com
Postat av: Madeleine

såå mysigt!! ja, visst saknar man tjockis magen ;-)

2008-10-09 @ 21:34:46
URL: http://muppsan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0