Hushållssysslor!

HUR FÖRDELAS SYSSLORNA I HEMMET??

1. Vem tvättar?
Det är jag som tvättar. Vill faktiskt inte att Albin tvättar =)

2. Vem diskar?
Det gör diskmaskinen, men vi delar på att plocka ur, oftast Albin när han är hemma.

Vem dammsugar & skurar?
90% Jag 10% Abbe

4. Vem dammtorkar?

Ja, men det sker sällan


5. Vem tar hand om uppsättning av hyllor osv?

Lite olika, men är Abbe hemma får han göra det!


6. Vem sköter om bilen osv?

Absolut INTE jag, jag bara tankar och kör... 
 

7. Vem stryker kläderna?

Helt seriöst så stryks aldrig våra kläder, handlar inte såna kläder.


8. Vem rengör avlopp osv?

Ja, äckligt som fan, men jag gör det rätt ofta istället =)


9. Vem storhandlar?

Jag.


10. Vem kastar grovsopor, tidningar osv?

Hmmm, sopsorterar dåligt, den fasen gick över fort. Men Abbe tar med sig stora sopor och slänger i en container på jobbet, jag pantar flaskor.


Jag utmanar Anna, Titti, Sofie =)


Kommentarer
Postat av: Sofie

Toodiloo!

Jag hade redan blivit utmanad, så det är gjort :)

2008-10-16 @ 12:31:30
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: ErikaÖ

Oj vad många update sen sist. Du ligger i bra...

2008-10-16 @ 17:27:42
URL: http://erikaostberg.blogg.se/
Postat av: Pappa/Partner

hey,, som du märker så är jag inne å kollar lite då och då =) har så tråkigt då man ligger borta på jobb, så det är rätt roligt att gå in å uppdatera sig om vad som händer där hemma ;)..

hörs sen puss

2008-10-16 @ 20:20:33
Postat av: Frun

Känner igen mig ang. bilen- jag bara tutar och kör=)

2008-10-16 @ 22:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0