Försöker iallafall...

Har i flera dagar försökt att skriva blogginlägg, men jag kastar dom alltid.
Tycker inte att jag har något att tillföra just för tillfället...

Dagarna rullar på som vanligt.
Jag har förresten fått ett nytt jobb.... Ingenting jag vill ha. Skitdåliga arbetstider och låååååångt till jobbet.
Mycket tunga lyft som de skiter i att jag inte får utföra.... Men jag kommer att gå dit och jag kommer att göra allt för att det ska bli bra....
Ska till sjukan och ta ett cellprov, visar det sig att jag inte blöder pga det så kommer jag att bli sjukskriven, kanske lika bra det... Återstår att se vad som händer.

Har nyss ätit middag, världens godaste kyckling-enchilladas har jag gjort.

2 grillade kycklingar (i små bitar)
3 dl creme fraiche
1 gul lök (finhackad)
2 vitlöksklyftor
1 burk mild tacosås
1½ påsae tacokrydda

Bryn kyckling och lök. Tillsätt övriga ingredienser. Koka ihop och smaka av med lite salt.
Lägge en sträng (ca 4 msk) med fyllning på mitten på ett tortillabröd och rulla ihop till en rulle, lägg över i en gratängform.
Gör så tills du har slut på bröd och fyllning. Men ca 2 påsar bröd går det åt!

Koka ihop i någon minut
2 dl vatten
2½ dl creme fraiche
1 köttbuljongtärning
ca 1 dl chilisås
2 burkar green chili
salt och peppar

Häll blandningen över rullarna och stoppa in i ugnen 225 grader i ca 15 minuter
Servera med en god sallad och guacamole!


Efterrätten bestog av en.....


Bebis börjar ge sig tillkänna på kvällarna oxå, h*n känns när h*n sprattlar runt därinne :-)
En underbar känsla som jag bara älskar!!!!

Nu ska jag ta ett bad, sen är det idol som gäller ikväll.
Har även laddat hem en film, jag har sett den på bio men kan inte få nog av den....


Har handlat hem en massa nytt till vardagsrummer (gardiner, plädar, lampor, ljusstakar mm) Kanske tar itu med att förnya detta beiga rum imorrn :)

Ha en underbar fredagkväll!

Kommentarer
Postat av: ErikaÖ

Hir långt bort och hur tråkigt och vad ska du jobba med. Fick du inte bestämma nåt själv. Kram

2008-10-03 @ 22:04:50
URL: http://erikaostberg.blogg.se/
Postat av: Anna S

Aha så du har fått nytt jobb nu. Var då? Vi får höras nåt imorn. kram

2008-10-03 @ 23:53:32
URL: http://lakelanders.blogspot.com
Postat av: Sofie

Åhhh maten lät verkligen skit god, måste pröva!!



Ta hand om dig!

KRAM**

2008-10-04 @ 07:08:46
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Frun

Tackar för läckert recept!

Trist med jobbet men desto mysigare med bebissprattel=)

2008-10-04 @ 09:20:26
Postat av: Frun

Glömde! Vore dessutom kul att se hur "nya" rummet blir!

2008-10-04 @ 09:21:49
Postat av: Titti

Bra att du tar hand om dig!! Härligt att det börjar kännas nåt i magen :) Mysigt!!! Kramar!

2008-10-04 @ 10:34:06
Postat av: dessi

tråkigt med jobbet,tur att du ändå får va hemma snart ;-)

2008-10-04 @ 12:49:01
Postat av: ErikaÖ

Kopia av filmen önskas snarast...

Till mig och en kollega, om det går?

Kram

2008-10-04 @ 19:51:40
URL: http://erikaostberg.blogg.se/
Postat av: Lisa

God mat!!

2008-10-04 @ 19:58:57
URL: http://mommy666.blogg.se/
Postat av: Emma

Snubblade in hit och vill bara lämna lite fotspår efter mig :)

2008-10-04 @ 22:27:45
URL: http://emmacandell.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0