Bilder med mera

Igår jobbade jag min sista dag av mitt 10-dagars race. Är nu ledig hela helgen :)
På lunchen så tog jag min första riktiga promenad, var ute och gick i raskt tempo i nästan 45 minuter längs strandpromenaden på Alnö. Solen sken, men det var bitande kallt om kinderna. Sedan gick jag tillbaka och avverkade de två sista timmarna!!
Åkte sen direkt på Birsta och köpte mig två par snygga stövlar :-)
Ja, jag vet att det shoppas en del nu, men jag har som sagt ingen häst längre och jag har slutat röka, mitt övriga nöjeskonto är inte heller så extremt stort så jag unnar mig faktiskt nu och det är jag värd, haha!!

Åkte sedan och storhandlade mat, tillsammans med Elin som skall vara här hela helgen.
Livsfarligt att släppa loss en vrålhungrig Therese på Ica.
Detta resulterade i att jag hela kvällen stått i köket. Jag har gjort en grynkaka (risgrynsgröt med ägg och saffran som man gräddar i ugnen), en helgskinka, kokat två burkar med stark god hemlagad senap.
Jag har helt enkelt på tok för myvket julkänslor i kroppen och skuyller på allhegona då jag kunde döpa om min julskinka till just helgskinka ;)
Som pricken över i:et så ropar Abbe till mig att det snöar ute :-)
Det var verkligen en underbar kväll och mitt hus luktade JUL!!!

Lite bilder från kvällen!



  
Julmust och grynkaka

 
Hemlagad senap och nygriljerad skinka

 
Kjell undersöker första snön och kloka Ozzy njuter av värmen inomhus!


Och en v.17+2 mage!!

Nu ska jag ut och ränna med Elin!!

Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: Sofie

Åhhh nu fick du mig att längta till jul!

Du verkar vara riktigt duktig i köket du, önskar jag vore mer så oxå men köket & matlagning är inget som jag gillar, tyvärr!! :)

Kramis

2008-10-30 @ 11:34:18
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Josefine

ÅÅÅ så mysigt! du är så himla duktig i köket, jag blir AVIS. Klappa magen ifrån mig!

Önskar dig riktigt sköna lata lediga dagar. Puss!

2008-10-30 @ 11:55:48
URL: http://prinsessansdagbok.com
Postat av: Frun

Å nu längtar jag ju bara ännu mer till jul! Fyndigt med helgskinka =D

2008-10-30 @ 15:43:01
Postat av: madde&wilmer

husliga människa:-)gud vad duktig du är!!gott med skinkamumsoch senap!!

fin mage du har fått:-)



kramar

2008-10-30 @ 20:21:00
URL: http://busprinsen.bloggagratis.se
Postat av: Erika

tack för sällskapet idag...

2008-10-30 @ 20:33:11
URL: http://erikaostberg.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ja dom är som balsam för själen... :)

2008-10-30 @ 21:05:47
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Josefin

Hej, tänkte fråga hur mycket har du i av allt i grynkakan? sitter och letar ett recept men hittar inget bra. Tack på förhand

2011-12-20 @ 12:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0