Tiden rullar på

Imorrn går jag in i vecka 21, det innebär att jag gjort MER än halva tiden nu :-)
Fick idag vårt första paket med kläder vi köpt till pyret. Det var två bodysuit, en body, två par byxor + lite sockar.

Färgerna på bilden är något manipulerade ;)


Har jobbat mitt första riktiga långpass idag men det har gått över förväntan, inga sammandragningar alls men så hade vi lite lugnare barn oxå!
Ska på antsällningsintervju på måndag, ett jobb jag egentligen inte vill ha (tror jag) men jag kastade in en ansökan i farten! Jag går väl dit och ser vad det är iallafall. För er som inte hänger med så kan jag berätta att jag har en fast tjänst i sundsvalls kommun sedan 1996, men eftersom man stängde min arbetsplats så har jag ingen placering (får såklart min lön i vilket fall). Jag vill ju ha en placering så jag söker de interna tjänster som kommer ut med mer eller mindre glädje. Och just detta jobb var med mindre entusiasm ;) Fast å andra sidan så kanske det är skit i samma vart min placering är eftersom jag inte ska jobba på länge och under tiden jag är mammaledig så kanske drömjobbet dyker upp ;)

Dessi: Ang pizzan så använder jag färdig pizzadeg som jag kavlar ut på plåten så den blir tunnare. Börjar såklart med tomatsås, sedan strör jag över riven ost (inga mängder. Lägger på allt gott jag vill ha, hos oss delar vi upp pizzan i sina egna bitar och man får göra sin egen =)
Abbe ska ha med lök, färska champinjoner, salami och skinka medans jag gärna vill ha vitlöksalami, färska champinjoner, sparris och gorgonzola. Elin ska bara ha ost och skinka. Sedan river vi över lite mozzarella för att få såna där pizzaost-trådar, haha!

Jättelängesedan jag gjorde egen pizzasallad men jag plockade fram mitt recept =)
Hyvla vitkål med en osthyvel, blanda ner en fint strimlad röd paprika och lägg i en plastpåse. Blanda 2 msk olja, 2 msk vatten och 1 msk vitvinsvinäger + salt och grovmalen sv.peppar. Häll det i påsen och låt ligga och dra någon timme i kylen =)

Och magen den bara växer....


Kommentarer
Postat av: Sofie

Ååå, nu har den verkligen blivit stor magen!! Va MYSIGT det ska vara att känna ett litet liv där inne?!!

2008-11-17 @ 23:28:27
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Titti

Det är så kul att det syns att du är gravid!! Spännande att få träffa din "inneboende" sedan ;) Stor kram!!!!!!!!

2008-11-18 @ 06:28:35
Postat av: madde&wilmer

ååå vilken fin mage du har fått:-)

2008-11-18 @ 07:12:30
URL: http://busprinsen.bloggagratis.se
Postat av: Titti

Förresten...Haru solat kärringrill?? Fy vad brun du var...Själv ser man ut som en alvedon....

2008-11-18 @ 07:18:18
Postat av: Suzanne

Grymt fin mage vännen!!! Och supersnygg bränna!!!



Jo jag simmar gärna på torsdag. Tänkte ju precis på det imorse för jag o Maria höll på att prata igår om att träffas på torsdag, ist för promenix hade man ju kunnat ta en simning tänkte jag!! Komiskt att du frågade om det =)



Men vi hör med Maria oxå om hon är sugen på det!!!



KRAM

2008-11-18 @ 09:10:33
URL: http://snuzen.blogg.se/
Postat av: Mallan

Låter som hos oss det där me pizzan ! Alla får gö varsin bit.. Sen såklart mozarella uppepå.. mmm ;)



Åå vikken fin mage :D

2008-11-18 @ 10:00:51
Postat av: Frun

Å vad fin magen är!!! Har du funderat hur länge du ska va hemma och så?

Tack för salladsreceptet!

2008-11-18 @ 10:10:53
Postat av: Titti

Åååå vad tråkigt jag har...Bara väntar å väntar på hovis....När 17 tänkte han dyka upp egentligen?????

Ska ju dra å jobba sedan så jag vill ha honom avklarad lite kvickt.

2008-11-18 @ 10:12:21
Postat av: Anonym

Tusen tack alla :)

Jag har solat en gång så det är nog ljuset i hallen som gör att jag ser brun ut ;)

Frun: Så länge som möjligt tänker jag vara hemma =)

Mallan: Säkrast så, då blir alla nöjda :)

2008-11-18 @ 10:50:08
Postat av: Dessi

Tack så mkt,tyckte din pizza såg så god ut,jag tänkte göra en barnpizza o en vuxenpizza...

2008-11-18 @ 12:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0