Recepttorka!!

Nu vill jag ha alla era roliga recept på vad ni gör med all mat.
Jag är inne i en torka just nu är börjar bli less på samma mat jämt!!

Idag ser det ut ungefär så här.....

Köttfärs:
Köttfärssås
Lasagne
Köttbullar (köper färdiga iofs)

Fisk:
Panerad och stekt
Fiskpinnar

Korv:
Stekt falukorv
Korvstroganoff

Kyckling:
Enchilladas
Äter alldeles för sällan...

Gahhhh, detta är så sjukt tråkigt, jag ÄLSKAR att laga mat och skulle kunna viga mitt liv till det. har ändå en dröm om att en dag kunna jobba som kock (inte på nån jäkla skolbespisning eller sjukhem) men just nu hoppar jag mellan dessa tråkiga rätter...

HJÄLP MIG MED IDEÉR!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

oo mat e ju så kul, finns massa ideer!=) Kyckling file kan man t.ex. göra massor med! Bryn kycklingfile, lägg sen på lite broccoli och bryn, häll över smaksatt cremefraiche.. osv. man kan själv blanda i lite vad man tycker! utmärkt till ris eller pasta!



Glöm inte äta fisk också =) Köp djupfryst torsfile, lägg i en ugnsform när den är lätt tinad, häll över matlagningsgrädde, masso med hackad purjolök, tomater ovanpå och salt peppar!



Ha en bra kväll:D

2008-11-13 @ 16:45:15
URL: http://originellt.blogg.se/
Postat av: lisette

TACOOOOOO!

2008-11-13 @ 18:10:07
URL: http://lis1e.blogspot.com
Postat av: Mia

Här kommer ett supergott och enkelt recept.

Detta behövs:

Äpple, purjolök, bacon,creame fraiche, curry och färsk pasta

Tärna äpple och strimla bacon och purjolök.

Blanda creame fraiche och curry

Stek äpple, bacon och purjo.

Koka pastan och tillsätt creame fraiche- curryblandningen när du hällt av vattnet.

Servera direkt.

2008-11-13 @ 18:37:06
Postat av: Mia

Här kommer ett supergott och enkelt recept.

Detta behövs:

Äpple, purjolök, bacon,creame fraiche, curry och färsk pasta

Tärna äpple och strimla bacon och purjolök.

Blanda creame fraiche och curry

Stek äpple, bacon och purjo.

Koka pastan och tillsätt creame fraiche- curryblandningen när du hällt av vattnet.

Servera direkt.

2008-11-13 @ 18:37:24
Postat av: victoria

Min favorit mat är kycklingfile stekt i goda kryddor, klyftpotatis och till det lightcremefraiche med sweet chili sås i.

Eller tacpaj..mums!!

Lycka till !! kram!

2008-11-13 @ 18:38:21
URL: http://viret.bloggagratis.se
Postat av: Bodil

Flygande Jakob (kyckling)

Chiliconcarne (köttfärs)

Paneng (kyckling) Brukar finnas på den thailändska delen på Ica alltså kryddpåsen. Man kan också ha fläskfile i den.



Det var vad jag kom på nu på stört!

Kramiz

2008-11-13 @ 18:59:05
URL: http://trollmammas.blogg.se/
Postat av: Therese

Tack för alla roliga tips :-)

MERA vill jag ha :)

Kram

2008-11-13 @ 19:00:57
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Bodil

Kom ju på nått mera



Stekta laxbitar

snitzel med en god sås.... 1 burk cremefraice koka med en buljongtärning och smaksätt med dragon... Mumma

Hemmagjord pizza och göra piroger





Smaklig måltid

2008-11-13 @ 19:02:34
URL: http://trollmammas.blogg.se/
Postat av: Fatima

Men oooj Vad folk har fantasi när det gäller mat!!! =) själv äter jag alltid samma... =/ Varför??

2008-11-13 @ 19:09:59
Postat av: Frun

Bonjour-ost brukar jag ha till mycket... pastasås tex.

2008-11-13 @ 19:26:23
Postat av: Therese

Gud så trevligt med alla förslag =)

Lax är ju gott, det gör jag för sällan. Grytor av alla dess slag är ju underbart för att inte tala om gulash-soppa nu på hösten/vintern =)

Nu sitter jag och ger mig själv förslag, haha!

2008-11-13 @ 22:41:55
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: nikita

haha ja skrev också om mat å matlagning idag i bloggen =)

förresten, du har väl inte missat min tävling ;) presentkort på 300:- hos småtting.se

2008-11-13 @ 22:56:55
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Dessi

lax med pesto pressad potatis och en kall sås m creme fraiche pressadvitlök och smula i fetaost GOTT

Och så glöm inte korvgrytan/soppan med rotfrukter och potatis :-)

2008-11-14 @ 08:47:07
Postat av: ms

Här så ska du fått mitt enkla recpet men så gott enligt mig.

Koka tagliatelle

Sen rensa en grillad kyckling från ben och skin.

Stek en röd paprika och en gul lök och 2 vitlöks klyftor(hackad så klart) i cs 5 min tills de mjuknar.

Slå sedan på en burk krossade tomater och krydda med basilika,salt,peppar

Låt allt små koka i ca 10-15 min

När du är klar lägger du o botten tagliatellen sedan kycklingen och sen såsen. Toppa med riven ost och rör om.

Så gottttttttt

2008-11-14 @ 09:30:45
Postat av: karoliina

currylax tez!



till två :



två laxfiléer,

1 burk cream fraiche, naturell

2 dl vatten

curry efter smak



lägg laxen i en form, vispa ihop cream fraiche, vatten och curry, häll över laxen, och lägg gärna kräftstjärtar över detta! eller massa grönsaker i hela formen :)

kanongott med pressad potatis.

2008-11-14 @ 15:45:07
URL: http://karrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0